//
کدخبر: ۱۴۹۰۲۹ //

برگزیدگان پانزدهمین جشنواره فیلم مقاومت معرفی شدند

مراسم اختتامیه جشنواره بین‌المللی فیلم مقاومت با حضور جمعی از اهالی هنر و سیاست برپا شد.

برگزیدگان پانزدهمین جشنواره فیلم مقاومت معرفی شدند
به گزارش فرتاک نیوز،

 آیین اختتامیه پانزدهمین جشنواره بین‌المللی فیلم مقاومت با اجرای محمدرضا شهیدی‌فر و حضور هنرمندان، جمعی از خانواده‌های شهداء و مقامات سیاسی و لشگری، شامگاه جمعه نهم آذر در مرکز همایش‌های برج میلاد برگزار شد.

در این مراسم محمد خزاعی دبیر جشنواره در سخنانی بیان کرد: خوشحالم که این جشنواره، به جشنواره‌ای برای فیلمسازان مستقل دنیا تبدیل شد و گفتمان به وجود آمده هر روز در حال گسترش است. مهمانی که در این جشنواره حضور داشتند، مورد تهدید رژیم صهیونیستی قرار گرفتند و باید قبول کنیم این تهدیدها نقض آزادی بیان است و مگر چه اتفاقی در این جمع رخ می‌دهد؟ جز این‌که صدای مظلومان بیان می‌شود.

او همچنین از فیلمساز آمریکایی حاضر در سالن تقدیر کرد که گفته است، اگر در برگشت به آمریکا دچار مشکل شود، ترجیح می‌دهد کشورش را عوض کند.

در ادامه از سردار نقدی - معاون فرهنگی سپاه پاسداران انقلاب اسلامی- به عنوان یکی از پشتیبانان جشنواره مقاومت تقدیر شد. او در سخنانی کوتاه گفت: سینمای ایران سینمای شجاعت، فضیلت، کرامت انسانی و صدای مظلومان است و البته سخنم با سینماگران اصیل و بومی است. از آن‌هایی که برای خوش‌آمد کن و اسکار فیلم می‌سازند نامی باقی نمی‌ماند مگر این‌که سینماگران برای آزادی و عدالت فیلم بسازند.

در بخش بعدی این مراسم و پس از تقدیر از مدیر سازمان سینمایی سوریه، در بخش مستند سینمای ایران با حضور همسر و فرزند یکی از شهدای مدافع حرم، لوح تقدیری به محمدمهدی خالقی برای فیلم «پسرم»، لوح تقدیر ویژه به مصطفی اشراق برای فیلم «بیتنا»، دیپلم برگزیده سوم به محمدرضا امامقلی برای فیلم «آقای نخست‌وزیر»، دیپلم برگزیده دوم به وحید فراهانی برای فیلم «با صبر زندگی» و تندیس و دیپلم افتخار به رضا فرهمند برای فیلم «زنانی با گوشواره‌های باروتی» اهداء شد.

فرهمند جایزه خود را به فرزند و همسر شهید مدافع حرم حاضر بر روی سن، اهداء کرد.

این گزارش به‌روز رسانی می‌شود...

 

 

برای ورود به کانال تلگرام فرتاک نیوز کلیک کنید.
منبع: ايسنا
آیا این خبر مفید بود؟
کدخبر: ۱۴۹۰۲۹ //
ارسال نظر
 
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
اخبار از پلیکان
اخبار روز سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان