//
کدخبر: ۱۶۴۵۴۴ //
پیمان معادی در نشست خبری؛

«ناگهان درخت» را برای ۱۰ درصد عاشقان سینما ساختیم/ تبلیغ نمی‌کنیم

تهیه‌کننده فیلم «ناگهان درخت» معتقد است کمتر کسی جسارت تهیه‌کنندگی چنین فیلم شاعرانه‌ای را دارد.

«ناگهان درخت» را برای ۱۰ درصد عاشقان سینما ساختیم/ تبلیغ نمی‌کنیم
به گزارش فرتاک نیوز،

نشست خبری فیلم سینمایی «ناگهان درخت» با حضور صفی یزدانیان کارگردان، پیمان معادی تهیه‌کننده و بازیگر، کریستف رضاعی آهنگساز، مهناز افشار، شقایق دهقان، مهراب قاسمخانی، زهرا عباسی بازیگران، همایون پایور مدیر فیلمبرداری، ایرج شهرادی صداگذار و محمد لطفعلی طراحی جلوه‌های بصری عصر امروز جمعه ۱۲ بهمن در پردیس سینمایی ملت برگزار شد.

در ابتدای این نشست صفی یزدانیان گفت: سینمای رسانه در جشنواره فیلم فجر خانه اول هر فیلم است. چرا که تماشاگر از اینجاست که با فیلم‌ها آشنا می شوند و آن را جدی می‌گیرند.

وی در پاسخ به این سوال که برای ساخت این فیلم از چه چیز تاثیر گرفته است گفت: من ۵۸ سالم است و چگونه می‌توانم بگویم از چه کسی تاثیر گرفته‌ام؟ اما از هر آنچه تاثیر گرفته‌ام در این فیلم دیده می‌شود.

این کارگردان در پاسخ به این سوال که چرا هر دو فیلم وی در رشت ساخته شده، توضیح داد: مادر من برای رشت است و من خودم را رشتی جا می‌زنم، پیمان معادی یک رگ رشتی دارد و من شهر رشت را بسیار دوست دارم.

پیمان معادی در ادامه این نشست گفت: معمولا فیلمی را تهیه می‌کنم که هرگز دخالتی در سناریوی آن نداشته باشم چرا که معتقدم فیلمنامه‌ای که نیاز به دخالت داشته باشد به درد کار کردن نمی‌خورد؛ در این فیلمنامه نیز هیچ دخالتی نداشتم.

کریستف رضاعی آهنگساز این فیلم در رابطه با موسیقی «ناگهان درخت» توضیح داد: موسیقی فیلم «در دنیای تو ساعت چنئد است» قابل پیش‌بینی بود چرا که بعد داشت و مردم آن را دوست داشتند اما در این فیلم موسیقی در خدمت روایت و لایه‌های فیلم و رنگ‌های دیالوگ هاست به همین دلیل امیدوارم موسیقی این فیلم را مردم دوست داشته باشند.

صفی یزدانیان درباره انتخاب زهرا عباسی توضیح داد: خانم عباسی دختر عمه آقای پایور است و به نظر من مادر درخشانی است.

زهرا عباسی نیز تاکید کرد: بار اول است که من در یک فیلم بازی می‌کنم و با کمک دیگران توانستم این نقش را ایفا کنم. من مادرم و نقش یک مادر را خوب بازی می‌کنم.

مهراب قاسمخانی هم در بخش دیگری از این نشست گفت: من هیچ‌وقت وسوسه بازی نداشته‌ام و ندارم اما این یک تجربه جدید برای من بود که می‌توانست هیجان انگیز باشد.

مهناز افشار درباره نقش خود در «ناگهان درخت» بیان کرد: صفی یزدانیان از من خواست چیزی که هستم نباشم، کسانی که من را نقد می‌کنند از آنها متشکرم چرا که باعث می‌شوند خوب بازی کنم.

وی درباره حواشی پیش آمده در افتتاحیه سی و هفتمین جشنواره فیلم فجر بیان کرد: افتخار می‌کنم که من هم یکی از پیرزن‌های سینمای ایران باشم.

پیمان معادی درباره انتخاب مهناز افشار توضیح داد: انتخاب افشار انتخاب قطعی صفی یزدانیان بود و همه عوامل این فیلم از بهترین‌های سینمای ایران هستند. این فیلم جنس سینمای من است و به همین دلیل در آن بازی کردم و تجربه درجه یک من با مهناز افشار در «برف روی کاج‌ها» نقطه قوت صفی یزدانیان به شمار می‌رود. وقتی که امروز این فیلم را روی پرده دیدم از این انتخاب بسیار خوشحال شدم.

صفی یزدانیان در بخش دیگری از این نشست بیان کرد: ما سینمای شخصی نداریم، چراکه نمی‌توانیم فیلم شخصی بسازیم. برای فیلم قبلی‌ام از من پرسیدند آیا این فیلم قرار است در هنر و تجربه اکران شود؟ و این بار هم این سوال را برای ناگهان درخت پرسیدند؛ معتقدم چنین سوال‌هایی درست نیست.

پیمان معادی با اشاره به اینکه نمی‌دانم این فیلم چقدر می‌تواند در گیشه فروش داشته باشد یا نه، گفت: صددرصد مالکیت این فیلم برای من است و شاید تعداد کمی از مردم این فیلم را دوست داشته باشند. «ناگهان درخت» شاید ۱۰ درصد عاشق‌های سینما را جذب کند و ما این فیلم را برای آن ۱۰ درصد ساخته‌ایم. به خاطر دیده شدن فیلم هیچ کار خاص و یا تبلیغی نمی‌کنیم. برای اولین بار است که می‌گویم شاید کمتر کسی جسارت تهیه چنین فیلمی را  داشته باشد اما صفی یزدانیان پر از دغدغه است و کسی که دغدغه داشته باشد باید فیلمش ساخته شود و از این به بعد تمام دغدغه من در حوزه تهیه‌کنندگی ساخت چنین فیلم‌هایی است.

یزدانیان در پاسخ به این سوال که وجود شقایق دهقان و مهراب قاسمخانی در این فیلم چقدر لازم بود، توضیح داد: از شمایل سینمایی شقایق دهقان خوشم می‌آمد و تا قبل از این فیلم هیچ کدام از این دو هنرمند را ندیده بودم البته باید بگویم نقش آنها درست در همان جایی که باید تمام شد.

شقایق دهقان تاکید کرد: آقای یزدانیان به کار خود کاملا اشراف دارد و هیچ خوب و بدی در این فیلم در جریان نیست و تاکید می‌کنم جان مایه این فیلم شعر است.

همایون پایور مدیر فیلمبرداری این اثر سینمایی در پایان گفت: فیلمبرداری هر فیلمی از خود سناریو بیرون می‌آید و معتقدم همه چیز یک فیلم باید به هم بیاید.

برای ورود به کانال تلگرام فرتاک نیوز کلیک کنید.
آیا این خبر مفید بود؟
کدخبر: ۱۶۴۵۴۴ //
ارسال نظر
 
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
اخبار از پلیکان
اخبار روز سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان