//
کدخبر: ۱۴۹۵۳۸ //

مشارکت نهاد کتابخانه‌های عمومی کشور در اجرای برنامه‌های فرهنگی هفته کتاب

نهاد کتابخانه های عمومی کشور همزمان با بیست و ششمین هفته کتاب جمهوری اسلامی ایران و مقارن با ایام بزرگداشت مقام کتاب، کتابخوانی و کتابدار و با هدف حمایت از برنامه های فرهنگی و کتابخوانی ، اقدام به حمایت و مشارکت در برنامه کتاب سال دانشجویی، نشان دهخدا و جشنواره دانایی ، توانایی وزارت آموزش و پرورش نمود.

مشارکت نهاد کتابخانه‌های عمومی کشور در اجرای برنامه‌های فرهنگی هفته کتاب
به گزارش فرتاک نیوز،

مهدی رمضانی معاون توسعه کتابخانه‌ها وترویج کتابخوانی گفت : از جمله برنامه‌های هفته کتاب " انتخاب کتاب سال دانشجویی " است که نهاد کتابخانه های عمومی کشور در 3 سال متوالی به عنوان یکی از حامیان این حرکت فرهنگی بوده است. به همین منظور در مرحله اجرا در حوزه تبلیغات و اطلاع رسانی  با توزیع پوستر و فراخوان جشنواره از طریق کتابخانه‌های عمومی سراسر کشور و در آیین پایانی با صدور کارت عضویت در کتابخانه برای برگزیدگان، خرید آثار منتخب جشنواره و اهداء جوایز به برگزیدگان از این برنامه فرهنگی حمایت کرد.

وی  اظهار داشت: نهاد کتابخانه‌های عمومی کشور از 17 اثر برگزیده و شایسته تقدیر چهارمین دوره جشنواره نشان دهخدا ، پس از بررسی کتابهای برگزیده،6 اثر که متناسب با ذائقه مخاطبان کتابخانه‌های عمومی بود را برای خرید و ارسال به کتابخانه‌ها انتخاب نمود و حواله‌های خرید  به ناشران این 6 اثر برگزیده ، در آیین اختتامیه اهداء شد. با این کمک امیدواریم گام موثری در صنعت نشر و ترویج بیشتر و بهتر علوم انسانی در کشور برداشته باشیم.

معاون توسعه کتابخانه‌ها و ترویج کتابخوانی با اشاره به اهمیت برنامه‌های فرهنگی برای دانش‌آموزان گفت : همزمان با هفته کتاب اختتامیه ملی جشنواره دانایی و توانایی ویژه دانش آموزان کتابخوان و مولف توسط وزارت آموزش و پرورش برگزار شدکه نهاد کتابخانه‌های عمومی کشور  با هدف حمایت از برنامه‌های فرهنگی و کتابخوانی و ایجاد شور و نشاط در دانش‌آموزان ، اهدای کتاب وکارت عضویت افتخاری به 300 نفر برگزیده این جشنواره را،  در برنامه های خود داشته است. دانش‌آموزان با داشتن این کارت عضویت می‌توانند به کتابخانه‌های عمومی سراسر کشور مراجعه نمایند و از خدمات کتابخانه‌ایی استفاده نمایند.

برای ورود به کانال تلگرام فرتاک نیوز کلیک کنید.
آیا این خبر مفید بود؟
کدخبر: ۱۴۹۵۳۸ //
ارسال نظر
 
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
اخبار از پلیکان
اخبار روز سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان