//
کدخبر: ۱۹۷۹۰۴ //

جهاددانشگاهی همدان و مرکز جامعی که افتتاح نشد!

مرکز جامع زنان و درمان ناباروری جهاددانشگاهی همدان که قرار بود با حضور وزیر علوم و رئیس جهاددانشگاهی کشور و سایر مسئولین کشوری و استانی افتتاح شود، بنا به دلایل نامفهوم افتتاح نشد!

 جهاددانشگاهی همدان و مرکز جامعی که افتتاح نشد!
به گزارش فرتاک نیوز،

در واپسین روزهای خرداد ماه جاری، دعوتنامه ای از طرف اکبر اسدی رئیس جهاد دانشگاهی همدان برای مسئولین کشوری و استانی من جمله دکتر غلامی وزیر علوم، دکتر طیبی رئیس جهاددانشگاهی کشور، دکتر رستمی رئیس نهاد رهبری، معاونین جهاد دانشگاهی کشور و همچنین نمایندگان مردم همدان در مجلس شورای اسلامی، استاندار و معاونین و بسیاری دیگر ارسال گردید که ضمن اطلاع رسانی برگزاری گردهمایی روسای واحد های جهاددانشگاهی کل کشور در همدان، از برگزاری مراسم افتتاحیه مرکز جامع زنان و درمان ناباروری در استان همدان با محوریت جهاددانشگاهی همدان خبر می داد.

تا اینجای مطلب، همه چیز خیلی عالی و مرتب است. همه مدعوین کشوری و استانی به یک مراسم دعوت شده اند و میزبان نهادی علمی و جهادی و فرهنگی با عنوان جهاددانشگاهی هستند. عنوانی که بارها و بارها همین مسئولین در مصاحبه های خود از پیشرفت ها و نقاط مثبت آن سخن ها رانده اند.

اما، نقطه قابل توجه ماجرا از آنجا آغاز و توی ذوق می زند که مورد افتتاح قبلا و در مراسم دیگری با عنوان مجتمع آموزشی پژوهشی تحقیقاتی و فرهنگی جهاددانشگاهی همدان افتتاح شده‌است و عملا، همچنان در مرحله تکمیل فضای کالبدی و روکاری و ظریف کاری و تجهیز و تکمیل تاسیسات باقی مانده است و اصلا حرفی برای گفتن ندارد! و این در حالیست که چند روز مانده به مراسم دست ساز افتتاحیه مرکز جامع زنان که توسط مدیریت جهاد دانشگاهی همدان برنامه ریزی شده که بیشتر در جهت تثبیت جایگاه ریاست اوست، یک سری گچ و خاک و کاشی را با کلی هزینه غیر قابل برگشت به در و دیوار می چسبانند تا حداقل فضایی مثلا مرتب برای برگزاری مراسم افتتاحیه در قسمت زیر زمین مجتمع آماده کنند که البته این نیز خود داستانی مفصل دارد که بماند!

قسمت تاسف بار و خنده آور ماجرا آنجاست که رئیس جهاد دانشگاهی همدان همه این اقدامات را با هدف اصلی که در بالا ذکر گردید انجام داده و در رابطه با محتوای مراسم و مورد افتتاحیه و اخذ مجوزهای لازم از علوم پزشکی و سایر مراکز ذیربط هیچ گونه هماهنگی ای انجام نداده است!

فلذا، شاهد هستیم که در حضور آن همه مسئول کشوری و استانی و با حضور وزیر علوم و استاندار و... عملا هیچ مرکزی افتتاح نمی شود و کل مراسم با سخنرانی کسالت بار همه مسئولان با زمان های کوتاه در مورد مرکز جامع زنان و درمان ناباروری سپری می شود و هیچ حرکت خاصی با این همه هزینه از بیت المال و خرج حوصله ملت انجام نمی شود! و مهمتر اینکه به جز چند رسانه و پخش یک خبر چند ثانیه ای از صدا و سیما هیچ انعکاسی از این اتفاق در رسانه های استان مشاهده نمی شود؛ آن هم مراسمی که یک وزیر و چند مسئول کشوری و استاندار همدان و... در آن حضور دارند.

همه اینها، یعنی اینکه اکبر اسدی به مرحله ای از ریاست رسیده است که این توانایی را دارد که وزیر و رئیس نهاد رهبری و رئیس جهاددانشگاهی کشور و نمایندگان مجلس و استاندار و دیگران را با دبدبه و کبکبه به مراسمی دعوت کند که عملا تاثیری نداشته و برگزاری و عدم برگزاری آن فرقی نمی کرده است و به قولی همه بازیکنانی بودند که گرداننده آن حرفی برای گفتن نداشت، ولی جای تعجب است که حتی استاندار همدان و رئیس جهاددانشگاهی کشور به خودشان این زحمت را ندادند که علت را جویان شومد و بابت این بی تدبیری و ندانم کاری رئیس جهاددانشگاهی همدان وی را توبیخ نمایند که صد البته این کمترین و کوچکترین کار ممکنی است که باید انجام می شد.

افتتاحیه ای که بیشتر فضایی فکاهی  به وجود آورده بود و جای بسی اعجب است که رئیس جهاددانشگاهی کشور نیز بازیکنی بیش نبود که باید سوال کرد که آیا واقعا دیگر مراسم و برنامه های جهاد دانشگاهی کشور نیز در این سطح اجرا می شود؟!

IMG18424354

سئوالی که مطرح است این است که جناب آقای دکتر طیبی، خروجی حضور شما در واحد همدان به بهانه افتتاحیه مذکور دقیقا چه بود و بعد از  مدیریت سلیقه ای آقای اسدی، شما در مقام یک بالادست دقیقا چه برخوردی با این موضوع کردید تا ازین پس شاهد موارد مشابه اینچنینی نباشیم؟ آیا تذکر دادید؟ آیا می دانید که هزینه این مدیریت سلیقه ای و باری به هر جهت شما و امثال اسدی را نهادی ریشه دار و انقلابی که یادگار امثال مرحوم سعیدکاظمی آشتیانی هاست پس خواهد داد؟

در مدت مدیریت چند ساله اکبر اسدی در جهاد دانشگاهی همدان از این دست اتفاقات کم نیفتاده است،  اما سئوال اینجاست که چرا از طرف مدیران بالا دستی فکری به حال آن نمی شود؟!

آیا، خود مدیران بالا دستی هم در غرقابی از این گونه بی برنامه گی ها شناورند؟!

پاسخ این سئوالات هر چه که باشد باز هم توجیهی برای سکوت استاندار همدان، نمایندگان مجلس همدان و از همه مهمتر رئیس جهاددانشگاهی کشور نخواهد بود.

 

برای ورود به کانال تلگرام فرتاک نیوز کلیک کنید.
آیا این خبر مفید بود؟
کدخبر: ۱۹۷۹۰۴ //
ارسال نظر
 
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
اخبار از پلیکان
اخبار روز سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان