//
کدخبر: ۱۸۵۶۵۷ //

نیم نگاهی به "سرخ پوست" سینمای ایران

با اعلام نتیجه جلسه شورای صنفی نمایش طی هفته گذشته فیلم سینمایی "سرخ پوست" ساخته نیما جاویدی از چهارشنبه مورخ هجدهم اردیبهشت ماه اکران سراسری خود در سینماهای کشور را آغاز خواهد کرد.

 نیم نگاهی به "سرخ پوست" سینمای ایران
به گزارش فرتاک نیوز،

 با اعلام نتیجه جلسه شورای صنفی نمایش طی هفته گذشته فیلم سینمایی "سرخ پوست" ساخته نیما جاویدی از چهارشنبه مورخ هجدهم اردیبهشت ماه اکران سراسری خود در سینماهای کشور را آغاز خواهد کرد.

البته در برخی رسانه‌ها از این فیلم به عنوان فیلم اکران عید فطر نام برده شده که این اتفاق صحیح نیست زیرا قرارداد این فیلم بعد از فیلم خانه دیگری به ثبت رسیده است و مشخص نیست خانه دیگری تا چه زمان به کار خود در چرخه اکران ادامه می‌دهد. با این وجود شاید نامیدن این فیلم در میان آثار اکران عید فطر در جهت تبلیغات اثر به کار رفته است.

2102257_577

فیلم سینمایی "سرخ پوست" برای نخستین بار در سی و هفتمین جشنواره فیلم فجر رونمایی شد و در انتها توانست جایزه ویژه هیات داوران را از آن خود نماید.

این فیلم در حالی جایزه ویژه هیات داوران را از آن خود کرد که در هیچ یک از بخش های دیگر نتوانست سیمرغی را از آن خود کند و همین جای سوال دارد که چگونه داوران جشنواره فیلم فجر اثری را به عنوان اثر ویژه انتخاب می‌کنند و از طرفی آن را واجد دریافت هیچ سیمرغی در بخش‌های مختلف نمی‌دانند.

فیلم سینمایی "سرخ پوست" دومین تجربه کارگردانی جاویدی پس از فیلم سینمایی "ملبورن" است که در آن بازیگرانی همچون نگار جواهریان و پیمان معادی به ایفای نقش پرداخته بودند.

نوید محمدزاده، پریناز ایزدیار، آتیلا پسیانی،ستاره پسیانی و حبیب رضایی با مانی حقیقی حقیقی ترکیب بازیگران اصلی سرخ‌ پوست را تشکیل می دهند.

استفاده از ترکیب نوید محمدزاده و پریناز ایزدیار بعد از حضور در دو فیلم "ابد و یک و روز" و پس از "متری شیش نیم" کمی از لحاظ گیشه برای نیما جاویدی خطرناک است زیرا این دو بازیگر هم اکنون فیلم متری شیش و نیم را روی پرده دارند و شاید این اتفاق برای مخاطبان تکراری باشد.

نیما جاویدی کارگردان جوان سینمای ایران پس از نزدیک به شش سال، بار دیگر با ساختن یک فیلم سینمایی می‌خواهد شانس خود در چرخه اکران را بیازماید. کم کار بودن جاویدی نشان می دهد که او از جمله کارگردانانی است که بیش از هر چیز به کیفیت اثر می‌اندیشد.

سرخ پوست خارج از نقدهای مثبت و منفی فیلمی خاص در سال سینمای ایران است. نقطه اوج فیلم سینمایی سرخ پوست در اولین نگاه بدون شک در طراحی صحنه مثال زدنی و همچنین فیلمبرداری بی نقص اثر بود. این دو عاملی بودند تا مخاطب این فیلم از لحاظ بصری بتواند به راحتی با اثری مطلوب و دلخواه روبرو شود.

کارگردانی جاویدی نیز بر همین اساس همگام با دو عامل پیروز اثر خودی نشان می‌داد و مخاطب با اثری به واقع نوآورانه در سینما روبرو می شد. این نوآوری در جایی دو چندان می‌شد که اتفاق و ایده‌ای جذاب و معمایی داستان را پیش می‌برد.

نیما جاویدی کارگردان فیلم سینمای سرخپوست، درباره پایان این فیلم گفت: به هیچ وجه این فیلم پایان مشخصی نداشت و سرگرد در پایان لباسهای احمد سرخ پوست را می دهد تا آزاد شود پس فیلمنامه پایان مشخصی ندارد.

وی درباره تغییر رویه شخصیت اصلی در پایان اثر اضافه کرد: ضرب‌های تغییر شخصیت در کلیت فیلم به صورت غیرواضح بیان شده است. کاری که من در فیلمنامه انجام دادم این بود که همواره در دو دلی بین بخشش و نبخشیدن وجود ندارد. سینما رویاست و البته در نود درصد مواقع این شخصیت از سوی مردم قبول شده است.

 

 

برای ورود به کانال تلگرام فرتاک نیوز کلیک کنید.
منبع: افکارنیوز
آیا این خبر مفید بود؟
کدخبر: ۱۸۵۶۵۷ //
ارسال نظر
 
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
اخبار از پلیکان
اخبار روز سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان