//
کدخبر: ۱۸۵۷۲۱ //
سخنگوی قوه قضائیه:

سلبریتی مشهور نه جلب شده، نه ممنوع‌الخروج

سلبریتی مشهور نه جلب شده، نه ممنوع‌الخروج
به گزارش فرتاک نیوز،

غلامحسین اسماعیلی سخنگوی قوه قضاییه در پاسخ به سوالی مبنی بر موضع یک سلبریتی در توئیتر در ارتباط با قتل روحانی همدانی توضیح داد: به شهروندان توصیه می کنم که در اظهار نظر و سخنان خود قوانین کشور ، موازین شرعی و احترام همنوعان را نگه دارند.

وی گفت: از افرادی که مخاطبان خاص خود را دارند، پذیرفته نیست که نسنجیده سخن بگویند و مطالب خلاف واقع بیان نموده یا در میدان دشمن بازی کنند.

اسماعیلی بیان کرد: دستگاه قضا هر کجا این موارد عنوان مجرمانه داشته باشد، حتما ورود پیدا می کند. برخی اعمال مجرمانه نیازمند شاکی خصوصی است و برخی دیگر را دادستان به عنوان مدعی العموم وظیفه بررسی و تعقیب دارد. سخنگوی قوه قضاییه افزود: در این مورد هم یکی از شهروندان اعلام شکایت کرده و به لحاظ شکایت شاکی خصوصی پرونده تشکیل شده و همچنین مدعی العموم به لحاظ محتوای غیر قانونی مطلب منتشره ورود کرده و پرونده در دست رسیدگی است.

وی خاطر نشان کرد: شخص مورد نظر فعلا در خارج است؛ وکیل او گفته به زودی باز خواهد گشت و در این مورد موضوعاتی از قبیل حکم جلب و ممنوع الخروجی صحت ندارد؛ آنچه از سوی دستگاه قضا انجام شده احضار بوده نه جلب. البته عموما برابر ضوابط قانونی در نیابت‌ها نوشته می‌شود که فلانی احضار و در صورت عدم احضار جلب می شود. این یک تکلیف عمومی قانونی است که در همه احضارها و نیابت‌های قضایی مطرح است.

اسماعیلی گفت: تاکنون حکم جلب این فرد صادر نشده و احضار هم به دلیل اینکه شخص خارج کشور است، عملیاتی نشده است.

 

برای ورود به کانال تلگرام فرتاک نیوز کلیک کنید.
آیا این خبر مفید بود؟
کدخبر: ۱۸۵۷۲۱ //
ارسال نظر
 
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
اخبار از پلیکان
اخبار روز سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان