//
کدخبر: ۱۸۸۶۰۵ //
نادر مشایخی روایت کرد

ماجرای قطعه‌ای که هرگز به جمشید مشایخی نرسید

نادر مشایخی از علایق موسیقایی و خواننده‌های محبوب مرحوم جمشید مشایخی سخن گفت.

ماجرای قطعه‌ای که هرگز به جمشید مشایخی نرسید
به گزارش فرتاک نیوز،

نادر مشایخی - آهنگساز، رهبر ارکستر و فرزند جمشید مشایخی - اظهار کرد: پدرم بیشتر به موسیقی اصیل ایرانی و تصنیف‌خوانی علاقه داشت و لذت می‌برد. خواننده‌های محبوب او هم محمدرضا شجریان، شهرام ناظری، غلامحسین بنان و محمد نوری بود.

او ادامه داد: زمانی که می‌خواستم وارد حوزه موسیقی شوم پدرم نگرانی داشت و می‌گفت کارت سخت است. وقتی در وین به تحصیل موسیقی می‌پرداختم پدرم هر ماه یک یا دو کتاب برایم می‌فرستاد که ارتباطم را با فرهنگ خودم از دست ندهم؛ او می‌خواست از من یک ایرانی بسازد.

این موسیقیدان همچنین از یک اجرا برای یادبود پدرش در نیمه دوم خرداد خبر داد و گفت: قرار است این اجرای موسیقی توسط یک آنسامبل که از برخی اعضای ارکستر ملی ایران تشکیل شده، برگزار شود. همچنین یک خواننده و یک شاهنامه‌خوان در این اجرا حضور خواهند داشت.

مشایخی اضافه کرد: پدرم از هرچه با ایرانی بودن سر و کار داشت خوشش می‌آمد و فکر می‌کنم این شاهنامه‌خوانی برای پدرم جالب است.

او همچنین توضیح داد: در این اجرا که در تالار آسمان با مشارکت فرهنگستان هنر و بنیاد رودکی برگزار می‌شود، قطعات بر اساس آنچه از پدرم به یاد دارم نواخته می‌شود.

مشایخی به یکی از قطعات اجرای پیش رو اشاره کرد و ادامه داد: پدرم دستگاه اصفهان را دوست داشت و همیشه می‌گفت برای من قطعه‌ای در دستگاه اصفهان بنویس. من هم در حال نوشتن این قطعه بودم که آن اتفاق رخ داد و این قطعه دیر رسید؛ قرار بود به بزرگداشت برسد اما به یادبود رسید.

 

برای ورود به کانال تلگرام فرتاک نیوز کلیک کنید.
منبع: ايسنا
آیا این خبر مفید بود؟
کدخبر: ۱۸۸۶۰۵ //
ارسال نظر
 
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
اخبار از پلیکان
اخبار روز سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان