//
کدخبر: ۱۴۴۴۴ //
معاون سازمان اوقاف و امور خیریه اعلام کرد

برگزاری «طرح آرامش بهاری» در ۲۴۰۰ امامزاده و بقاع متبرکه کشور

معاون اجتماعی فرهنگی سازمان اوقاف و امور خیریه با بیان اینکه طرح بهاری در ۲۴۰۰ امامزاده و بقاع متبرکه برگزار می‌شود، گفت: در ۲ هزار امامزاده در سراسر کشور برنامه تحویل سال را خواهیم داشت.

 برگزاری «طرح آرامش بهاری» در ۲۴۰۰ امامزاده و بقاع متبرکه کشور
به گزارش فرتاک نیوز،

حجت‌الاسلام احمد شرفخانی پیش از ظهر امروز در نشست خبری «طرح نوروزی آرامش بهاری در بقاع متبرکه و امامزادگان» در تشریح برنامه‌های سازمان اوقاف و امور خیریه در طرح آرامش بهاری اظهار کرد: یکی از وظایف سازمان اوقات مدیریت آستان امامزادگان و تبدیل آنها به قطب فرهنگی است.

وی افزود: آن چیزی که چشم‌انداز سازمان اوقاف طراحی شده، ارتقای سطح خدمت‌رسانی در عرصه فرهنگی و رفاهی در آستان مقدس امامزادگان و بقاع متبرکه است.

معاون اجتماعی فرهنگی سازمان اوقاف و امور خیریه با بیان اینکه یکی از برنامه‌های مهمی که در چند سال اخیر شروع کردیم طرح آرامش بهاری است، تصریح کرد: طرح آرامش بهاری با هدف تبدیل امامزادگان به قطب فرهنگی و ارتقای سطح معنوی مسافران نوروزی چند سالی است که برگزار می‌شود.

حجت‌الاسلام شرفخانی با اشاره به اینکه صله رحم و مسافرت در سبک زندگی اسلامی آمده است، تاکید کرد: با همین نگاه خدمت‌رسانی مطلوب در عرصه رفاهی، فرهنگی و اجتماعی را در قالب طرح آرامش بهاری قرار دادیم.

وی درباره شروع طرح آرامش بهاری گفت: این طرح از سه‌شنبه 24 اسفند ماه 95 شروع و تا چهاردهم فروردین 96 ادامه خواهد داشت و برای این طرح در دو بعد برنامه‌ریزی شده است؛ بعد فرهنگی و معنوی و بعد برنامه‌های رفاهی برای مسافران نوروزی در این طرح مورد توجه قرار گرفته است.

معاون اجتماعی فرهنگی سازمان اوقاف و امور خیریه با بیان اینکه طرح آرامش بهاری در 2400 امامزاده و بقعه برگزار می‌شود، خاطرنشان کرد: نزدیک به 2 هزار امامزاده برنامه تحویل سال را خواهیم داشت و در تمامی 2400 امامزاده‌ای که در طرح آرامش بهاری حضور دارند برنامه نماز جماعت، برنامه فرهنگی و مذهبی طراحی شده است که یکی از برنامه‌های فرهنگی آن برپایی «خیمه‌های معرفت» است.

وی افزود: یکی از شاخص‌های طرح آرامش بهاری برپایی خیمه‌های معرفت است که در بخشهای کودکان، مشاوره خانواده، تبلیغ دینی، غرفه‌های چندرسانه‌ای، غرفه‌های مسابقه برای نوجوانان، و غرفه‌های «همه واقف باشیم برای ترویج فرهنگ وقف» است.

شرفخانی با بیان اینکه بیش از 3 هزار روحانی در طرح آرامش بهاری به کار گرفته می‌شوند، یادآور شد: روحانیونی که به عنوان مبلغ در طرح آرامش بهاری امسال حضور دارند در یک ماه اخیر در استان قم دوره‌ای را گذرانده‌اند که مشاوره در امر ازدواج، تفاهم زوجین، زوج‌درمانی، تبلیغ چند رسانه‌ای «روش جدید تبلیغ»، بخش کودک «قصه‌گویی» و استفاده از ابزار جدید برای تبلیغ و ترویج فرهنگ وقف از جمله آنها است؛ روحانیونی که در این دوره شرکت کردند با کسب امتیاز لازم در طرح آرامش بهاری به کار گرفته می‌شوند.

معاون اجتماعی فرهنگی سازمان اوقاف و امور خیریه از برپایی نمایشگاه عرضه محصولات فرهنگی در 1517 امامزاده در قابل طرح آرامش بهاری خبر داد و گفت: برپایی نمایشگاه آرامش بهاری در قالب سبک زندگی در 1700 بقعه و غرفه حجاب و عفاف در 705 امامزاده دایر خواهد بود.

حجت‌الاسلام شرفخانی درباره برنامه‌های حاشیه‌ای طرح آرامش بهاری در بقاع متبرکه و امامزادگان یادآور شد: در کنار تمام برنامه‌هایی که پیش‌بینی شده، مسابقه‌هایی مثل کتابخوانی، «کتابچه را خواهیم داشت که کتابهایی در تیراژ بالا در اختیار مردم قرار می‌گیرد و حتی اپلیکیشنی هم درباره این مسابقه طراحی شده است؛ مسابقه گروهی و جمعی به صورت خانوادگی در امامزادگان با نگاه سبک زندگی اسلامی طراحی شده است.

وی با اشاره به اینکه برنامه عطیه (دعای توسل، کمیل و ندبه) در بقاع متبرکه در طرح آرامش بهاری اجرا می‌شود، تصریح کرد: پاسخگویی به مسائل شرعی و احکام جزو برنامه‌های اصلی ما در طرح آرامش بهاری خواهد بود.

معاون اجتماعی فرهنگی سازمان اوقاف و امور خیریه خاطرنشان کرد: عزیزانی که در بقاع متبرکه در ایام طرح آرامش بهاری حضور دارند، هدیه‌ای دریافت خواهند کرد؛ بیش از 4 میلیون هدیه فرهنگی اعم از کتاب، لوح فشرده، پک‌های کودکان، پازل و لوازم‌التحریر فراهم شده و این هدایا که با نگاه فرهنگی تهیه شده توسط خیمه‌های معرفت در اختیار خانواده‌ها قرار می‌گیرد.

حجت‌الاسلام شرفخانی با بیان اینکه یکی از برنامه‌هایی که در طرح آرامش بهاری مدنظر بوده خدمت‌رسانی است، تاکید کرد: موضوع اسکان، در طرح آرامش بهاری مدنظر قرار گرفته که در 1958 امامزاده، زائرسرا و در 793 امامزاده مکانهایی برای اسکان موقت طراحی شده که امیدواریم بتوانیم در بحث اسکان مسافران نوروزی خدمات مطلوب را داشته باشیم؛ در 1200 امامزاده ایستگاه صلواتی و پذیرایی را خواهیم داشت.

وی با بیان اینکه در بعضی امامزادگان و بقاع متبرکه ایستگاه‌های سلامت برقرار شده است، تاکید کرد: با همکاری بسیج پزشکی قرار شد در امامزادگان شاخص ایستگا‌های سلامت برپا شود.

معاون اجتماعی فرهنگی سازمان اوقاف و امور خیریه درباره حضور مردم در بقاع متبرکه در لحظه تحویل سال 1396 گفت: همه مردم علاقه‌مندند در لحظه تحویل سال جدید در مکانی باشند که ره‌توشه سال خود را فراهم کنند و اگر کسی نمی‌تواند در حرم امامان حضور پیدا کند قبور فرزندان آنها بهترین مکان و فضا است که هم مودت خود را به اهل‌بیت نشان دهیم و هم از این خاندان کریم ره‌توشه یک ساله خود را دریافت کنیم.

وی یادآور شد: در طرح آرامش بهاری برنامه‌هایی برای روز 12 فروردین (روز جمهوری اسلامی) و روز سیزده فروردین (روز طبیعت) برنامه‌ریزی شده است.

معاون اجتماعی فرهنگی سازمان اوقاف و امور خیریه یادآور شد: به دلیل اثرگذاری طرح آرامش بهاری در سالهای گذشته، نمایندگان ولی فقیه در استانها و مسئولان استانی تقاضا کردند که در بعضی اماکن تاریخی سازمان اوقاف حضور پیدا کنند و برنامه‌های آرامش بهاری نیز در آنجا اجرا شود؛ نزدیک به 37 مکان تاریخی از جمله تخت‌جمشید و فلک‌الافلاک در طرح آرامش بهاری مورد توجه قرار گرفته است.

حجت‌الاسلام شرفخانی یادآور شد: قبل از تعطیلات عید نوروز هم مراسم غبارروبی و برنامه‌هایی برای جشن ولادت حضرت زهرا(س) در بقاع متبرکه را خواهیم داشت.

 

منبع: تسنیم
آیا این خبر مفید بود؟
کدخبر: ۱۴۴۴۴ //
ارسال نظر
 
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
اخبار از پلیکان
اخبار روز سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان