//
کدخبر: ۱۷۰۹۹۸ //

تجلیل از ۹ برگزیده جشنواره ملی داستان کوتاه جهادی در اصفهان

در آیین اختتامیه تجلیل از برگزیدگان جشنواره ملی داستان کوتاه جهادی از 9 برگزیده جشنواره ملی داستان کوتاه جهادی در اصفهان تجلیل شد.

تجلیل از 9 برگزیده جشنواره ملی داستان کوتاه جهادی در اصفهان
به گزارش فرتاک نیوز،

 حجت‌الاسلام حسن بابایی ظهر امروز در نشست خبری جشنواره ملی داستان کوتاه جهادی اظهار داشت: جهاد در لغت به صرف کردن غایت جهود صرف شده و هر چه انسان دارد در طلب اخلاص دهد و هر کاری کند رنگ الهی داشته باشد، وقتی روی خدایی پیدا کند رنگ پیدا می‌کند.

مسؤول تشکل‌های تبلیغات اسلامی گفت تصریح کرد: سید مرتضی آوینی با حرکت جهادی در دفاع مقدس حرکت بزرگی انجام داد، یک هنر الهی و آسمانی از یک فرد آسمانی است که می‌تواند هنر و صحنه را جلوه کند و کار هنرمند این است که جلوه‌ی اخلاص و جهاد را جلوه دهد.

آیت‌الله احمد فقیهی نیز گفت: از 109 اثر رسیده به این جشنواره از 9 اثر برتر داستانی تجلیل شد و از دو خانواده شهید جهادی به نام شهید آقا دادی و شهید قبادی تقدیر شد.

دبیر ادبی جشنواره ملی و داستان‌های کوتاه جهادی اصفهان افزود: هر نفس که انسان می‌کشد به مرگ نزدیک‌تر می‌شود، این عمر زور گذر باید اثری از خودش جای بگذارد که هر چه در آن عبادت می‌شود تا روز قیامت به نسبت فعالیت موسسه اولی در ثواب شریک باشد.

وی تصریح کرد: پس از بازگشت از نجف بیش از نیم‌قرن ما در کنار تحصیلاتمان شروع به کارهای جهادی، ساخت ساز مسجد کردیم، حتی در آن زمان قبل از انقلاب فکرمان ساخت حمام، راه، جاده که این موفقیت حاصل شد.

فقیهی بیان داشت: آیت‌الله شمس‌آبادی حدود 50 سال پیش کمک‌هایی برای تبلیغ در روستاها به ما کردند و بعد ازایشان مرحوم صادقی و همین‌طور آیت‌الله خادمی رئیس حوزه علمیه آن موقع همکاری‌هایی کردند و بعد از آنکه تحصیلاتمان تااندازه‌ای تمام شد در حوزه مشغول تدریس شدم که هم‌اکنون نیز مشغول تدریس هستم.

دبیر ادبی جشنواره ملی و داستان‌های کوتاه جهادی خاطرنشان کرد: در کنار تحصیل و قبل تدریس مسجد سازی را شروع کردیم و در استان‌های اصفهان، چهارمحال بختیاری، کهگیلویه و مقداری هم استان کرمان که حدود 70،60 مسجد را به‌تنهایی و با کمک آیات وقت توفیق ساخت پیدا کردیم.

در پایان برنامه نیز سردار بسطاق گفت: ما داستان نداریم، واقعیت داریم از جهاد و جنگ دفاع مقدس که درواقع جنگی بود که تحمیل شد و ما دفاع کردیم وحوشش جوانان به قدری چشم پوش بود که در نوشتن و فیلم ساختن سال‌های سال نیاز به کار و تلاش دارد.

این فرمانده دفاع مقدس خاطرنشان کرد: جنگ جهانی اول کلاً 4 سال اتفاق افتاد که خاطراتش بعد از حدود 50 سال هنوز بر اساس همان 4 سال فیلم و داستان می‌سازند و خاطرات تعریف می‌کنند، اما ما ۸ سال دفاع مقدس داشتیم که حداقل 80 سال به نظرم باید حرف زد.

وی تصریح کرد: در جنگ جهانی دوم بعد از 4 ماه کارخانه تراکتور و فولاد اولین تانک را در کشور آلمان بیرون دادند، در جنگ ما خیلی خاطره هست و در آبادان اولین خودرو گازسوز را بچه‌های جهاد فارس در سال 59 راه‌اندازی کردند که آن موقع بنزین کم یاب بود مردم برای کار عملیات، پشتیبانی و یا خروج مردم آبادان نیاز به بنزین بود واقعاً آن‌هایی که یک سال آبادان بودند یا حضور داشتند شدیداً شرایط سختی مردم شهر و رزمنده‌ها از سال 59 تا 60 طی کردند و این کار بچه‌های جهاد فارس قابل تقدیر بود.

بسطاق ادامه داد: دفاع مقدس سرشار از اتفاقات و خلاقیت‌ها بود، الان هم همین‌طور است تا ما تحت فشار نباشیم خلاقیت‌ها بروز نمی‌کنند.

این فرمانده دفاع مقدس خاطر نشان کرد: تحریم‌ها و فشارهای اقتصادی که وارد می‌شود باید از آن خلاقیت و ابتکار بیرون بیاید وای کاش سرمایه‌های ما سمت ابتکار و ایجاد شغل برود.

وی در پایان گفت: لازم است برای نجات فشارهای بیرونی به خودمان بیایم، علم و باورهای خودمان را باور کنیم که مطمئناً بهتر از بقیه کشورها می‌شویم.

 در آیین اختتامیه تجلیل از برگزیدگان جشنواره ملی داستان کوتاه جهادی از 9 برگزیده جشنواره ملی داستان کوتاه جهادی در اصفهان تجلیل شد.

 

برای ورود به کانال تلگرام فرتاک نیوز کلیک کنید.
منبع: فارس
آیا این خبر مفید بود؟
کدخبر: ۱۷۰۹۹۸ //
ارسال نظر
 
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
اخبار از پلیکان
اخبار روز سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان