//
کدخبر: ۱۳۸۶۱۳ //

دانشگاه سوره ۲۵ سالگی خود را جشن گرفت

دانشگاه سوره 25 سالگی خود را جشن گرفت
به گزارش فرتاک نیوز،

دانشگاه سوره روز دوشنبه 25 سالگی به گفته رییس این دانشگاه "فعالیت هدفمند" خود را جشن گرفت.

IMG_0200(edit)

 درجشن سالگرد فعالیت دانشگاه سوره، مقامات وزارت علوم، سازمان تبلیغات اسلامی که دانشگاه زیر مجموعه آن محسوب می‌شود، روسای دانشگاه‌های مستقر در تهران، چندتن از نمایندگان مجلس، روزنامه‌نگاران و هنرمندان و استادان و دانشجویان شرکت کردند.

IMG_0239(edit)

 دکتر"محمد روشن" رییس دانشگاه سوره در این مراسم گفت: در ربع قرن فعالیت این دانشگاه  یک‌هزار و 60 نفر در مقطع کارشناسی ارشد و 11 هزار و 635 نفر در مقاطع کاردانی و کارشناسی از آن فارغ‌التحصیل شده‌اند و چهار هزار و 280 دانشجو نیز الان در مقاطع ارشد و کارشناسی  در آن مشغول به تحصیل هستند.

IMG_0205(edit)

  وی افزود: دانشگاه سوره به توسعه تحصیلات تکمیلی توجه بیشتر دارد و درخواست آن برای تشکیل دوره دکتری "پژوهش هنر" در شورای توسعه دانشگاه‌ها در دست بررسی است.

 در مراسم جشن سالگرد تشکل دانشگاه سوره از پوستر ویژه و تمبر یاد بود این مناسبت رونمایی شد. در این مراسم همچنین از مادر شهید دکتر"حسین فهیمی" استاد شهید دانشگاه سوره و از جانبازان جنگ تحمیلی که سال گذشته به درجه رفیع شهادت نایل آمد، قدردانی شد و بخشی از یک تعزیه در همزمانی با اربعین سالروز شهادت امام حسین(ع) اجرا شد.

IMG_0161(edit)

 دکتر "علی آهومنش" دبیر اتحادیه موسسات آموزش عالی غیر انتفاعی کشور هم در این مراسم از نقش دانشگاه سوره در اعتلای سطح آموزش عالی در کشور قدردانی کرد و گفت: بنا بر آمار سازمان سنجش، بعد از دانشگاه‌های دولتی، موسسات و دانشگاه‌های غیرانتفاعی رتبه دوم در تعداد راه یافتگان به دوره‌های کارشناسی ارشد را دارند.

 به مناسبت 25 سالگی دانشگاه سوره ، نمایشگاهی از فعالیت های دانشجویی دانشجویان دانشکده های مختلف این دانشگاه نیز دایر شد.

IMG_0385(edit)

دانشگاه سوره در سال 1372با هدف "احیای حکمت دینی و معنوی به وسیله هنر، شناسایی، احیا و اعتلای هنرهای ملی و مذهبی، مردمی کردن هنر در جامعه اسلامی تجلی هر چه بیشتر اندیشه دینی در آثار هنری" در قالب یک موسسه آموزشی غیر دولتی و غیر انتفاعی بنیان گذاشته شد و از اسفند 1392 به سطح دانشگاه ارتقا یافت.

 دانشکده هنر دانشگاه سوره در حال حاضر در 10 رشته در مقطع کارشناسی ارشد، 10 رشته در مقطع کارشناسی و یک رشته کارشناسی ناپیوسته دانشجو دارد.

IMG_0399(edit)

 در دانشکده معماری و شهرسازی دانشگاه سوره هم اکنون دانشجویان در سه رشته در مقطع ارشد، سه رشته در مقطع کارشناسی  و در مقطع کارشناسی ناپیوسته در یک رشته به تحصیل ادامه می‌دهند.

 دانشکده فرهنگ و ارتباطات سوره سه رشته در مقطع ارشد، سه رشته در مقطع کارشناسی و دو رشته تحصیلی در مقطع کارشناسی ناپیوسته دارد.

 

برای ورود به کانال تلگرام فرتاک نیوز کلیک کنید.
آیا این خبر مفید بود؟
کدخبر: ۱۳۸۶۱۳ //
ارسال نظر
 
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
اخبار از پلیکان
اخبار روز سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان