//
کدخبر: ۱۲۲۷۸ //

واقف مسیحی که در ایام فاطمیه مسلمان شد

رئیس اداره اوقاف و امورخیریه شمال شرق تهران از ثبت یک وقف جدید با نیت تعزیه‌داری حضرت زهرا(س) در ایام فاطمیه از سوی یک هموطن مسیحی خبر داد. این واقف به دین اسلام گرویده است.

 واقف مسیحی که در ایام فاطمیه مسلمان شد
به گزارش فرتاک نیوز،

حجت الاسلام مرتضی صادقی اظهار کرد: یک هموطن مسیحی روز گذشته پس از حضور در اداره اوقاف از علاقه و اظهار محبت و ارادتش به حضرت زهرا (س) گفت و پس از اخذ مشاوره از کارشناسان اوقاف، یک باب منزل مسکونی واقع درشرق تهران مشتمل بر 50 متر مربع را به ارزش ریالی بیش از یک میلیارد و 500 میلیون ریال با نیت تعزیه داری برای حضرت فاطمه زهرا(س) و تامین هزینه‌های جاری ،عمرانی و فرهنگی امامزاده عبدالله تهران وقف کرد.

وی با اشاره به درخواست واقف مبنی بر گمنامی، تصریح کرد: با این هموطن مسیحی در مدتی که در اداره اوقاف حضور داشت درباره آیین اسلام و تشیع صحبت شد و از این فرد بابت دلایل انجام این وقف سوال شد که این هموطن ما عنوان کرد: پس از مطالعه آیات انفاق و احسان در قرآن و مفاهیم باقیات و صالحات و مطالعه مباحث دینی به این نتیجه رسیدم که موقوفه‌ای برای آخرت خود به یادگار گذارم و چه سنتی ارزشمندتر وماندگارتر از وقف است.

رئیس اداره اوقاف شمال شرق تهران با بیان اینکه این موقوفه روز گذشته در این اداره به ثبت رسید، افزود: واقف همچنین پس از حضور در امامزاده عبدالله همسین و زیارت این بقعه متبرکه در مراسمی که با حضور بخشدار؛هیئت امناء، شورای منطقه، مبلغ دینی و جمعی از زائران برگزار شد با ذکر شهادتین و انتخاب نام" حسین "به دین اسلام ومذهب حقه تشیع گروید.

 

منبع: تسنیم
آیا این خبر مفید بود؟
کدخبر: ۱۲۲۷۸ //
ارسال نظر
 
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
اخبار از پلیکان
اخبار روز سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان