//
کدخبر: ۱۹۲۳۱۰ //

وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی: یاد امام هرسال زنده تر می شود

وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی با گرامیداشت یاد و خاطر بنیانگذار انقلاب اسلامی گفت: هر زمان و سالی که از ارتحال ملکوتی امام می‌گذرد، یاد ایشان تازه‌تر می‌شود چرا که غبار کهنگی بر شخصیت امام نمی نشیند بلکه زمان، غبارها را از شخصیت ایشان می زداید.

وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی: یاد امام هرسال زنده تر می شود
به گزارش فرتاک نیوز،

سید عباس صالحی عصر دوشنبه در همایش «پیشوا طلایه دار قیام ۱۵ خرداد» در صحن مطهر امامزاده جعفر (ع) شهرستان پیشوا اظهارداشت: امام زنده است و زده می‌ماند چون روحی که در ایشان بود، زنده و پویاست.

وی با بیان اینکه ۱۵ خرداد مبدا تمامی اتفاقات رخ داده نیم قرن اخیر در جهان است افزود: اثرگذاری قیام خونین ۱۵ خرداد سال ۴۲ که امام راحل از آن به عنوان مبدأ انقلاب اسلامی یاد کرد تا قرن‌ها باقی می‌ماند.

وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی با بیان اینکه امام را می‌توان با بسیاری از توصیفات معرفی کرد اظهار داشت: امام سرشار از اعتماد به مردم بود، همواره به مردم خویش، باور داشت و گذر زمان نیز نتوانست ذره‌ای از اعتماد امام را به مردم بکاهد.

وی با گرامیداشت یاد وخاطر شهیدان ۱۵ خرداد سال ۴۲ دشت ورامین گفت: اعتماد امام به مردم سبب حرکت خونین مردم دشت ورامین شد و ثابت کردند که امام هیچگاه در اعتماد به مردم اشتباه نکرده است.

صالحی بیان کرد: امام چه پیش از پیروزی انقلاب اسلامی و چه ده سال پس از انقلاب اسلامی، به مردم اعتماد داشت و هیچگاه در این اعتماد تزلزلی به وجود نیامد؛ این اعتماد باعث سرنگونی رژیم ستم شاهی، پیروزی در جنگ تحمیلی و عبور از تمامی توطئه‌های دشمنان شد.

وی مشارکت سیاسی و اجتماعی مردم در عرصه‌های مختلف را نتیجه اعتماد امام به مردم دانست.

وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی با اشاره به اعتماد و اعتقاد امام راحل به جوانان گفت: امام راحل با آنکه در سال ۴۲ وارد سن ۶۳ سالگی شده بودند ولی تا پایان حیات با برکت خویش، به جوانان اعتقاد داشتند و در اصل مسیر انقلاب با نگاه به همین جوانان طی شد.

وی اظهارداشت نهادهای انقلابی پس از پیروزی انقلاب اسلامی توسط جوانان شکل گرفت، لانه جاسوسی توسط جوانان تسخیر شد و این جوانان بودند که با رشادت و از خود گذشتگی جنگ را به پیش بردند.

صالحی با بیان اینک رهبر معظم انقلاب نیز در بیانیه موسوم به گام دوم به نقش و اثر گذاری جوانان تأکید کرده‌اند. افزود: اگر می‌خواهیم انقلاب اسلامی مانا و پویا باشد، باید از حضور جوانان بهره بگیریم.

مردم دشت ورامین در سال ۴۲ به محض اطلاع از بازداشت امام خمینی (ره)، کفن پوش به سمت تهران حرکت کردند که با گلوله باران نیروهای ستمشاهی متوقف شدند و هفت شهید تقدیم کردند.

برای ورود به کانال تلگرام فرتاک نیوز کلیک کنید.
آیا این خبر مفید بود؟
کدخبر: ۱۹۲۳۱۰ //
ارسال نظر
 
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
اخبار از پلیکان
اخبار روز سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان