//
کدخبر: ۱۷۶۴۱ //

متقاضیان همکاری در کاروان های حج ٩٦ فراخوانده شدند

کعبه سازمان حج و زیارت به دنبال فراخوانی که هفته پیش برای ثبت‌نام زائران در اولویت سفر حج ٩٦ صادر کرد، این‌بار متقاضیان همکاری در سمت‌های اجرایی کاروان حج تمتع را فراخواند.

متقاضیان همکاری در کاروان های حج ٩٦ فراخوانده شدند

به گزارش فرتاک نیوز، براساس اطلاعیه‌ای که این سازمان منتشر کرده، متقاضیان همکاری در سمت‌های معاون، مامور اجرایی و مامور اجرایی سال اولی تا تاریخ ٢٥ فروردین ١٣٩٦ فرصت دارند با مراجعه به سامانه جامع کارگزاران حج و زیارت نسبت به ثبت درخواست خود اقدام کنند.

اطلاعات تکمیلی در http://kargozaran.haj.ir قابل دسترسی است.

سازمان حج و زیارت ایران و وزارت حج عربستان پس از یک سال محرومیت زائران ایرانی از حج واجب، توافق کردند بیش از ٨٦ هزار زائر ایرانی در حج تمتع ٩٦ شرکت کنند. براساس فراخوان قبلی این سازمان کلیه دارندگان قبوض ودیعه‌گذاری علی‌الحساب حج تمتع تا ۱۳۸۵/۰۴/۳۱ می‌توانند از دهه سوم فروردین ماه بر اساس شرایطی که در اطلاعیه تکمیلی این سازمان اعلام خواهد شد، در کاروان هایی که تعیین می شود، ثبت نام کنند.

مقامات حج ایران گفته‌اند، عربستان متعهد به حفظ شأن و امنیت زائران ایرانی شده است. در عین حال طرفین توافق کرده اند مراسم عبادی دعای کمیل و برائت از مشرکین که هر سال در کنار مسجدالحرام و صحرای عرفات برگزار می شد، امسال تنها در محل اجتماع و اسکان زائران ایرانی و به عبارتی فضای بسته برگزار شود.

در عین توافقی که طرفین برای حضور کارشناسان بخش کنسولی ایران در عربستان داشته اند، حجت الاسلام والمسلمین سیدعلی قاضی عسکر - سرپرست حجاج ایرانی و نماینده ولی فقیه در امور حج و زیارت - هفته گذشته اعلام کرد که دفتر نمایندگی حج ایران که بیشتر از یک سال است عربستان تابلوی آن را بعد از تعطیلی سفارتش در ایران، پایین آورد، بزودی بازگشایی می شود.

 

آیا این خبر مفید بود؟
کدخبر: ۱۷۶۴۱ //
ارسال نظر
 
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
اخبار از پلیکان
اخبار روز سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان