//
کدخبر: ۱۲۱۹۳ //
معاون فرهنگی کمیته امداد:

ارائه خدمات تحصیلی به مددجویان در ۸۹مجتمع شبانه روزی کمیته امداد

آموزش خانواده های مددجو در تمامی ابعاد به ویژه فعالیت های فرهنگی با استفاده از نیروهای متخصص و متناسب با نیاز آنان می تواند در کوتاهترین زمان بیشترین بازدهی را داشته باشد.

ارائه خدمات تحصیلی به مددجویان در ۸۹مجتمع شبانه روزی کمیته امداد
به گزارش فرتاک نیوز،

حجت الاسلام والمسلمین حسین احمدیان، معاون فرهنگی کمیته امداد ضمن تسلیت شهادت حضرت زهرا (س) گفت: سیره و روش اهل بیت (ع) به زمان و مکان خاصی تعلق ندارد، بلکه برای تمام دوران ها کاربرد دارد و اگر موضوعات و محور برنامه های فرهنگی برگرفته از مبانی قرآن و سیره اهل بیت (ع) باشد آثار و برکات آن درجامعه نمود پیدا می کند.

وی با بیان اینکه استان گیلان از ظرفیت های زیادی برای انجام فعالیت های فرهنگی برخوردار است، افزود: بهره گیری از ظرفیت های مردمی، حوزه های علمیه، سازمان ها و نهادهای دینی و فرهنگی، خیریه ها و مراکز دانشگاهی و علمی در مسیر کاهش فقر فرهنگی راهگشا و مورد توجه است.

معاون فرهنگی کمیته امداد تصریح کرد: آموزش خانواده های مددجو در تمامی ابعاد به ویژه فعالیت های فرهنگی با استفاده از نیروهای متخصص و متناسب با نیاز آنان می تواند در کوتاهترین زمان بیشترین بازدهی را داشته باشد.

حجت الاسلام احمدیان با تاکید بر اینکه نهادینه سازی سنت های حسنه و ارتقاء سطح بینش و موضوعات اعتقادی خانواده ها و همچنین کارکنان کمیته امداد باید بیش از گذشته مورد توجه قرار گیرد، گفت : امروزه بسیاری از مسائل اجتماعی محوریت خود را از دست داده اند؛ همه واحدهای سازمانی باید با هم هماهنگ باشند تا  بتوانند اهمیت کار فرهنگی در جامعه را تبیین کنند.

وی خاطرنشان کرد: داشتن پیوست فرهنگی برای تمامی فعالیت های کمیته امداد بر اساس مبانی قرآنی امری ضروری و اجتناب ناپذیر است، اما منظور از پیوست فرهنگی پیوست فکر نو و اندیشه خلاقانه است .

معاون فرهنگی کمیته امداد با تاکید بر اینکه مددکاری یک خدمت خداپسندانه و ضروری در جامعه است که از طریق آن فعالیت های گسترده فرهنگی انجام می شود، افزود: نتیجه انجام اقدامات فرهنگی و تربیتی در بازه زمانی کوتاه نمود پیدا نمی کند،  بلکه باید با صبر و حوصله و برنامه ریزی مدون به مرحله و نتیجه مطلوب  دست پیدا کنیم.

حجت الاسلام احمدیان در ادامه این سفر در دیدار با نماینده ولی فقیه در گیلان و امام جمعه شهرستان رشت تصریح کرد : هم اکنون ۱۱۰ کانون فرهنگی کمیته امداد در کشور فعال هستند که آموزش های فرهنگی و مهارت های زندگی را به خانواده ها ارائه می دهند.

وی به مجوعه اقدامات حوزه فرهنگی کمیته امداد اشاره و مطرح کرد: اعزام ۸۸ هزار زائر اولی به مشهد مقدس، ده هزار نفر به عتبات عالیات، آموزش نوعروسان و دختران جوان در آستانه ازدواج به صورت تخصصی، برگزاری کارگاه های آموزش مهارت های زندگی و ارائه خدمات تحصیلی به دانش آموزان تحت حمایت از طریق ۸۹ مجتمع شبانه روزی این نهاد از جمله اقدامات کمیته امداد در سال جاری محسوب می شود.

 

منبع: خبرگزاری دانشجو
آیا این خبر مفید بود؟
کدخبر: ۱۲۱۹۳ //
ارسال نظر
 
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
اخبار از پلیکان
اخبار روز سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان