//
کدخبر: ۱۷۵۷۰ //

کم کار اما پر رنگ/حسن پورشیرازی از گربه آواز خوان تا مهمان مامان

حسن پورشیرازی یک از کم کارترین و در نقطه مقابل محبوب ترین بازیگران سینما و تلویزیون ایران است. وی همواره در انتخاب نقش هایش بسیار سختگیر بوده و همین یکی از عوامل کم رنگ بودن او در عرصه بازیگری شده است.

کم کار اما پر رنگ/حسن پورشیرازی از گربه آواز خوان تا مهمان مامان

 به گزارش فرتاک نیوز، حسن پورشیرازی یک از کم کارترین و در نقطه مقابل محبوب ترین بازیگران سینما و تلویزیون ایران است. وی همواره در انتخاب نقش هایش بسیار سختگیر بوده و همین یکی از عوامل کم رنگ بودن او در عرصه بازیگری شده است.

 

حسن پورشیرازی در سال ۱۳۳۶ به دنیا آمد. وی فارغ التحصیل رشته بازیگری و کارگردانی است و دارای مدرک لیسانس تئاتر می‌باشد.

پورشیرازی فعالیت سینمایی‌اش را با فیلم صف (۱۳۶۳ - علی‌اصغر عسگریان) به‌عنوان بازیگر و با فیلم بازی بزرگان (۱۳۶۹ - کامبوزیا پرتوی) به‌عنوان برنامه‌ریز و دستیار کارگردان آغاز کرد.

 

پورشیرازی فعالیت سینمایی‌اش را با فیلم "بازی بزرگان" (کامبوزیا پرتوی) به عنوان برنامه ریز و دستیار کارگردان آغاز کرد.

در سال 1388 در ششمین جشنواره فیلم دوبی، حسن پورشیرازی به خاطر بازی در فیلم سینمایی کشتزارهای سپید به کارگردانی محمد رسول‌اف بهترین بازیگر شناخته شد و جایزه ویژه هیأت داوران را از آن خود کرد.

 

پورشیرازی علاوه بر بازی های موثر در سینما در تلویزیون نیز نقش های بزرگی ایفا کرده است که از جمله آنها می توان به نرگس، مختارنامه، کیمیا، سفر سبز و سرزمین کهن اشاره کرد.

 

وی سابقه برنامه ریز و دستیاری کارگردان را در کارنامه خود دارد. مهناز افضلی (بازیگر) نیز همسر پورشیرازی می‌باشد.

حسن پورشیرازی در فیلم‌ها و سریال‌های تلویزیونی بسیاری مانند مهمان مامان، عروسک فرنگی، به آهستگی، سگ کشی، مسافر ری، بازی بزرگان، گربه آوازخوان نقش‌آفرینی کرده است.

 

منبع: میزان
آیا این خبر مفید بود؟
کدخبر: ۱۷۵۷۰ //
ارسال نظر
 
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
اخبار از پلیکان
اخبار روز سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان