//
کدخبر: ۲۰۲۹۷۷ //

۴۵۰ هزار زائر حج تمتع به مدینه منوره مشرف شدند

مسئولان عربستانی اعلام کردند از زمان آغاز عملیات مناسک حج تمتع در سال جاری تاکنون بیش از ۴۵۰ هزار زائر از کشورهای مختلف اسلامی به مدینه منوره مشرف شدند.

۴۵۰ هزار زائر حج تمتع به مدینه منوره مشرف شدند
به گزارش فرتاک نیوز،

بر اساس گزارش موسسه «الادلاء» که مسئولیت ارایه خدمات به زائران خارجی را در شهر مدینه بر عهده دارد و خبرگزاری رسمی عربستان (واس) آن را  منتشر کرد، شمار حاجیانی که تا دیروز(دوشنبه) برای زیارت مسجدالنبی، مرقد پیامبر (ص) و دیگر اماکن مذهبی وارد شهر پیامبر شده اند، در مجموع ۴۵۵ هزار و ۵۸۲ نفر بوده است.

این گزارش می افزاید: از مجموع این افراد، ۲۴۹ هزار و ۲۱۳ نفر پس از انجام زیارت، مدینه را به مقصد مکه مکرمه ترک کرده اند و در حال حاضر ۲۰۶ هزار و ۲۱۳ زائر در این شهر بسر می برند.

ستاد حج و زیارت جمهوری اسلامی ایران نیز  شمار ایرانیان حاضر در مدینه منوره را تا پایان روز دوشنبه ۹ هزار و ۱۹۶ نفر اعلام کرد.

از زمان آغاز ورود زائران ایرانی به عربستان در ۱۷ تیرماه گذشته، روزانه به طور متوسط حدود ۲ هزار زائر ایرانی وارد مدینه می شوند و پس از زیارت مرقد حضرت محمد (ص) و ائمه (ع) در بقیع، برای انجام مناسک حج تمتع عازم مکه می شوند.

پرواز مستقیم این گروه از زائران ایرانی به شهر پیامبر(ص) که به حجاج «مدینه قبل» شهرت دارند و حدود ۶۰ درصد کل حجاج ایرانی را تشکیل می دهند، تا ۹ مرداد ادامه خواهد داشت و دیگر زائران موسوم به «مدینه بعد» پس از انجام مناسک حج،‌به مدینه منوره مشرف خواهند شد.

مدت اقامت زائران مدینه قبل، پنج شب و ۶ روز و مدینه بعد نیز  چهار شب و پنج روز اعلام شده است.

کمبود هتل یکی از جدی ترین مشکلات شهر مدینه در راستای پذیرش حاجیان به شمار می رود.

بر اساس اعلام وزارت حج و عمره عربستان، تاکنون بیش از ۶۱۴ هزار زایر برای انجام مناسک حج تمتع وارد این کشور شده اند.

انتظار می رود این رقم تا زمان آغاز مناسک در اواسط مردادماه از مرز دو میلیون نفر نیز عبور کند.

برای ورود به کانال تلگرام فرتاک نیوز کلیک کنید.
آیا این خبر مفید بود؟
کدخبر: ۲۰۲۹۷۷ //
ارسال نظر
 
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
اخبار از پلیکان
اخبار روز سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان