//
کدخبر: ۱۷۸۶۸ //

شهرک سینمایی نوروز زنده است

به گفته مدیر شهرک سینمایی «غزالی» نوروز امسال روزانه بیش از ۲ هزار نفر از این مجموعه بازدید کرده‌اند.

شهرک سینمایی نوروز زنده است
به گزارش فرتاک نیوز،

فیض آبادی با اعلام این خبر، اظهار کرد: خوشبختانه نوروز امسال شهرک‌های تلویزیونی با استقبال خوبی از سوی مخاطبان مواجه شده است. به طور کلی محتوای برنامه امسال شهرک‌های تلویزیونی بسیار متفاوت‌تر از سال‌های گذشته بود.

او با اشاره به اجرای رقص‌های محلی در محوطه شهرک سینمایی غزالی، گفت: اجرای رقص‌های محلی، برخی تئاترهای قدیمی و موسیقی‌های محلی بسیار با استقبال مخاطبان مواجه شد و برخلاف ادعای برخی از شبکه‌های غربی مبنی بر اینکه «شهرک سینمایی مرده است»، در ایام نوروز شهرک سینمایی هر روز میزبان بازدیدکنندگان زیادی بوده است.

اجرای نمایش آیینی با موسیقی تربت جام در لوکیشن خیابان لاله‌زار از جمله آیین‌هایی بود که در نوروز امسال در شهرک سینمایی غزالی اجرا شد.

حضور «لوتی‌ها» به همراه ماشین‌های قدیمی در برخی از لوکیشن‌های شهرک سینمایی نیز از دیگر برنامه های این مجموعه برای نوروز ۹۶ بوده است.

به گفته مدیر شهرک سینمایی غزالی، همزمان با فرارسیدن ماه مبارک رمضان قرار است سنت‌های قدیمی ایرانی همچون مراسم‌ روحوضی، سیاه‌بازی، خیمه‌شب‌بازی و شاهنامه‌خوانی در این مجموعه  اجرا شود.

 شهرک سینمایی غزالی که زیر نظر سازمان صداوسیما قرار دارد، متشکل از چند بخش گوناگون است که سال ۵۸ توسط زنده‌یاد علی حاتمی ساخته شده است و از آن روز تاکنون میزبان سریال‌های زیادی چون «سربداران»، «شیخ مفید»، «امام علی(ع)»، «مریم مقدس»، «جهان پهلوان تختی»، «کارآگاه علوی»، «کیف انگلیسی»، «ولایت‌ عشق»، «شب دهم»، «مدار صفر درجه»، «مردان آنجلس»، «تبریز در مه»، «کلاه پهلوی»، «سرزمین کهن»، «معمای شاه» و آثار تاریخی دیگر بوده است.

قسمت اصلی شهرک سینمایی یعنی همان خیابان لاله‌زار توسط زنده‌یاد علی حاتمی احداث شد و با گذشت زمان بخش‌های دیگری هر کدام به بهانه ساخت یک سریال در دل این مجموعه قرار گرفتند؛ لوکیشن شهر کوفه یادگار سریال «امام علی (ع)»، شهر سامان یادگار سریال «کلاه پهلوی» و اورشلیم یادگار سریال «حضرت مریم» است و لوکیشن‌های جدید میدان ژاله، خیابان انقلاب، میدان منیریه و خانه دکتر وزیری نیز قرار است بزودی در اختیار بازدیدکنندگان قرار بگیرد.

 

منبع: ايسنا
آیا این خبر مفید بود؟
کدخبر: ۱۷۸۶۸ //
ارسال نظر
 
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
اخبار از پلیکان
اخبار روز سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان