//
کدخبر: ۱۷۸۳۰۱ //

منتظر فصل۲ «نون. خ» باشید

عوامل تولید سریال «نون خ» ضمن ارائه گزارشی از روند تولید فصل نخست این مجموعه از ملاحظات و اولویت‌های ساخت فصل دوم آن گفتند.

 منتظر فصل۲ «نون. خ» باشید
به گزارش فرتاک نیوز،

 نشست خبری مجموعه تلویزیونی «نون. خ» با حضور سعید آقاخانی، سیروس میمنت، علی صادقی، مهدی فرجی، امیر وفایی، فریده سپاه منصور، نعیمه نظام‌دوست، ندا قاسمی، شیدا یوسفی و هدیه بازوند در اداره کل روابط عمومی صداوسیما برگزار شد.

مهدی فرجی تهیه‌کننده سریال در ابتدای این نشست عنوان کرد: گاهی مسیرهای سخت و صعب العبوری در تولید سریال داشتیم و ما نگران عوامل می‌شدیم اما همه این سختی‌ها را به دلیل شادی و خنده مردم تحمل کردیم.

وی ادامه داد: این کار بدون حاشیه پیش رفت و موردتوجه و اقبال مردم قرار گرفت و به عنوان پربیننده‌ترین سریال تلویزیون از طرف صداوسیما معرفی شد.

این تهیه‌کننده گفت: این اقبال‌ها کار را برای ما و سعید آقاخانی که سری دوم این سریال را می‌سازد سخت‌تر می‌کند.

وی افزود: زمان پخش سریال شاهد وقوع سیل در نقاط مختلف کشور بودیم و ما ضمن احساس همدردی با مردم لحظات شاد سریال را به مردم تقدیم می‌کنیم و امیدواریم همه اقوام خود و فرهنگ و موسیقی و لهجه خود را در رسانه ملی ببینند و سهم آنها از این فرهنگ ادا شود.

فرجی درباره خلأ نمایش طبیعت کردستان در سریال اظهار کرد: فیلمبرداری سریال در زمستان انجام و باعث شد که محدودیت‌هایی در زمان تصویربرداری در مناطق کردنشین داشته باشیم.

سیروس میمنت از بازیگران سریال نیز عنوان کرد: امروز در سامانه ۱۶۲ صدا و سیما، یکی از مردم می‌گفت همیشه به ما سرکوفت می‌زدند که عروسی‌های ما مختلط است اما این سریال باعث شد که همان افراد با دیدن فرهنگی که در سریال نمایش داده شد، عذرخواهی کنند.

چرا «نون. خ» در کردستان ضبط نشد؟

سعید آقاخانی نیز درباره روند تولید تصریح کرد: ما کار سخت و مشکلی داشتیم و هماهنگی‌های زیادی می‌خواست تا ما بتوانیم با دغدغه کار را انجام دهیم. به کردستان هم نرفتیم چون برف باریده بود. با این حال در سنندج و کرمانشاه افراد زیادی به ما کمک کردند به طوری که مصطفی تنابنده به شهرهای مختلف رفت و بسیار کمک کرد.

وی درباره دلیل ساخت سریال با فضای کردستان گفت: من دوست داشتم این اتفاق بیفتد، مردم به این مناطق بروند و با جنبه‌های توریستی این مناطق آشنا شوند چون ظرفیت و پتانسیل زیادی دارند.

فرجی در ادامه درباره طرح خشایار الوند گفت: تنها انگیزه من این است که به یک لهجه و قومیت و ظرفیت‌های یک قوم بپردازیم. ما ابتدا کار را برای فضای تهران در نظر گرفته بودیم اما این فضای قومیتی پیشنهاد خود آقاخانی بود.

با لهجه کردی اصلاً شوخی نکردیم

امیر وفایی نویسنده سریال در پاسخ به پرسشی درباره شوخی با لهجه کردها عنوان کرد: ما در این کار اصلاً شوخی لهجه نداشتیم چون من کرد نبودم و آشنایی نداشتم. نگارش متن این سریال پروسه‌ای طولانی داشت چون وسواس زیادی نسبت به آن بود و اصلاحات و بازنویسی‌های زیادی روی متن انجام شد.

وی ادامه داد: کمدی رئال نوشتن کار بسیار سختی است و درآوردن این موقعیت‌ها بسیار سخت‌تر بود.

آقاخانی: تهران همه چیزش لو رفته است و دیگر بافت زیبایی ندارد نماد تهران یک برج بتنی است و تهران به لحاظ قصه‌ای دیگر به تکرار رسیده است آقاخانی نیز اضافه کرد: ما با ویژگی‌های شخصی و قومی شوخی نکردیم و هیچ گاه هم چنین کاری انجام نمی‌دهیم.

وی همچنین درباره حضور بازیگران بومی و غیرکرد گفت: برای سریال ۲۰۰ بازیگر انتخاب کرده بودیم که ۴۰ نفر به تهران آمدند و با آنها تمرین کردیم. نقطه قوت سریال بازیگران بومی ما بودند و ما فصل جدید سریال را که تولید کنیم بی شار سراغ مناطق کردنشین می‌رویم.

همه چیز تهران لو رفته است!

کارگردان «نون. خ» اضافه کرد: تهران همه چیزش لو رفته است و دیگر بافت زیبایی ندارد نماد تهران یک برج بتنی است و تهران به لحاظ قصه‌ای دیگر به تکرار رسیده است. من پیش از این هم برای ساخت سریال به مشهد رفته بودم و حالا خودم دوست داشتم این لوکیشن را انتخاب کنم چون فضاسازی بهتری به ما می‌داد و با آدم‌های ساده و باصفایی در ارتباط هستیم.

فرجی در ادامه اظهار کرد: من تشکر می‌کنم که هیچیک از نقدهای سیاسی اجتماعی ما از سریال بیرون نیامد و شاید اگر خودم مدیر بودم بخشی از این صحنه‌ها که نقدهایی در آن مطرح می‌شد را حذف می‌کردم!

امیر وفایی نیز در ادامه درباره نحوه نگارش متن گفت: آقاخانی به آداب و سنن مسلط است به همین دلیل ابتدا سیناپس و مسیر قصه و سکانس را درمی‌آوردیم بعد سراغ قصه می‌رفتیم. تار سبیل هم که در سریال به عنوان یک باور و سنت از آن استفاده شد، پیشنهاد او بود چون به این سنت‌ها آشناست.

«نون. خ» سانسور شد؟

آقاخانی نیز درباره اینکه سریال با سانسور مواجه شده است یا خیر؟ تصریح کرد: من خودم نکاتی را حذف می‌کردم و ساده‌تر به شخصیت‌ها می‌پرداختیم و فکر می‌کنم بخش‌هایی از این موقعیت‌ها مثل عروسی برای اولین بار از تلویزیون به نمایش درآمد.

فرجی درباره ساخت سری دوم این سریال توضیح داد: پیشنهاد ساخت سری دوم این سریال از طرف شبکه به ما ارائه شده ترجیح آن‌ها یک مناسبت است اما اینکه برای نوروز یا رمضان باشد هنوز معلوم نیست.

هدیه بازوند از بازیگران سریال نیز درباره تجربه حضور در این مجموعه بیان کرد: یک نفر باید باشد تا شما را به جلو هل بدهد و مصطفی تنابنده چنین نقشی در سریال داشت.

علی صادقی: دوست دارم لج‌درآر باشم!

همچنین علی صادقی نیز عنوان کرد: من دوست دارم نقش‌هایم را لج درآر ایفا کنم و سعید آقاخانی هم کسی بوده است که همیشه علاقه‌مندم با او همکاری کنم امیدوارم نقشم در این سریال هم تکراری نبوده باشد.

محمدحسین رنجبران مدیر روابط عمومی سیما در پایان این نشست ضمن تجلیل از عوامل سریال بیان کرد که طی جلسه‌ای که با عبدالعلی علی عسکری رئیس صداوسیما داشته‌اند، او از عوامل تشکر کرده و گفته است که بعد از پایتخت نوآوری جدیدی در ساخت سریال‌های قومیتی دیده شده است.

 

برای ورود به کانال تلگرام فرتاک نیوز کلیک کنید.
منبع: افکارنیوز
آیا این خبر مفید بود؟
کدخبر: ۱۷۸۳۰۱ //
ارسال نظر
 
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
اخبار از پلیکان
اخبار روز سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان