//
کدخبر: ۱۲۴۹۰۷ //

دورهمی هنرمندان موسیقی ایران در کردستان

با دعوت حوزه هنری انقلاب اسلامی استان کردستان جمعی از هنرمندان و مدیران عرصه موسیقی به منظور بررسی پتانسیل‌های موسیقی کردستان ۱۴ و ۱۵ شهریور ماه ۹۷ در سنندج حضور می‌یابند.

دورهمی هنرمندان موسیقی ایران در کردستان
به گزارش فرتاک نیوز،

 امین مرادی ضمن اعلام این خبر، اظهار کرد: برای اولین بار در طول تاریخ موسیقی کردستان بزرگان و مفاخر موسیقی ایران زمین متشکل از اساتید فرهاد فخرالدینی، حسن ریاحی، محمد سریر، هوشنگ کامکار، داریوش پیرنیاکان، محمد میرزمانی، حمیدرضا اردلان، حمیدرضا نوربخش و حمیدرضا عاطفی به مدت دو روز در کردستان، مهد موسیقی ایران زمین به بررسی پتانسیل‌های موسیقایی کردستان می‌پردازند.

وی افزود: از مهمترین اهداف حضور این اساتید موسیقی در قالب شورای عالی موسیقی ایران بازدید از ارکستر فیلارمونیک کردستان، ارکستر فرهنگی کودکان و نوجوانان، ارکستر جوانان و بررسی سطح کمی و کیفی این ارکسترها، هنرستان موسیقی و بررسی نیازمندی‌ها و شیوه حمایتی از آنان در جهت تقویت و گسترش فعالیت‌های آنان است.

رییس حوزه هنری کردستان عنوان کرد: بازدید از اماکن تاریخی سنندج و کارگاه‌های ساخت سازهای موسیقی از دیگر برنامه‌های پیش‌بینی شده در ایام حضور این اساتید در استان است.

وی تصریح کرد: یکی دیگر از اهداف تحقق بخشیدن به تلاش‌های صورت گرفته در استان در جهت ارتقای سطح و جایگاه زیرساخت‌های موردنیاز در بخش‌های مختلف است که قطعا در این راستا بخش فرهنگ و هنر به عنوان زیر بنای توسعه از جایگاه والایی برخوردار است.

مرادی تاکید کرد: قطعا در دیداری که با هنرمندان موسیقی کردستان پیش‌بینی شده است خبرهای بسیار خوبی را شاهد خواهند بود که می‌تواند سرآغازی برای شروع دوره‌ای پربارتر از همیشه برای موسیقی کردستان شود و این استان را تبدیل به قطب موسیقی ایران زمین کند.

رییس حوزه هنری انقلاب اسلامی استان کردستان افزود: یکی از اهداف حوزه هنری که همواره بر آن تأکید کرده، بهره‌مندی هنرمندان استان از وجود بزرگان عرصه هنر بوده است و این حضور دو روزه دستاوردهای بسیار شگرفی را برای موسیقی کردستان رقم خواهد زد که ضمن ارتقای شاخص های توسعه ای استان بالندگی و شکوفایی هنری را نیز بیش از پیش رقم خواهد زد.

وی گفت: در کنار تمامی موارد تأکید بر امنیت پایدار استان کردستان و همچنین توجه ویژه نظام اسلامی بر ارتقای شاخص‌های فرهنگی و هنری و مهیا سازی بسترهای لازم و مورد نیاز استان هنر و فرهنگ کردستان از دستاوردهای این حضور ارزشمند است.

مرادی در پایان خاطرنشان کرد: کردستان امروز کانون اصلی فعالیت‌های فرهنگی و هنری کشور است و قطعا در جهت ارتقای آن تمامی مسؤولان استان یک صدا تلاش می‌کنند تا با توجه به پتانسیل‌های بسیار عظیمی که در بخش‌های مختلف هنری علی‌الخصوص موسیقی غنی این منطقه از کشور وجود دارد، در کنار هم گام برداشته و ضمن رفع مشکلات به تقویت نقاط قوت آن بپردازند.

 

 

برای ورود به کانال تلگرام فرتاک نیوز کلیک کنید.
منبع: ايسنا
آیا این خبر مفید بود؟
کدخبر: ۱۲۴۹۰۷ //
ارسال نظر
 
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
اخبار از پلیکان
اخبار روز سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان