//
کدخبر: ۱۶۹۸۸۷ //
رییس اداره سوادآموزی استان کرمانشاه:

بیش از ۱۰۰ درصد از سهمیه سوادآموزی کرمانشاه محقق شد

رییس اداره سوادآموزی اداره کل آموزش و پرورش استان کرمانشاه از تحقق بیش از ۱۰۰ درصدی تعهدات سوادآموزی این استان در سال جاری خبر داد.

بیش از ۱۰۰ درصد از سهمیه سوادآموزی کرمانشاه محقق شد
به گزارش فرتاک نیوز،

فرزانه سیفی تبار رییس اداره سوادآموزی اداره کل آموزش و پرورش استان کرمانشاه در مصاحبه اختصاصی با خبرنگار ما، حجم ابلاغی به استان کرمانشاه در سال جاری را از سوی سازمان نهضت سوادآموزی کشور 13 هزار و 993 نفر اعلام کرد و افزود: این حجم ابلاغی در سه دوره آموزشی؛ سوادآموزی تعداد 7هزار و 292 نفر، تحکیم تعداد سواد 2هزار و 909 نفر و انتقال 3هزار و 792 نفر جهت تحت پوشش قرار گرفتن و با سواد شدن اعلام شده است.

وی ادامه داد: طی حدود پنج ماه در مجموع 14 هزار و 662 نفر معادل 78/104 درصد به ترتیب در دوره سوادآموزی تعداد 7هزار و 891 نفر معادل 21/108درصد، دوره تحکیم تعداد 2هزار و 979 نفر معادل 40/102 درصد و انتقال تعداد 3هزار و 792 نفر معادل 100 درصد در چرخه فرایند آموزش قرار گرفتند.

سیفی تبار اظهار کرد: همچنین در سال جاری تعداد یک هزار و 479 نفر به عنوان آموزش دهنده آزاد در باسواد نمودن بی سوادان و کم سوادان در قالب قراردادهای منعقده با نهادها، موسسات غیر دولتی و دستگاه های مشارکت پذیر ایفای نقش نموده اند.

وی به بیان اولویت ها و برنامه های اساسی معاونت سوادآموزی استان کرمانشاه در سال جاری پرداخت و افزود: سازمان نهضت سواد آموزی و معاونت سوادآموزی استان ضمن پیگیری تمامی سیاست های سال و با سوادنمودن افراد بی سواد و کم سواد طرح های icdl، طرح یادگیری محلی، طرح خواندن با خانواده، طرح حلقه های کتابخوانی، آموزش طرح عملی نماز و مسابقات فرهنگی را در اولویت برنامه ها قرار داده است.

رییس اداره سوادآموزی اداره کل آموزش و پرورش استان کرمانشاه بیان کرد: اجرایی شدن برنامه ها، رویکردها، اهداف و سیاست های سوادآموزی در سال جاری با حمایت و مشارکت دستگاه های بین بخشی و فرابخشی و انعطاف پذیری در رویه ها و روش های سوادآموزی در برنامه های معاونت سوادآموزی قرار گرفته است.

سیفی تبار به آخرین آمار تعداد باسواد و بی سواد های استان کرمانشاه اشاره کرد و گفت: با توجه به جمعیت این استان در سرشماری سال 1395، نرخ باسوادی در جمعیت مردان برابر 4/89 درصد و در جمعیت زنان 6/79 درصد است که اختلاف باسوادی بین زنان و مردان 8/9 درصد می باشد.

وی افزود: همچنین درصد باسوادی در جمعیت شهری 6/87 درصد و در مناطق روستایی 4/75 درصد است که اختلاف درصد باسوادی بین مناطق شهری و روستایی 2/12 درصد می باشد.

سیفی تبار در پایان گفت: افزایش درصد باسوادی در گروه سنی 6 سال و بالاتر، کاهش فاصله درصد باسوادی بین زنان و مردان و کاهش فاصله درصد باسوادی بین شهر و روستا در کشور از جمله دستاوردهای ملی سازمان نهضت سوادآموزی در چهلمین سال  پیروزی انقلاب اسلامی ایران است.

خبرنگار: آرزو کرمی

 

برای ورود به کانال تلگرام فرتاک نیوز کلیک کنید.
آیا این خبر مفید بود؟
کدخبر: ۱۶۹۸۸۷ //
ارسال نظر
 
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
اخبار از پلیکان
اخبار روز سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان