//
کدخبر: ۱۶۵۹۴۳ //

آقای کارگردان: به زودی فهرست سانسور‌ها به دستم می‌رسد!

رضا زهتابچیان از سختی ساخت و اکران فیلم سینمایی خود گفت.

 آقای کارگردان: به زودی فهرست سانسور‌ها به دستم می‌رسد!
به گزارش فرتاک نیوز،

 «دیدن این فیلم جرم است» یک اثر سیاسی است که نگاه های بسیاری را در سی و هفتمین جشنواره فیلم فجر به خود معطوف کرده است. شاید این اثر نخستین فیلمی باشد که مخاطب بیش از هر فیلمی کلام و تفکراتش را در آن می بیند و به اصطلاح با شخصیت اصلی داستان یعنی امیر، همذات پنداری می‌کند.

امیر به سبب درگیری یک فرد مست در خیابان با همسرش، فرزندش را از دست می‌دهد اما هیچ ارگانی از وی برای پیگیری ماجرا حمایت نمی‌کند. علاوه بر این خیلی‌ها به کمک فرد خاطی می‌روند و تلاش می‌کنند، ضارب را که تبعه انگلیس است، از دست امیر نجات دهند.

رضا زهتابچیان کارگردان این اثر، چند سال پیگیر ساخت فیلمنامه‌اش بود اما هیچ ارگانی از وی حمایت نکرد و ریسک ساخت این اثر جنجالی را نپذیرفت؛ تا اینکه حوزه هنری زیر مجموعه سازمان تبلیغات از اواسط دهه ۹۰ وارد عمل شد. پس از ورود حوزه هنری، فیلمنامه حامی پیدا کرد و فیلم ساخته شد.

زهتابچیان در این باره، گفت: ساخت «دیدن این فیلم جرم است» منحصر به فرد بود. این کار واقعا سخت بود. دشواری‌های ساخت این فیلم، مثل سختی‌های یک فیلم عادی نبود. حاشیه‌ها تا همین امروز هم دست از سر ما برنداشته است.کار  ما در مراحل پیش تولید و تولید چند بار متوقف شد.

این کارگردان با اشاره به اکران «دیدن این فیلم جرم است» بیان کرد: برای اکران فیلم فشار‌ها زیاد است؛ فهرست‌های سانسوری به زودی به دستمان می رسد کما اینکه پیش از این یک سکانس از فیلم حذف شده است. خداراشکر حوزه هنری سازمان تبلیغات تا الان یک تنه پای کار ایستاده و طاقت آورده است. ان شاء الله که فیلم به اکران عمومی برسد.

زهتابچیان درباره مبارزه شخصیت امیر با بسیاری از مسئولان و تردیدهایی که بعضی اوقات سر وقت او می آمد، اظهار کرد: امیر هم انسان است؛ بعضی مواقع عصبانی می شود، می‌ترسد، فریاد می‌زند و ... . من تا انتخاب موتور امیر که موتوری ساده بود، دقت کردم. سعی‌کردم که سادگی و شبیه به دیگر مردم بودن را نشان دهم.

این کارگردان اضافه کرد: نمی خواستم خیلی شخصیت امیر را به قهرمان‌های بی عیب و نقص تبدیل کنم. حسن امیر این بود که قهرمانی ساده است نه قهرمان‌هایی که همیشه افق را نگاه می‌کنند و تا به حال اشتباه نکردند. ارزش امیر به ایستادگی، افتان و خیزان حرکت کردنش در مسیر زندگی بود.

 

برای ورود به کانال تلگرام فرتاک نیوز کلیک کنید.
منبع: افکارنیوز
آیا این خبر مفید بود؟
کدخبر: ۱۶۵۹۴۳ //
ارسال نظر
 
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
اخبار از پلیکان
اخبار روز سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان