//
کدخبر: ۱۶۶۳۲۴ //

آشفته‌گی در روز پایانی جشنواره فیلم فجر

روز پایانی سی‌وهفتمین جشنواره فیلم فجر با رونمایی از رد خونِ مهدویان، آشفته‌گیِ فریدون جیرانی و قضاوت درباره کارگردانی فیلم‌بردار مطرح سینما ایران همراه خواهد بود.

آشفته‌گی در روز پایانی جشنواره فیلم فجر
به گزارش فرتاک نیوز،

 برنامه نمایش آخرین روز سی‌وهفتمین جشنواره فیلم فجر از ساعت 13 فردا، یکشنبه 21 بهمن‌ماه فیلم سینمایی «آشفته‌گی» به کارگردانی فریدون جیرانی آغاز میشود و با اکران ساعت 15:30 «حمال طلا» به کارگردانی تورج اصلانی و ساعت 18:30 «ماجرای نیمروز 2؛ رد خون» به کارگردانی محمدحسین مهدویان ادامه خواهد یافت.

همچنین در ساعت پایانی روز یکشنبه، نامزدهای دریافت سیمرغ در بخش‌های مختلف معرفی می شوند.

نشست خبری فردا، یکشنبه با اجرای حمید مدقق و با حضور عوامل سازنده فیلم‌های سینمایی پس از اکران برگزار می‌شود.

**سانس اول فیلم سینمایی «آشفته‌گی» به کارگردانی فریدون جیرانی

«فریدون جیرانی» روزنامه‌نگار قدیمی سینمای ایران که در چند اثر جدید خود علاقه‌مندی‌اش را به ساخت فیلم‌های جنایی نشان داده، این بار هم قصه یک جنایت را روایت می‌کند؛ قصه‌ای برآمده از آشفتگی.

جیرانی که نگارش فیلمنامه «آشفته‌گی» را خودش بر عهده دارد از بازیگرانی چون بهرام رادان، مهناز افشار، مهران احمدی، نسیم ادبی و علی میلانی برای حضور در این فیلم استفاده کرده است.

در خلاصه داستان «آشفته‌گی» که در بخش سودای سیمرغ جشنواره حضور دارد، آمده است: «آشفته‌گی» رئالیستی و اجتماعی نیست، یک فیلم است درباره عشق و جنایت.

**سانس دو فیلم سینمایی «حمال طلا» به کارگردانی تورج اصلانی

حمال طلا با نام قبلی «حباب زر»، دومین فیلم به کارگردانی و نویسندگی تورج اصلانی و به تهیه‌کنندگی منصور سهراب‌پور محصول سال 1397 است.

در خلاصه داستان این فیلم آمده است: رضا، حمال طلا است. شغلش رساندن طلا و جواهرات از کارگاه به مغازه است. یک روز در مسیر از او دزدی می‌شود و او باید غرامت بپردازد. او از دوستش لویی کمک می‌گیرد اما نوسانات بازار تهران اوضاع او را بدتر می‌کند.

در این فیلم هنرمندانی چون ژاله صامتی، سعید آقاخانی، پیام احمدی‌نیا، لطف‌اله سیفی، حسن زاهدی، داود محمدآبادی، علیرضا مهران، امید روحانی، محمد فراهانی، محمود شفیع‌خانی، رضا شفیع‌خانی و امین آقافرزانه ایفای نقش می‌کنند.

**سانس سوم فیلم سینمایی «ماجرای نیمروز 2؛ رد خون»

«ماجرای نیمروز: رد خون» جدیدترین فیلم محمدحسین مهدویان است که این بار هم با تهیه‌کنندگی سیدمحمود رضوی جلوی دوربین رفته است.

این فیلم دومین قسمت از فیلم دیگر مهدویان؛ «ماجرای نیمروز» است که به حادثه تاریخی عملیات مرصاد می‌پردازد و داستان آن حول این اتفاق پیش می‌رود.

مهدویان سال گذشته نیز با فیلم «لاتاری» در جشنواره فیلم فجر حضور پیدا کرده بود.

بهنوش طباطبایی، حسین مهری، هادی حجازی فر، محسن کیایی، هستی مهدوی، جواد عزتی و مهدی زمین‌پرداز بازیگران این فیلم سینمایی هستند.

**معرفی نامزدها

همچنین در ساعت پایانی روز یکشنبه، نامزدهای دریافت سیمرغ در بخش‌های مختلف جشنواره معرفی خواهند شد تا 22 بهمن ماه و با معرفی برگزیدگان، پرونده سی‌وهفتمین جشنواره فیلم فجر نیز بسته شود.

 سی‌وهفتمین دوره جشنواره فیلم فجر با حضور وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی شامگاه سه‌شنبه 9 بهمن در پردیس تئاتر تهران آغاز به کار کرد.

در این دوره از جشنواره به دبیری ابراهیم داروغه‌زاده‌، 22 فیلم در بخش مسابقه سینمای ایران (سودای سیمرغ)، 3 اثر در بخش پویانمایی، 10 فیلم در بخش نگاه نو، 7 فیلم کوتاه و 5 مستند رقابت می‌کنند.

نمایش عمومی فیلم‌ها در پردیس سینمایی ملت تهران و 56 سالن سینما در مراکز استان‌ها تا22 بهمن ماه به استثنای روزهای 19 و 20 بهمن‌ماه وهم‌زمان با ایام شهادت حضرت فاطمه زهرا (س) ادامه خواهد داشت.

سی‌وهفتمین دوره جشنواره فیلم فجر، 22 بهمن ماه در آیینی در برج میلاد تهران به کار خود پایان خواهد داد.

 

برای ورود به کانال تلگرام فرتاک نیوز کلیک کنید.
منبع: ایرنا
آیا این خبر مفید بود؟
کدخبر: ۱۶۶۳۲۴ //
ارسال نظر
 
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
اخبار از پلیکان
اخبار روز سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان