//
کدخبر: ۱۴۲۰۳۱ //
جانشین رئیس سازمان بسیج

آماده همکاری در فعالیت های فرهنگی هنری، مقابل استکبار هستیم

جانشین رئیس سازمان بسیج با بیان اینکه، مسائل جامعه در قالب های شعری و هنری بزرگترین خدمت به جامعه است و ماندگاری بیشتری دارد، گفت: بسیج مستضعفین آمادگی دارد هرگونه اقدام که موجب عمق بخشی فعالیت های فرهنگی هنری در مقابل استکبار شود را حمایت کند.

آماده همکاری در فعالیت های فرهنگی هنری، مقابل استکبار هستیم
به گزارش فرتاک نیوز،

سردار پاسدار محمدحسین سپهر شامگاه یکشنبه در آیین رونمایی از مجموعه آثار زنده یاد حمید سبزواری در تالار سوره حوزه هنری گفت: شعر و شعرا، ادیبان، خطیبان، هنرمندان، اصحاب قلم و فکر و کسانی که در عرصه های تولید محتواهای اسلامی و انقلابی تلاش کردند در ایجاد، پیروزی و تدوام انقلاب در 40 سال گذشته سهم والایی به خود اختصاص دادند.

وی افزود: در برگزاری چنین جلساتی ضمن گرامیداشت یاد سرمایه های ادبی و قدردانی، باید از این محافل بهره هایی در همین فضا و راستا برد، تکلیفی برعهده ماست، صاحبان فکر و هنر و ادیبان جزو خواص و نخبگان جامعه ما هستند و باید قدر داشته شوند.

سردار سپهر گفت: ماموریت انقلاب اسلامی از دیدگاه رهبران انقلاب ساخت دولت اسلامی، تحقق جامعه اسلامی و نهایتا تحقق تمدن نوین اسلامی و امام زمانی است، امروز تکلیف هریک از شخصیت های حقیقی و حقوقی، فرهیختگان، دانشمندان و پیش برندگان جوامع بشری تلاش در این زمینه است.

جانشین بسیج مستضعفان اظهارکرد: از منظر و منظومه رهبر انقلاب ما تکلیف داریم نسبت به تحقق جامعه و دولت و تمدن اسلامی تلاش کنیم و این امر مستلزم بکارگیری ظرفیت های مختلف در عرصه های مختلف است، امروز انقلاب اسلامی علیرغم برخی مشکلات در کشور در برابر تمام تفکرهای مادی شرق و غرب ابراز وجود و نسخه تعالی و زندگی توحیدی و الهی را تبیین می کند.

سردار سپهر گفت: باید به آورده های 40 ساله انقلاب توجه کنیم و آنها را بپرورانیم و یکی از تکالیف بزرگ شعرا مسئولیت بشیر و نظیر بودن در جامعه است، ظرفیت شعر در سابقه و تاریخ ادیان توحیدی و ائمه معصومین انکار ناپذیر است.

وی افزود: در زمان ائمه نیز وقتی احادیث را در قالب شعر می خواندند به آنها صله بخشیده و ترغیب می شدند و این یعنی اسلام حامی و پشتیبان هنرهای دینی و ارزشی است.

سردار سپهر به چهار وظیفه اهل قلم در مسیر تحقق تمدن اسلامی از دیدگاه رهبری اشاره کرد و گفت: دو اقدام اساسی کارکردی و عینی باید انجام شود برای تحقق تمدن توحیدی، وظیفه نخست تلاش همگان برای تولید فکر و علم در تمام عرصه هاست، شاعر ما باید در این عرصه مسئولیت خود را پیدا و با تولید مفاهیم کمک کند.

وی افزود: وظیفه دوم پرورش نیروی انسانی است، تشکیل حکومت توحیدی نیازمند این مساله است، هنر، شعر ، خطبه و بیان مسائل جامعه در قالب های شعری و هنری بزرگترین خدمت را به جامعه می کند و ماندگاری بیشتری دارد.

سردار سپهر گفت: امروز دنیای کفر با جبهه نرم اراده خود را با تغییر باور و افکار مردم در جهان به پیش می برد.

وی توصیه کرد شاعر انقلاب برای پرورش نیروی انسانی در جبهه آفندی و پدافندی به وظیفه خود عمل کند.

سردار سپهر گفت: الگوسازی در جامعه نیز دیگر رسالت در تحقق تمدن اسلامی است که در این مسیر هم نقش ادیبان راهبردی است، ارایه سبک ایرانی اسلامی لازمه تحقق تمدن توحیدی است که شعر و قالب های هنری در این مسیر بزرگترین سرمایه است.

وی افزود: امروز برای مقابله با استکبار نیاز داریم از همه ظرفیت ها استفاده کنیم و سازمان بسیج مستضعفان آمادگی دارد هرگونه حمایت که موجب عمق بخشی فعالیت های فرهنگی هنری شود را در قالب شخصیت های حقیقی و حقوقی حمایت کند.

مجموعه شعر حمید سبزواری با عنوان این بانگ آزادی با حضور فرهیختگان و هنرمندان و شعرا و خانواده این شاعر زنده یاد رونمایی شد.

برای ورود به کانال تلگرام فرتاک نیوز کلیک کنید.
آیا این خبر مفید بود؟
کدخبر: ۱۴۲۰۳۱ //
ارسال نظر
 
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
اخبار از پلیکان
اخبار روز سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان