//
کدخبر: ۱۲۰۵۱۵ //

معرفی کتاب «مبانی عود نوازی» از حمید خوانساری

«حمید خوانساری» -نوازنده و مدرس عود و تار- کتاب «مبانی عود نوازی» را منتشر کرد

معرفی کتاب «مبانی عود نوازی» از حمید خوانساری
به گزارش فرتاک نیوز،

«حمید خوانساری» -نوازنده و مدرس عود و تار- کتاب «مبانی عود نوازی» را منتشر کرد؛ این کتاب برای آموزش ساز عود (بربط) از سطح مقدماتی تنظیم و تدوین و به همراه یک سی دی صوتی منتشر شده است.

«خوانساری» در این اثر با وام گیری از برخی قطعات و دروسِ کُتب آموزشی تار و سه تار هنرستانِ موسیقی و استفاده از دُروسی که بیشتر برای آموزش موسیقی نگاشته شده اند را به همراه قطعاتی از موسیقی نواحیِ ایران که به لحاظ سیّال بودن نغمات آن، بستر مناسبی برای درک مقام‌های ایرانی است، آورده است؛ همچنین در کنار این قطعات ساخته‌هایی نوتر و کاربردی‌تر، مخصوص عود قرار داده که نیازهای تکنیکالِ یک نوازندۀ امروزیِ عود را برطرف کند.

این نوازنده‌ی عود همچنین برای سهولت هنرآموزان، برخی از قطعات مهم را در دو گسترۀ صوتیِ متفاوت و مناسب برای عود نت نویسی کرده تا هنرجویان با بیش از یک فرم انگشت گذاری برای یک قطعه و دستگاه یا آواز آشنا شوند.

حمید خوانساری نوازنده برجسته عود و تار و سه تار  متولد 5 خرداد 1363 در تهران می باشد. وی فراغ التحصیل هنرستان موسیقی و دانشکده موسیقی می باشد. فعالیت ایشان از سال 1374 آغاز شده است و تابحال همکاری های فراوانی با گروه های مختلف موسیقی داشته است

 

برای ورود به کانال تلگرام فرتاک نیوز کلیک کنید.
آیا این خبر مفید بود؟
کدخبر: ۱۲۰۵۱۵ //
ارسال نظر
 
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
اخبار از پلیکان
اخبار روز سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان