//
کدخبر: ۱۸۶۳۸۸ //

تئاتر‌های لاکچری محفلی برای دورهمی بچه پولدار‌ها!

تماشاگرانی که علاقه زیادی به تماشای نمایش‌های لاکچری دارند، قیمت‌ گزاف بلیت برایشان اهمیتی ندارد.

تئاتر‌های لاکچری محفلی برای دورهمی بچه پولدار‌ها!
به گزارش فرتاک نیوز،

روزانه نمایش‌های مختلفی در سالن‌های تئاتر و در کنار آن در خیابان ها اجرا می‌شوند و هر کدام پیامی را به تماشاگران خود منتقل می‌کنند. هر شخصی با توجه به علاقه و جیب خود به تماشاخانه‌های مختلف رفته و به تماشای نمایش‌ها می‌نشیند. تئاتر برای همه اقشار جامعه است، اما در این سال‌ها فاصله طبقه غنی و فقیر در تئاتر بیشتر دیده می‌شود. این امر در تئاتر از اجرای سلبریتی‌ها و هنرمندان سینما در سالن‌های گران قیمت شروع شد؛ به طوری که بلیت‌های گران قیمت این نمایش‌ها مخصوص اشخاصی خاص و به اصطلاح بچه پولدار‌هاست.

PXqdaqh5vPAk

به همین منظور به یکی از سالن‌های گران قیمت شهر که به تازگی میزبانی یک نمایش به اصطلاح لاکچری را برعهده دارد، رفتیم تا از تماشاگران نمایش علت پرمخاطب بودن اینگونه نمایش‌ها را با وجود قیمت بالای بلیت‌ها جویا شویم.

در ابتدا از تماشاگران درباره علت انتخاب این نمایش و اینکه چرا هزینه بلیت این نمایش را صرف تماشای چهار نمایش در سالن‌های تئاتر نکرده‌اند، پرسیدیم.

یکی از جوان‌ها که برای تماشای این نمایش لاکچری آمده بود، به خبرنگار باشگاه خبرنگاران جوان، گفت: ما روزانه هزینه‌های گزافی بابت مایحتاج خود صرف می‌کنیم. ما هم گرانی بلیت‌های این گونه نمایش‌ها را قبول داریم؛ حتی سینما‌ و کنسرت‌ها نیز نسبت به قبل گران‌تر شده است. اما برای کار‌های فرهنگی نظیر خرید کتاب، تماشای نمایش و فیلم و... هزینه می‌کنیم. من امشب فقط به خاطر نمایشنامه این اثر و اینکه کار موزیکال است به سالن آمده‌ام و از هزینه‌ای که برای این نمایش کردم، راضی هستم. فکر می‌کنم تماشای چنین تئاتری ارزش این هزینه را دارد و مطمئناً راضی از سالن خارج می‌شوم.

چند جوان در گوشه‌ای از لابی مشغول صحبت با یکدیگر بودند که از آن‌ها نیز این سوال را پرسیدیم و پاسخ دادند: ما تئاتر به خصوص تئاتر مستقل زیاد تماشا می‌کنیم، ولی برای نمایش‌هایی با بلیت‌های گران قیمت هزینه نمی‌کنیم. البته بجز نمایش‌های اخیر که در یکی از هتل‌های تهران اجرا داشتند، سعی کردیم بلیت‌های ارزان قیمت‌تر را انتخاب کنیم. در مجموع کار‌هایی که ترکیبی از تئاتر و موسیقی است را دوست داریم و نمایش‌های موزیکالی را که دیدیم از همه جنبه‌ها بسیار خوب بودند.

تئاترهای لاکچری محفلی برای دورهمی بچه پولدارها

آنها می گفتند: از سایت‌های فروش بلیت این نمایش‌ها پیامک‌های تخفیفی برای ما می‌آید و ما هم ارزان‌ترین را انتخاب می‌کنیم؛ اما فکر می‌کنیم فضای انتخاب شده برای اجرای کار‌های هنری مناسب نیست. ما به اجرای نمایش‌های بسیاری می‌نشینیم، ولی برای اجرا‌های اخیر که به این سالن آمدیم، افرادی را دیدیم که اصلاً راجع به نمایشنامه و شخصیت‌های اصلی داستان اطلاعی نداشتند. در حالی که نمایشنامه این نمایش‌ از داستان‌های در دسترس و مطرح بوده است. اگر بخواهیم درباره قیمت بلیت‌ها بگوییم، به نظرما این حد از قیمت برای این نمایش‌ها ارزشی ندارد، به خصوص ردیف‌های جلویی که قیمت‌های نجومی دارند. ما در تئاتر‌های دانشجویی و مستقل مسائلی را یاد گرفتیم که درباره آن‌ها هیچ نمی‌دانستیم؛ ولی زمانی که به تماشای این گونه نمایش‌ها نشستیم چیزی یاد نگرفته و فقط سرگرم شده ایم.

دختر خانم جوانی هم که به تماشای نمایش آمده بود علت رفتن به این گونه نمایش ها را حضور بازیگران مورد علاقه‌اش می‌دانست و نداشتن تجربه تماشای تئاتر موزیکال. او گفت: من به تماشای نمایش‌ها و فیلم‌هایی که از تبلیغشان خوشم می‌آید، می‌نشینم و البته حضور بازیگران مطرح برای من مهم‌تر از قیمت بلیت آن است. فکر می‌کنم پرداخت این قیمت گزاف برای تماشای بازی هنرمندان مطرح سینما و تماشای یک نمایش لاکچری، ارزش دارد.

هر یک از اشخاصی که با آن‌ها به گفتگو پرداختیم، نظرات خاص خود را داشتند و البته برای افرادی که به تماشای نمایش‌های لاکچری می‌نشینند، قیمت بلیت مهم نیست. آنها صرفاً می‌خواهند عکسی از تماشای این نمایش را در صفحات مجازی خود منتشر کنند.

درست است که دستگاه‌های مربوط در خصوص نمایش‌های لاکچری اقدامات خاصی انجام نمی‌دهند و کارگردانان با حضور سلبریتی‌ها مردم را جذب و هزینه نمایش خود را از مردم دریافت می‌کنند، اما امیدواریم روزی این گونه نمایش‌های لاکچری برای افراد در قشر‌های مختلف با قیمت مناسب اجرا شود تا همه بتوانند از تماشای آنها لذت ببرند. البته کارگردانان این نمایش‌ها می‌توانند از هنرمندان تئاتری نیز استفاده و آن‌ها را به مردم معرفی کنند تا به این صورت حمایت‌ها از تئاتر و هنرمندان بیشتر شود.

 

 

برای ورود به کانال تلگرام فرتاک نیوز کلیک کنید.
منبع: باشگاه خبرنگاران جوان
آیا این خبر مفید بود؟
کدخبر: ۱۸۶۳۸۸ //
ارسال نظر
 
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
اخبار از پلیکان
اخبار روز سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان