//
کدخبر: ۱۲۳۷۲۱ //

دست کسانی را که در خیابان ساز بزنند و بخوانند می‌فشارم

«من شخصا دست تمام کسانی را که در خیابان ساز بزنند و بخوانند می‌فشارم»، این را حسین علیزاده می‌گوید.

دست کسانی را که در خیابان ساز بزنند و بخوانند می‌فشارم
به گزارش فرتاک نیوز،

این استاد موسیقی به بیان اعتقادش در زمینه اجرای موسیقی در خیابان پرداخت و گفت: به نظر من هر نوع و هر شکل موسیقی به هر انگیزه‌ای در شهر جریان داشته باشد، خوب است. البته هر چیزی را می‌توان مثبت یا منفی دید. این عقیده من است که مردم به روحیه نیاز دارند.

او ادامه داد: تمام نوازندگان مترو پاریس مجوز دارند. البته مجوز آن‌ها ارشادی نیست، بلکه کیفی است. نظر من کاملا مثبت است که این تابو شکسته شود و در تمام شهر ساز دیده شده و موسیقی شنیده شود. زیرا تلویزیون که ساز را نشان نمی‌دهند.

علیزاده گفت: امیدوارم تمام مسئولان به مردم اعتماد کنند. چرا فکر می‌کنند تا مردم را رها می‌کنند چیز بدی گوش کرده یا کار بدی می‌کنند؟ این نداشتن اعتماد می‌تواند دو طرفه باشد که نتیجه خوبی در پی ندارد. من شخصا دست تمام کسانی را که در خیابان ساز بزنند و بخوانند می‌فشارم.

این نوازنده چیره‌دست تار در پاسخ به این پرسش که آیا شهرداری و وزارت ارشاد نباید برای ساماندهی موسیقی خیابانی کاری انجام بدهند، گفت: این ارگان‌ها باید به وظایف‌شان عمل کنند. وظیفه آن‌ها در خدمت مردم بودن است و این هم یکی از آن خدمات است.

 فجر را جشنواره نمی‌دانم

این موسیقیدان در بخش دیگری از صحبت‌های خود وقتی با پرسشی درباره نظرش نسبت به تغییرات به وجود آمده در نحوه برگزاری جشنواره موسیقی فجر مواجه شد، گفت: من از جشنواره موسیقی فجر هیچ اطلاعی نداشته و علاقه‌ای به صحبت کردن درباره آن ندارم، زیرا در فضایش نیستم.

داور جشنواره ملی موسیقی جوان ادامه داد: من جشنواره موسیقی را «جوان» می‌دانم نه «فجر» را؛ زیرا جشنواره موسیقی فجر جشنواره تبلیغاتی است که حاشیه‌های زیادی دارد اما جشنواره موسیقی جوان هیچ‌گاه حاشیه ندارد، زیرا به شکل خالص به موسیقی، هنر و تعلیم و تربیت می‌پردازد.

هنرمند واقعی فردی نیست که فقط خوب ساز بزند

علیزاده همچنین درباره دوازدهمین جشنواره موسیقی جوان که در حال برگزاری است، بیان کرد: ما باید خوشحال باشیم که این جشنواره هم کیفیت دارد و هم تداوم. آقای (هومان) اسعدی (دبیر جشنواره) که تمام هم و غم خود را در طول سال برای این جشنواره می‌گذارد نمونه خوبی برای مدیران دولتی است که ببینند وقتی فردی تعهد و تخصص دارد چقدر کار را خوب انجام می‌دهد که باعث پیشرفت جشنواره می‌شود.

او گفت: همه یک‌صدا قبول داریم مهمترین جشنواره موسیقایی کشور جشنواره جوان است، برای آنکه آینده موسیقی را با نگاه هنرمندانه و فرهنگ درست تعیین می‌کند. ما همه وظیفه داریم از این جشنواره حمایت کنیم.

این آهنگساز بیان کرد: در بسیاری از مواقع دیده‌ام آقای اسعدی خسته است و می‌خواهد دیگر دبیر این جشنواره نباشد اما باشوق بچه‌ها دوباره داوطلب می‌شود که کار را ادامه بدهد. ما هم همین طور هستیم. این تداوم و مدیریت درست باعث شدکه جشنواره خوب پیش برود.

علیزاده درباره درخشش شرکت‌کنندگان بخش موسیقی نواحی نیز اظهار کرد: خیلی اتفاق خوبی است که در بخش موسیقی نواحی جشنواره ستاره‌های جوانی شرکت می‌کنند که سن کمی دارند و این نویدبخش است. حضور موسیقی نواحی در این جشنواره اهمیت بیشتری را به آن می‌دهد و اینجاست که کلمه ملی در عنوان جشنواره مفهوم دارد.

او گفت: در موسیقی دستگاهی هم چهره‌های درخشانی هستند که نشان می‌دهد هر قدر خانواده‌ها به موسیقی و آموزش اهمیت بدهند اتفاقات خوبی رخ می‌دهد.اگر انحرافی پیش نیاید این شرکت‌کنندگان تضمین کننده هنرمندان بزرگ و بافرهنگی (در آینده) هستند.

این نوازنده بیان کرد: اینکه ستاره‌های درخشان جشنواره به اجراکننده‌های موسیقی بزمی و مردم‌پسند تبدیل شوند، یکی از نگرانی‌های همیشه جشنواره است. این مرز حساسی است که پول و شهرت می‌تواند آن را عوض کند. من به خانواده‌ها توصیه می‌کنم همان طور که زحمت کشیده‌اند و کودکانشان به این رویداد راه پیدا کرده‌اند همین رویه را ادامه بدهند و به دنبال شهرت نباشند و مطالعه داشته باشند که هنرمند واقعی چه کسی است.

او اضافه کرد: هنرمند واقعی فردی نیست که فقط خوب ساز بزند. ما در جشنواره فقط خوب ساز زدن را معیار قرار می‌دهیم اما مهم طرز تفکر و اخلاق و فرهنگی است که پشتوانه هنرمند خواهد بود تا نوازندگی‌اش به عنوان یک هنر اصیل جلوه کند. امتیازی که در جشنواره به آن‌ها داده می‌شود تضمین کننده هنرشان نیست مگر اینکه تربیت بچه‌ها در خانواده‌ها به همین شکل جلو برود.

 

برای ورود به کانال تلگرام فرتاک نیوز کلیک کنید.
منبع: ايسنا
آیا این خبر مفید بود؟
کدخبر: ۱۲۳۷۲۱ //
ارسال نظر
 
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
اخبار از پلیکان
اخبار روز سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان