//
کدخبر: ۱۲۷۶۲ //

شهاب حسینی و ترانه علیدوستی غایبان مراسم تقدیر از عوامل «فروشنده»

حجت الله ایوبی طی مراسمی در موزه سینما از اصغر فرهادی کارگردان فیلم «فروشنده» تجلیل کرد.

شهاب حسینی و ترانه علیدوستی غایبان مراسم تقدیر از عوامل «فروشنده»
به گزارش فرتاک نیوز،

مراسم تجلیل از اصغر فرهادی کارگردان فیلم «فروشنده» به دلیل دریافت دومین جایزه اسکار، عصر روز جمعه 13 اسفند ماه با حضور رئیس سازمان سینمایی و دیگر چهره های هنری از جمله فرشته طائر پور، مازیار میری، شهرام و حافظ ناظری در موزه سینما برگزار شد و این مراسم با استقبال بسیار زیاد مردم همراه بود اما دو بازیگر اصلی این فیلم یعنی شهاب حسینی و ترانه علیدوستی از غایبان مراسم بودند.

 

در ابتدا همایون اسعدیان در این مراسم گفت: در شرایطی که در هر گوشه دنیا اتفاقات عجیب می افتد و همه در حال جنگ هستند، افتخار می کنیم در ایران صلح و آرامش وجود دارد و سینمای ایران نیز از این قاعده مستثنی نیست.

 

منوچهر شاهسواری رئیس خانه سینما عنوان کرد: نمی توانم خوشحالی خودم را از اتفاقات خوب سینما پنهان کنم. اما دو نفر از هنرمندان (مهین کسمایی و کاظم فریبرزی)  از بین ما رفتند و یادشان را گرامی می داریم و به یاد یدالله نجفی مراسم را آغاز می کنیم. جای او خالی است و نمی شود اینجا ایستاد و سر تعظیم به سینمای ایران فرود نیاورد.

 

محمد بزرگ نیا رییس انجمن کانون کارگردانان طی متنی که از قبل آماده کرده بود، از اصغر فرهادی به خاطر عملکرد خوب او در زمان قبل و بعد از دریافت اسکار و بالابردن شأن سینمای ایران تشکر کرد.

وی ادامه داد: باید از تو به خاطر ساخت فیلمی مورد پسند برای مردم قدردانی کرد و در پایان باید بگویم جای کیارستمی خالی است و اگر بود خوشحال می شد.

 

همچنین حجت الله ایوبی رئیس سازمان سینمایی بیان کرد: جناب فرهادی می خواستم به عشق شما مطلب بنویسم اما نتوانستم. من هیچوقت خاطره زیبای دیدن این فیلم در دفتر شما را فراموش نمی کنم و شما گفتی مردم ایران این فیلم را دوست خواهند داشت.

 

وی ادامه داد: فرهادی برای مردم ایران فیلم می سازد، او از خود مردم است و ارزش ایران را حفظ می کند. من تاسف می خورم از اینکه متن هایی را می خوانم که نوشته شده سینماگران ایرانی برای جشنواره های جهانی فیلم می سازند. دریافت جوایز کن، اسکار و هر جایزه دیگری برای ما باعث افتخار است و باید به آن ها ببالیم. عربستان سعودی حاضر است تمام چاه های نفت خودش را بدهد تا به او کشوری هنری بگویند اما کشور ما کشور ضد تروریسم و ضد جنگ است و باید به آن ببالیم.

 

استاد محمد علی موحد حقوقدان ایرانی که کمتر در مراسمی حضور می یابد با شرکت در این مراسم عنوان کرد: آقای فرهادی امشب شب مبارکی است سن و سال من اقتضای حضور در اینگونه مراسم ها را ندارد اما این مجلس استثنایی است. آمدم شما را از نزدیک ببینم و بگویم که چقدر تحسین می کنم و ارج می نهم آن متانت همراه با هوشیاری بی مانند و درک درست و واکنش نجیبانه شما در برابر موقعیتی غریب و پیام شما که جهان را شگفت زده کرد. راه خدا را در امان حق با همین متامت و افتخار ادامه دهید.

 

وی افزود: اولین کتابی که مربوط به شصت سال پیش است را برای شما هدیه آورده ام، البته این کتاب به تازگی چاپ شده است.

 

فاطمه معتمد آریا نیز در این مراسم اظهار داشت: ما دوبار ذوق کردیم هم از گرفتن اسکار فرهادی و هم حضور موحد که به ایران و فرهنگ ایرانی ارج می نهند.

 

وی ادامه داد: برای اصغر فرهادی و تمام فرهنگ غنی ایران صدقه دادم. ما سیاوشانی داریم که این فرهنگ را حفظ می کنند و از این بابت بسیار خوشحالم.

 

محمد بهشتی بیان کرد: اتفاق مهم این بود که یک کارگردان ایرانی اسکار را کارگردانی کرد و عظمت ملت و هنر ایران را نشان داد و عدل واقعی اجرا شد.

اصغر فرهادی ضمن عرض سلام و خوش آمد گویی، از گروه «فروشنده» خواست از سر جای خود بلند شوند تا از آن ها تشکر کند.

وی ادامه داد: اصلا قرار نبود «فروشنده» ساخته شود و قرار بود فیلم دیگری بسازم اما خوشحالم حاصلش این شد که شما را راضی کرده است.

 

وی ادامه داد: یادی کنم از کیارستمی که اگر بود ردیف اول بود و حتما صحبت می کرد، کسی که به گردن همه ما و سینمای جهان حق دارد. از نجفی نیز یاد می کنم که فیلم را با نام او شروع کردم. امیدوارم قدردان لطف شما باشم و دچار غرور نشوم.

 

در حاشیه مراسم، پسر جوانی بلند شد و نسبت به بدقولی اصغر فرهادی گلایه کرد و گفت: چرا از من در فیلمتان استفاده نکردید. شما یک هیچ به من بدهکارید، چون به من قول دادید و حتی شماره من را حفظ کردید.

فرهادی در پاسخ گفت: این حرف شما بهانه ای شد تا بگویم من عاشق ایران و ساختن فیلم در ایران هستم. امیدوارم توان داشته باشم که همیشه این کار را در کشور خودم انجام دهم.

 

در پایان مراسم حجت الله ایوبی رئیس سازمان سینمایی یک تابلو از طرف خانه سینما و یک کلاه از طرف زنده یاد یدالله نجفی به عنوان هدیه به اصغر فرهادی اهدا کرد.

 

 

آیا این خبر مفید بود؟
کدخبر: ۱۲۷۶۲ //
ارسال نظر
 
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
اخبار از پلیکان
اخبار روز سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان