//
کدخبر: ۱۷۴۶۳۲ //

بهترین فیلم سال آسیا معرفی شد

در سیزدهمین دوره جوایز فیلم‌های سینمایی آسیا «دزدان فروشگاه» محصول کشور ژاپن بهترین فیلم سال آسیا شد.

 بهترین فیلم سال آسیا معرفی شد
به گزارش فرتاک نیوز،

 سیزدهمین دور جوایز برترین فیلم‌های آسیایی برگزار شد و فیلم «سایه ها» ساخته ژانگ ییمو توانست ۴ جایزه در تمام بخش‌های تکنیکی شامل بهترین تصویر برداری، بهترین طراحی لباس، طراحی صحنه و صداگذاری را از این جشنواره دریافت کند، اما مهمترین جوایز این جشنواره به فیلم‌های کره‌ای و ژاپن رسید.

هیروکازو کورِایدا، استاد ژاپنی و برنده جایزه از جشنواره فیلم کن، خالق فیلم «دزدان فروشگاه» که اسکار را با ناکامی پشت سر گذاشته بود، توانست جایزه بهترین فیلم آسیا را از این جشنواره دریافت کند ولی چانگ دونگ کارگردان کره جنوبی که امسال نیز جایزه یک عمر دستاورد هنری را دریافت کرده بود با فیلم «سوختن» موفق به دریافت جایزه بهترین کارگردانی از این جشنواره نیز شد.

جایزه بهترین بازیگر مرد نیز به کوجی یاکوشو بازیگر ژاپنی برای فیلم «خون گرگ ها» رسید که در این جشنواره یک جایزه دیگر نیز برد و به شوخی در مورد جوایزش گفت:خیلی خوشحال است که دو جایزه برده و می توان از این مجسمه‌ها به عنوان دمبل استفاده کند و تمرین‌های ورزشی انجام دهد.

سمال یسلیاموو نیز برای فیلم «آیکا» که با مشارکت پنج کشور مختلف ساخته شده بود توانست جایزه بهترین بازیگر زن را دریافت کند

ژانگ یو بازیگر چینی که در فیلم «مردن برای نجات پیدا کردن» بازی کرده بود جایزه بهترین بازیگر مکمل مرد و کارا وِی نیز برای فیلم «تریسی» جایزه بهترین بازیگر نقش مکمل زن را نیز از آن خود کردند.

در این جشنواره همچنین جوایزی به کسانی که برای اولین بار در این جشنواره شرکت می کنند نیز داده شد که اولیور چان توانست جایزه بهترین کارگردان نوظهور را برای فیلم «هنوز انسانت» دریافت کند.

 

برای ورود به کانال تلگرام فرتاک نیوز کلیک کنید.
منبع: افکارنیوز
آیا این خبر مفید بود؟
کدخبر: ۱۷۴۶۳۲ //
ارسال نظر
 
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
اخبار از پلیکان
اخبار روز سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان