//
کدخبر: ۱۷۳۸۳ //
گفت و گوی نوروزی فرتاک نیوز با ساقی زینتی بازیگر تلویزیون؛

بازیگر سریال پس از باران: کار کردن با کارگردان خلاقی که توانایی هایم را کشف کند از آرزوهایم است/حضور در تلویزیون صداقت می خواهد

سریال پس از باران را باید یکی از بهترین مجموعه های تلویزیونی طی چند دهه اخیر دانست که ساقی زینتی یکی از نقش های آن را برعهده داشت.

بازیگر سریال پس از باران:  کار کردن با کارگردان خلاقی که  توانایی هایم را کشف کند از آرزوهایم است/حضور در تلویزیون صداقت می خواهد
به گزارش فرتاک نیوز،

ساقی زینتی یکی از بازیگران خوش آتیه تلویزیون است که پله‌های ترقی را خیلی زود و سریع طی کرده و هم اکنون به یک چهره محبوب و پرکار در عرصه بازیگری تبدیل شده است، فیلم هایی او اعم از ؛ دنیای شیرین دریا، پس ازباران، پلیس جوان، کوچه اقاقیا، ریحانه، پایتخت 1، سه دونگ سه دونگ

 سینمایی رنگ خدا "مجیدی"، نفس "نرگس آبیار"،  گلوگاه "معیری"، ستاره ها "فریدون جیرانی" و شهرزاد می توان نام برد.

در ایام نوروز این فرصت نصیب ما شد تا گفت و گوی صمیمی با این بانوی مهربان و خوش ذوق داشته باشیم که خواندنش خالی از لطف نیست...

 

فرتاک نیوز: ضمن عرض تبریک سال نو، لطفا بیوگرافی کامل خود را خوانندگان سایت بفرمایید؟

سلام و عرض احترام خدمت شما و خوانندگان عزیز سایت فرتاک نیوز، بنده هم به سهم خودم سال نو رو تبریک گفته و سلامتی و عاقبت بخیری را برای همه عزیزان ازدرگاه خداوند متعال خواستارم، بنده ساقی زینتی هستم متولد مرداد ماه سال 49 اصالتا گیلانی "رشت" اما ساکن تهران هستم، یک دختر 15 ساله دارم که کلاس دهم و همسرم نیز چند ماه بعد از ازدواجمان فوت کرد.

 

فرتاک نیوز: سال 95 برایتان چگونه بود؟

با کوله باری از تجربه به سال جدید قدم گذاشتم، سال 95 تماما برایم درس بود و در این میان خیلی  از این اتفاقات زندگی ام درس گرفتم.

 

فرتاک نیوز: نوروز برایتان یادآور چیست؟

یادآور همه چیز از جمله؛ عشق پوشیدن لباس نو، دید و بازدید فامیلی خصوصا مهمانی رفتن به روستای ما که از توابع صومعه سرا بود و همچنین عیدی گرفتن، جالبه که اون موقع اگر ازکسی هم عیدی نمی گرفتیم روزمان خراب نمیشد بلکه با همان روحیه به بازی هامون ادامه میدادیم، حیف که دیگر آن زمان برنمیگردد.

4

فرتاک نیوز: آیا برای سال تحویل برنامه ای داشتید؟

اصلا... اما خیلی اتفاق قشنگی رقم خورد و به اتفاق یک سری از دوستانم روز قبل ازسال تحویل "روز مادر"

در  آسایشگاه کهریزک جمع شدیم و برای سال تحویل هم همان جا قرار گذاشتیم که خیلی خوب بود و خاطرات خوبی برایم برجای گذاشت و خدا را شاکرم که قسمتم را در سال تحویل در آسایشگاه کهریزک رقم زد.

 

فرتاک نیوز: هفت سین های نوروزی هر کدام برایتان یادآور چه خاطره ای می باشد؟

خاطره خاصی بابت این قضیه ندارم چون من همیشه خوبم و با کوچکترین مسئله خوشحال می شوم و کلی هم ذوق میکنم.

 

فرتاک نیوز: آیا به کوچکترهای فامیل عیدی می دهید؟

بله، چون همان طوری که ما منتظر عیدی بودیم بچه های فامیل هم منتظرند. تاجایی که می توانم نمیذارم بچه ای فراموش بشه و عیدی های همشان را می دهم.

 

فرتاک نیوز: بهترین عیدی زندگی خود را از دست چه کسی دریافت کردید؟

عیدی رو بخواهیم از دست هرکسی بگیریم برایمان باارزش و لذت بخشه، امشب دختر 15 ساله ام عیدی گرفت کلی آروم آروم ذوق کرد و یه حس خوبی بهش دست داد، ناگفته نماند هرازگاهی ازکسی درس زندگی بگیرم این برایم عیدی یک است حالا چه از یک کودک 4 ساله، یا از دخترم فرقی نمی کند.

7

فرتاک نیوز: در ایام نوروز مسافرت جایی رفته اید؟

رشت هستم...اول آمدم خانه تکانی منزل مادرم و بعدش هم یکی دو روزی مهمان داشتم که باهم رفتیم تالش

همان مکانی که سریال پس از باران در آنجا فیلم برداری شد.

 

فرتاک نیوز: بهترین و بدترین اتفاق سال 95 تان چه بود؟

بدترین نداشتم چون همه اتفاقات یه جورایی برایم درس بود .بهترین اتفاق هم؛ پیدا کردن یک دوست خوب، یک استاد، یک هم کیش یا یک کتاب، همه معلومات در این بشر جمع شده که خدای خوبم بهترین هاش برام فرستاده.

 

فرتاک نیوز: سال 95 کدام اشتباه را داشتید که اگر به عقب برگردین دوست دارید آن کار را انجام ندهید؟

اینکه برای برخی ازمشکلات به جای اینکه دست به سوی خدا ببرم و از خالقم کمک بخوام، دست به سمت بنده اش بردم ودرخواست کمک کردم وچنان تودهنی خوردم که برایم تجربه بزرگی شد، تا خالقم هست بنده اش چرا! 

 

فرتاک نیوز: رویاهای کودکی ساقی؟

میخواستم افسر نیروی دریایی بشم، کلا شغل  نظامی را دوست داشتم حتی بعدها به سرباز بودن هم اکتفا کردم، دلم میخواست سربازی روتجربه کنم، هنوز هم تا میبینم برای آموزش نظامی اطلاعیه ای براساس جذب نیرو می دهند کلی تحقیق میکنم بعد متوجه میشم فقط برای آقایون هست.

 

فرتاک نیوز: تعریف شما از بازیگری چیست؟

بازیگری بروز حالات و شخصیت و بیان کاراکتری که از آن تونیست و تو به نحواحسن بازی این شخصیت رو به نمایش میگذاری و اینکه باگفتن کات... از کالبد شخصیت در میایی  و درجسم خودت به زندگی ادامه می دهی.

2

فرتاک نیوز: میزان علاقمندی تان به بازیگری و چگونگی ورود به این عرصه را برای مخاطبان بفرمایید؟

راستش بنده علاقه ای به بازیگری نداشتم زمانی که دیپلمم را گرفته بودم و بر اساس فراخوانی که تلویزیون رشت داده بود به دنبال کار رفتم و این فراخوان شون برای جذب بازیگر، منشی صحنه، خیاط بود که ناخودآگاه برای تست بازیگری رفتم و موفق هم شدم و بعد از آن قضیه دو هفته بعدش اولین فیلم داستانی به اسم "مخمصه" به کارگردانی جلال صحرائیان روبازی کردم و بعد از یک ماه، دومین فیلم و بعدها به همین طریق کارم ادامه پیدا کرد.

 

فرتاک نیوز: تجربه و تحصیل؟

فوق لیسانس ریاضی هستم و حدود 25 سال تجربی کارکردم البته امسال 26 سال فعالیت هنری من در تلویزیون، رادیو، تئاتر، و سینما است. 

 

فرتاک نیوز: چه آرزویی در سال جدید دارید؟

از لحاظ تفکر، بینش، نگرش به اطرافم و نگرش به هستی بزرگ شوم.

 

فرتاک نیوز: دوست دارید سال 96 برایتان چگونه رقم بخورد؟

فقط آگاهی... ازخالق هستی آگاهی ناب میخواهم، آگاهی به گفتار،  رفتار و نوع تفکراتم. زندگیم رو براساس آگاهی خواهم ساخت نه براساس جهالت. ناگفته نماند من خوشی رو به دقیقه و یا فردی نمیخواهم بلکه خوشی رو به صورت جمعی و در کنار دوستان، همکاران و  هموطنان جهانم میخواهم.

این تفکر را همیشه با خودم دارم که اگر دوستم دوپله بالاتر پیشرفت کرد برای من هم راه باز میشود برای پیشرفت... ولی اگر فقط به فکر خودمان باشیم هم سقوطمان حتمی خواهد بود و هم راه دیگران را مسدود میکنیم.

5

فرتاک نیوز: دغدغه اصلی و هدف مهم تان در سال 96 چیست؟

فقط و فقط قدم گذاشتن در راه کمال است و اصلا هم به مسائل دنیوی فکر نمیکنم اما امسال خدای مهربان چشمهایم را باز کرد.

 

فرتاک نیوز: ملاک تان برای انتخاب نقش هایتان چگونه است؟

بعد از 25 سال کار، انگار هنوز موقع درو کردن ما نرسیده، هنوز انتخاب می شویم و چون باید نون دربیاوریم درواقع مجبور هستیم. ولی ناگفته نماند هر نقشی که به بنده  محول می شود سعی میکنم سربلند از آن نقش بیرون بیایم.

 

فرتاک نیوز: اهل هنر و قلم هستید؟

تا حدودی اهل نوشتن هستم که تازه گی ها سرذوق آمدم.

 

فرتاک نیوز: تازه ترین فعالیت تلویزیونی که داشتین چه بوده است؟

پروژه شکوه یک زندگیکه سه ماهی را در غریب محله بهشهر واقع در استان مازندران مشغول بودم.

ارتفاعات بهشهر بهشت برین و فوق العاده است امیدوارم همه قدر این همه زیبایی که خداوند به ما ارزونی داشته را بدانیم و شاکر باشیم. پروژه "شکوه یک زندگی" کاری به کارگردانی رضا بهشتی برای شبکه 2 سیما می باشد که خیلی ازهنرمندان خوب مازندران هم هستند.

 

6

فرتاک نیوز: به نظرتان برای تکمیل یک زندگی شاد چه راهکارهایی را به مخاطبان ارایه می کنید؟

اینکه درگیر حواشی زندگی نباشیم. درگیر غصه های دیگران نباشیم. اینکه چرا فلانی سلام من گرم جواب نداد یا اینکه فلانی چرا  تحویلم نگرفت، یا چرا انقدر خوبی میکنم کسی قدرم رو نمیدونه و خیلی از این یاهای دیگر... سعی کنیم افکار منفی را از ذهن هایمان خارج و افکار مثبت را جایگزینش کنیم. 

خدای مهربان میگه؛ من به نماز شبانه روزی ات، به روزه، خمس وزکاتت نیازی ندارم. اگر میخواهی دل من را به دست بیاوری اول باید دل خلق من را به دست بیاوری که آن وقت دیگه نه غصه داری، نه بیماری، نه بدهکاری و نه طلبکاری... و زندگیت بر وفق مراد خواهد بود.

 

فرتاک نیوز: مطبوعات و رسانه ها از دیدگاه شما؟

والله چی باید گفت؛همین مطبوعات گاهی از آدم ها یک فرشته میسازند و گاهی یک غول...

اما هستند دوستانی که واقعا  منصفانه و عادلانه نقد و قضاوت می کنند اما در کل باید بگویم: دوستان زحمتکش در این حرفه وظیفه و مسئولیت سنگین و خطیری بر دوششان است که باید در انجام این رسالتشان تعهد، صداقت و ایمان را هیچگاه فراموش نکنند چرا که در قبال نوع تفکر و ذهن سازی اقشار جامعه نقش بسزایی دارند.

 

فرتاک نیوز: نظرتان در مورد اهمیت بازی در فیلم سینمایی یا سریال چیست؟

اهمیت بازی در تلویزیون این است  که عامه مردم در هر جای ایران که باشند می توانند با بازیگران ارتباط برقرار کنند اما سینما مخاطبان خاص خودش را دارد و به طریقی عمومی نیست، بلکه برای افراد خاصی سوپراستار هستی.اما من به شخصه، خودم تلویزیون را ترجیح میدهم.

 

فرتاک نیوز: بهترین دوستانتان را برایمان نام ببرید؟

کتاب انسان ازمنظری دیگر، دخترم، مادرم، کوروش، استادم، فریده دریامج، مینانوروزی، بهناز ، فروزان، نگار، نازنین، سایه و خودت هم دوست خوبی برایم هستی که دیگه رو دوستی باشما هم حساب بازکردم.

 

فرتاک نیوز: اگر بخواهید 7 بازیگر به جای هفت سین بگذارید چه کسانی را انتخاب می کنید؟

فاطمه معتمدآریا - مریلا زارعی - شبنم مقدمی - مریم کاظمی - پرویز پرستویی- پریناز ایزدیار و فریده دریامج

 

3

فرتاک نیوز: خانم ساقی لطفا برای کلمات ذیل تعریفی ارائه دهید:

پدر، مادر، دوست، کتاب، عید، کارگردان، سینما، تلویزیون، نقش 

پدر: مردی مغرور که به ما یاد داد گردن برای احدی کج نکنیم حتی درحال مرگ باصورتی خندان بمیریم.

مادر: شیرزنی که درمقابل عظمت مشکلات کمرش خم شد ولی اخم به صورت نیاورد و شیرزنانه جنگید.

دوست: تویی که دوست را طوری خواهی داشت تا زمانی که دوستت بماند.

کتاب: هم دوست، هم پدر، هم مادر و کتابت خواهد ماند.

عید: یعنی عشق، جمع بودن، آشتی ها، نظربازیها، قول وقرارها و بودن ها.

کارگردان: خیلی آرزو دارم که تجربه اش کنم.

سینما: ای کاش سینمای ما درگیر پشت پرده ها نشود.

تلویزیون: صداقت میخواهد.

نقش: دلم میخواهد نقش یک خانم را تجربه کنم تاحالا نقش یک عاشق را بازی نکردم دلم میخواهد این نقش را هم تجربه کنم یا نقش یک زن ولگرد و معتاد یا نقش یک زن نظامی را با تمام دغده های زندگی و خیلی از این نقش ها که میدونم به خوبی ازعهده اش برمیایم بازی کنم. 

امیدوارم که قسمت بشه با یک  کارگردان خلاق کارکنم تا کشفم کند چون توانایی هایم در این حرفه خیلی زیاد است.

 

فرتاک نیوز: سرکار خانم زینتی عزیز در پایان چه دعایی برای مخاطبان دارید؟ و یا اینکه آخرین کلامتان برای خوانندگان ویژه نوروزی چیست؟

برای تمامی خوانندگان فهمیم سایت شما، برای تمام مردم دنیا چه سیاه پوست، چه سرخ پوست و چه زردپوست، چه ایرانی و چه خارجی، آگاهی، تفکر جدید، بینش جدید و نگرش جدید را از درگاه خداوند متعال آرزومندم. وقتی آگاه باشیم هیچ بمبی برایمان  کارساز نیست و از اینکه برای بنده وقت گذاشتید کمال سپاس و قدردانی را دارم.

 

گفت و گو از: فرزانه حسنی

 

آیا این خبر مفید بود؟
کدخبر: ۱۷۳۸۳ //
ارسال نظر
 
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
اخبار از پلیکان
اخبار روز سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان