//
کدخبر: ۱۲۰۹۰۰ //

گردهمایی ابن سینایی‌ها / بزرگترین گردهمایی فارغ التحصیلان قدیمی ترین دبیرستان همدان

اداره آموزش و پرورش ناحیه 2 همدان با همکاری گنجینه آموزش و پرورش استان و جمعی از فارغ‌التحصیلان و فعالان فرهنگی همدان به مناسبت بیش از یک قرن فعالیت مستمر آموزشی دبیرستان ابن سینا (1284) و ثبت آن در ردیف مدارس ماندگار کشور، در نظر دارد با تهیه آمار مستند و دقیق ازکلیه دانش آموختگان افتخار آفرین این دبیرستان همایش بزرگی را برگزار کند تا ضمن تجدید خاطرات خوش و شیرین گذشته از مفاخر و چهره‌های صاحب نامی که از این آموزشگاه فارغ‌التحصیل شده‌‌اند و امروز به جایگاه ارزشمندی در سطح کشور و استان دست یافته‌اند، تقدیر کند. این همایش 9 شهریور از ساعت 4 بعد از ظهر تا 9 شب برگزار خواهد شد.

گردهمایی ابن سینایی‌ها / بزرگترین گردهمایی فارغ التحصیلان قدیمی ترین دبیرستان همدان
به گزارش فرتاک نیوز،

سید امیر قشمی؛ دبیر اجرایی همایش با اشاره به هدف از برگزاری همایش گردهمایی فارغ التحصیلان دبیرستان ابن سینا می‌گوید: به مناسبت بیش از یک قرن فعالیت مستمر آموزشی دبیرستان ابن سینا  و ثبت آن در ردیف مدارس ماندگار کشور، پیشنهاد برگزاری همایشی را به اداره آموزش و پرورش ناحیه 2 ارائه کردیم که خوشبختانه با استقبال مدیریت ناحیه 2 مواجه شد.

وی ادامه می‌دهد: این همایش که با هدف تهیه آمار مستند و دقیق از کلیه دانش‌آموختگان افتخارآفرین این دبیرستان برگزار خواهد شد، قرار است ضمن تجدید خاطرات خوش و شیرین گذشته از مفاخر و چهره‌های صاحب نامی که از این آموزشگاه فارغ‌التحصیل شده‌اند و امروز به جایگاه ارزشمندی در سطح کشور و استان دست یافته‌اند، تقدیر کند.

قشمی می گوید: بدون شک برپایی چنین همایش‌هایی و بزرگداشت مفاخران عرصه تعلیم وتربیت و فارغ‌التحصیلان از این مدارس و دیگر مدارس قدیمی و ماندگار که در حال حاضر از شخصیت‌های علمی، فرهنگی و هنری و نیز از چهره‌های ماندگار و تاثیرگذار در رشد و توسعه فرهنگ جامعه هستند، علاوه بر تجدید خاطرات خوش گذشته می‌تواند برای نسل آینده امیدوارکننده و حرکت‌آفرین باشد.

این فرهنگی بازنشسته می‌گوید: تدابیری اندیشیده شده است تا در کنار برنامه‌های متنوع و شاد، تجلیل‌ها سخنرانی‌ها، خاطرات، تازه شدن دیدارها و یافتن دوستان قدیمی که از دستاوردهای این همایش است و خاطره‌ای ماندگار و نتایج درخشانی را برجای خواهد گذاشت، دانش آموختگان دبیرستان ساعتی را با دوستان و دبیران خود در یک فضای دوستانه سپری کنند.

حسین زندی یکی از برگزارکنندگان این همایش نیز می‌گوید: این همایش یک کار مشارکتی است که هم نهادهای دولتی و هم نهادهای غیردولتی و هم رسانه‌ها در برگزاری آن سهیم هستند. علاوه بر آموزش و پرورش ناحیه 2، شورای شهر، اداره‌کل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری، نشریه همدان‌نامه، انجمن پویشگران سفر پاک و انجمن توان‌افزایی با هم در برگزاری این همایش مشارکت می‌کنند.

حسین زندی ادامه می‌دهد: پیش‌بینی ما حضور 700 نفر در این برنامه است که تعداد زیادی از آنها از استان‌های دیگر به همدان می‌آیند. همه این افراد دانش‌آموزان یا کارکنان مدرسه ابن سینا در گذشته بوده‌اند.

وی توضیح می‌دهد: این گردهمایی در قالب برنامه‌های رویداد 2018 است که تلاش دارد در بحث گردشگرپذیری استان گام بردارد. ضمن اینکه این گردهمایی همزمان با هفته فرهنگی همدان برگزار می‌شود و همدانی‌هایی که سال‌ها از شهر و دیار خود دور بوده‌اند جاذبه‌های گردشگری شهر خود از جمله دبیرستان تاریخی ابن سینا و موزه آموزش و پرورش را خواهند دید و تجدید خاطره خواهند کرد.

زندی می‌گوید: در این برنامه از سخنرانی مدیران خبری نیست و قرار است صحبت‌ها در قالب خاطره مطرح شود. علاوه بر بازدید از موزه، نمایشگاه نقاشی، نمایشگاه خوشنویسی، نمایشگاه صنایع دستی و آثاری که فارغ‌التحصیلان دبیرستان ابن سینا تولید کرده‌اند نیز در محل برگزاری همایش برپا خواهد بود.

این فعال مدنی تاکید می‌کند: این همایش در حیاط مدرسه تاریخی ابن سینا برگزار خواهد شد. این اولین گام است و ما در نظر داریم سال‌های آینده این برنامه را بهتر برگزار کنیم. امیدواریم این همایش علاوه بر تجدید دیدارها خروجی مناسبی داشته باشد. پیشنهاد ما تشکیل بنیاد فرهنگی ابن سینا برای حمایت از فعالیت‌های تولیدی فرهنگی در استان است.

برای ورود به کانال تلگرام فرتاک نیوز کلیک کنید.
آیا این خبر مفید بود؟
کدخبر: ۱۲۰۹۰۰ //
ارسال نظر
 
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
اخبار از پلیکان
اخبار روز سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان