//
کدخبر: ۲۰۳۵۸۶ //
با دریافت یک جایزه و دو حضور در جشنواره‌های خارجی رقم خورد:

حضور موفق سینمای ایران در آنسوی مرزها

تازه‌ترین خبرهای از حضور موفق فیلم بلند سینمایی، کوتاه و انیمیشن ایران در جشنواره‌های مختلف خارجی حکایت دارد.

حضور موفق سینمای ایران در آنسوی مرزها
به گزارش فرتاک نیوز،

در ادامه جوایز متعداد این روزهای سینمای ایران به تازگی فیلم کوتاه «تنفس» به کارگردانی فرشید ایوبی‌نژاد در بخش بین‌الملل چهل و یکمین جشنواره بین المللی فیلم کوتاه UNCIPAR, INTERNATIONAL SHORT FILM FESTIVAL آرژانتین رقابت خواهد کرد.

این جشنواره ۱۷ تا ۱۹ آگوست برابر با ۲۶ تا ۲۸ مردادماه برگزار خواهد شد.

تنفس همچنین در جشنواره بین‌المللی International Short Film Festival Zahora en Corto اسپانیا که ۴ تا ۷ سپتامبر برابر با ۱۳ تا ۱۶ برگزار می شود، پذیرفته شده است.

داستان «تنفس» درباره کارگران کارخانه سنگ است که هر ماه موقع  آمدن مامور بیمه، در اتاقی تنگ و تاریک مخفی می‌شوند اما این بار اتفاقات عجیبی رخ می‌دهد.

علی عطایی‌حور، سالار دریامج، حامد شیخ، سعید احمدی، حسام کلانتری، میثم دامن‌زه، سجاد رستمی و آرش غلام‌آزاد بازیگران این فیلم کوتاه هستند.

جایزه روسی برای «گرگم و گله می‌برم»

جایزه بین المللی این روزهای سینمای ایران نیز به انیمیشن «گرگم و گله می‌برم» به کارگردانی امیرهوشنگ معین تعلق گرفته است.

این انیمیشن جایزه بهترین فیلم بخش رویاهای کودکانه جشنواره بین‌المللی فیلم‌های انیمیشن اینسومنیا روسیه را به دست آورده است.

جشنواره اینسومنیا (بی‌خوابی) طی روزهای ۲۷ تا ۳۱ تیر ۱۳۹۸ برابر با ۱۸ تا ۲۲ ژوئیه ۲۰۱۹ برگزار شد.

در این جشنواره بهترین فیلم‌های پویانمایی کوتاه از سراسر جهان به هنگام شب و در فضای باز به نمایش درآمد و در طول روز نیز مهمانان از دیگر فعالیت‌های این رویداد هنری مانند سخنرانی‌ها، کنسرت‌های موسیقی زنده، اجرای نمایش و بازار هنری بهره‌مند شدند.

در نهایت جایزه بزرگ اینسومنیا نیز به فیلمی از کشور روسیه تعلق گرفت و این رقابت که در بخش‌های مختلفی برگزار می‌شد با اهدای جوایز، به کار خود پایان داد.

«گرگم‌ و گله‌ می‌برم» که با تکنیک انیمیشن دیجیتال و بدون کلام تولید شده و فیلمنامه ‌آن برگرفته از داستانی با همین‌ نام نوشته‌ افسانه‌ شعبان‌نژاد است، موفق به دریافت جوایز دیگری از جشنواره‌های داخلی و خارجی از جمله از زاگرب کرواسی، فیلم کودک جشنواره کوکر بلغارستان، جشنواره فیلم شهری استانبول ترکیه و یازدهمین جشنواره پویانمایی تهران نیز شده است.

امیرهوشنگ معین کارگردان این اثر درباره‌ نگاه مخاطبان به این انیمیشن می‌گوید همه انتظار دارند این اثر شبیه داستان «گرگم و گله می‌برم» باشد، ولی داستان، نوع روایت و گرافیک آن متفاوت است و در عین حال فضای شاعرانه‌ای دارد و همین موضوع باعث شوکه‌شدن بیننده می‌شود.

نمایش ضربه فنی در ایتالیا

همچنین فیلم بلند سینمایی ضربه فنی به کارگردانی غلامرضا رمضانی در بخش مسابقه چهل‌ و نهمین جشنواره بین‌المللی فیلم جیفونی ایتالیا نمایش داده شد.

این فیلم که نامزد دریافت جایزه بخش مسابقه این جشنواره با عنوان «گریفن» شده بود روز جمعه ۴ مرداد در ۲ نوبت صبح و عصر در ۲ سالن اکران شد.

در چهل ‌و نهمین جشنواره بین‌المللی فیلم جیفونی ایتالیا ۶ هزار نفر از ۵۰ کشور جهان از گروه‌های سنی مختلف حضور دارند و داوران اصلی این رویداد کودکان و نوجوانان هستند.

کارگردان فیلم سینمایی ضربه فنی پیش از اکران توضیح‌هایی در مورد این اثر ارایه کرد و بعد از نمایش فیلم نشست پرسش و پاسخ میان داوران کودک و نوجوان جشنواره و کارگردان برگزار شد.

در این نشست داوران در مورد ایده اصلی فیلم، شعار، این ‌که کارگردان این اثر از کدام فیلمساز بزرگ دنیا الهام می‌گیرد، فیلمسازی را از چه سالی آغاز کرده و تاکنون چند فیلم ساخته پرسش‌هایی را مطرح و رمضانی به آن‌ها پاسخ گفت.

رمضانی همچنین بیان کرد: ضربه فنی را ساختم چون فکر می‌کردم بچه‌های امروز باید از رفاقت، بیشتر بدانند. دوست داشتم معنی از خود گذشتگی و مهربانی را برای نوجوانان در فیلمم با جزئیات نشان دهم، در فیلم ضربه فنی ناامیدی نیست و حتی در شرایط سخت هم قهرمان فیلم تلاش می‌کند با روحیه‌ای قوی و پرامید به زندگی ادامه دهد تا جایی که حاضر است از مسابقات کنار برود تا دوستش به‌جای او مبارزه کند و از قهرمانی فاصله بگیرد ولی رفاقتش را حفظ کند.

کارگردان این اثر تاکید کرد که ضربه فنی، فیلم شخصیت‌های قوی و قهرمانان واقعی است، فیلم باهم بودن است نه تنهایی زندگی کردن.

چهل‌ونهمین جشنواره بین‌المللی فیلم جیفونی از ۲۸ تیر تا ۵ مرداد سال ۱۳۹۸ (۱۹ تا ۲۷ ژوئیه ۲۰۱۹) در دهکده کوچکی به نام جیفونی واله پیانا در نزدیکی سالرنو در جنوب کشور ایتالیا برگزار ‌شد.

برای ورود به کانال تلگرام فرتاک نیوز کلیک کنید.
آیا این خبر مفید بود؟
کدخبر: ۲۰۳۵۸۶ //
ارسال نظر
 
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
اخبار از پلیکان
اخبار روز سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان