//
کدخبر: ۱۳۴۲۴۲ //

آغداشلو بعد از جراحی آرزویش را محقق می‌کند؟

آیدین آغداشلو به دلیل عارضه دیسک کمر، عمل جراحی انجام داده و حالا حال عمومی‌اش خوب است. او که آرزو دارد برای نوشتن خاطراتش به شهر پدری‌اش «آغداش» برود گفته بود به دلیل عارضه دیسک کمر این آرزو هنوز محقق نشده است.

آغداشلو بعد از جراحی آرزویش را محقق می‌کند؟
به گزارش فرتاک نیوز،

 این هنرمند نقاش دو روز پیش (۱۴ مهر) در این بیمارستان تحت عمل جراحی قرار گرفته است؛ از سویی خود این هنرمند امروز (۱۶ مهر ماه) در صفحه اینستاگرام خود ویدیویی را منتشر و درباره حال جسمانی‌اش بعد از جراحی دیسک کمر صحبت کرد.

آغداشلو در این ویدیو اظهار می‌کند: یکی ـ دو سالی بود که دیسک کمر و سیاستیک خیلی آزارم می‌داد. تصمیم گرفتم عمل کنم و این عمل به ترغیب پزشکم انجام شد. او من را قانع کرد این کار را انجام بدهم. عمل خوبی بود اما همچنان مثل هر عملی دردناک است. دوران استراحتم را می‌گذرانم. باید حتما یکی ـ دو هفته‌ای استراحت کنم و بعد برگردم سر کار و زندگی‌ام؛ همه کارهای باهوده و بیهوده‌ای که در تمام عمرم انجام دادم.

این هنرمند نقاش و نویسنده سال گذشته همزمان با تولد ۷۷ سالگی‌اش گفته بود: «خیال دارم برای یکی ـ دو سال به مکانی برگردم که پدرم در آنجا به دنیا آمده بود؛ یعنی «آغداش» که شهر کوچکی میان باکو و گنجه است و آنجا خاطراتم را تمام کنم؛ زیرا بخشی از آن را نوشته‌ام.»

او همچنین چند روز پیش از عمل جراحی‌اش، درباره محقق شدن این آرزو گفت: هنوز این آرزو را دارم اما به دلیل عارضه دیسک کمری که یک سال و نیم است من را خیلی آزار داده هنوز در جایگاه آرزو باقی مانده است.

او ادامه داد: اما چون باید آن را به جایی برسانم امیدوارم بتوانم به نقاشی‌هایم ادامه بدهم و خاطراتم را بنویسم و هم شاید سلسله مقالاتی درباره مسائلی که در جامعه هنر ایران مطرح شده، بنویسم. تا به حال به درستی فکر می‌کردم این وظیفه من نیست اما آدم وقتی فکر می‌کند چیزی وظیفه‌اش نیست که دیگران انجام بدهند اما وقتی می‌بیند دیگران انجام نمی‌دهند خود را ملزم می‌داند که روشنگری کند.

 

برای ورود به کانال تلگرام فرتاک نیوز کلیک کنید.
منبع: ايسنا
آیا این خبر مفید بود؟
کدخبر: ۱۳۴۲۴۲ //
ارسال نظر
 
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
اخبار از پلیکان
اخبار روز سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان