//
کدخبر: ۱۳۱۴۶۱ //

طرحی برای بهبود شرایط بازنشستگی هنرمندان موسیقی

فاضل جمشیدی می‌گوید هنرمندان موسیقی در دوران بازنشستگی با حداقل دستمزد سر می‌کنند. او می‌گوید طرحی را برای بهتر شدن این وضعیت دارد که نیازمند موافقت ۱۰ نماینده برای ورود به مجلس شورای اسلامی است.

طرحی برای بهبود شرایط بازنشستگی هنرمندان موسیقی
به گزارش فرتاک نیوز،

این خواننده در این‌باره می‌گوید: اهالی فرهنگ و هنر کشور با کمترین توقع به آرامش کشور کمک کردند و ما فکر می‌کنیم بخشی از امنیت کشور مدیون هنرمندان است.

او ادامه می‌دهد: خانه‌ای که بی‌روح باشد مردم آن را ترک می‌کنند. ما ادعا داریم این هنرمندان از کمترین امکانات رفاهی و صنفی برخوردار هستند. به ویژه در زمینه تامین دوران بازنشستگی!

جمشیدی با بیان اینکه برای بهتر شدن دستمزد هنرمندان موسیقی بازنشسته طرحی دارد، گفت: آیین‌نامه حرف و مشاغل آزاد که هنرمندان را بیمه می‌کند متاسفانه با کمترین دستمزد این کار را انجام می‌دهد، بنابراین هنرمند آتیه ندارد. ممکن است دست یا صدای یک هنرمند موسیقی پس از دوران بازنشستگی از کار بیفتد، این در حالی است که مبلغ دریافتی بازنشستگی آن‌ها حداقل دستمزد است.

او اضافه می‌کند: اگر مسوولان و هنرمندان گفت‌وگو کنند من طرحی دارم که اگر حداقل از نمایندگان مجلس برسد می‌تواند در صحن علنی مطرح شود. ما با چند نفر از آن‌ها صحبت‌های مقدماتی کردیم، ان‌شاءالله چند نماینده دیگر کمک خواهند کرد و می‌توانیم لایحه‌ای را به مجلس ببریم که هنرمندان رشته موسیقی از حداقل دستمزد خارج شوند و این مبلغ حداقل به دو برابر ارتقاء پیدا کند.

این خواننده با تاکید اظهار می‌کند: برخی می‌گویند هنرمندان موسیقی کارفرما ندارند ما می‌گوییم کارفرمای ما این کشور و مردم هستند.

جمشیدی در پایان صحبت‌های خود به تامین اعتبار افزایش حقوق بازنشستگی هنرمندان موسیقی اشاره کرده و می‌گوید: اگر این موضوع به مجلس برود ممکن است دولت اعتراض کند که منابع این کار از کجا تامین می‌شود؟ پیشنهاد من این است که اگر یکی از سازمان‌ها یا موسسه‌های تحت پوشش وزارت ارشاد و سایر وزارت‌خانه‌ها به عنوان دِین خودش به تامین اجتماعی درآمدهای خودش را به این سازمان بدهد، این منابع می‌تواند تامین شود. اگر هم بودجه به آن اختصاص بدهند که عالی است.

 

برای ورود به کانال تلگرام فرتاک نیوز کلیک کنید.
آیا این خبر مفید بود؟
کدخبر: ۱۳۱۴۶۱ //
ارسال نظر
 
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
اخبار از پلیکان
اخبار روز سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان