//
کدخبر: ۱۱۸۸۰۵ //

بازدید خبرنگاران از امامزاده هجیج شهرستان پاوه در راستای اجرای طرح نشاط معنوی

بازدید خبرنگاران از امامزاده هجیج شهرستان پاوه در راستای اجرای طرح نشاط معنوی
به گزارش فرتاک نیوز،

 ماموستا رمضانی رئیس اداره اوقاف و امور خیریه شهرستان پاوه در حاشیه این بازدید به خبرنگاران گفت:تنها امامزاده‌ای که بعد از ویس قرنی در بین مردم جایگاه دارد کوسه هجیج است.

photo_۲۰۱۸-۰۸-۱۲_۲۳-۰۳-۰۷

او افزود: کوسه هجیج تنها امامزاده‌ای است که بعد از ویس قرنی در بین مردم جایگاه ویژه‌ای دارد.

رئیس اداره اوقاف و امور خیریه شهرستان پاوه گفت: منطقه پاوه و اورامانات مهدعرفای متدین، با اخلاق و با صداقت است.

رمضانی ادامه داد: بزرگانی که در سال ۱۸قمری از منطقه کنونی سرپل‌ذهاب به ایران آمدند و جمعی از آنان هم به منطقه ما وارد شدند.

photo_۲۰۱۸-۰۸-۱۲_۲۳-۰۴-۳۳

او افزود: شاهد و گواه این موضوع قرآن‌هایی است که هزاران سال قدمت دارد.

رئیس اداره اوقاف و امور خیریه شهرستان پاوه گفت: منطقه ما مهد علم و فرهنگ بوده و هست و امروز هم از وجود شخصیت‌های برجسته‌ای همچون ماموستا ملا قادر قادری که از سوی مقام معظم رهبری مرد سال نام نهاده شد بهره‌مندیم.

photo_۲۰۱۸-۰۸-۱۲_۲۳-۰۵-۳۸

رمضانی ادامه داد: سید عبیدالله هجیج فرزند امام موسی کاظم علیه‌السلام بود که درسال۱۷۲هجری قمری از بغداد به سمت تفلی عراق حرکت، و نزد عالمی تلمس کرد و بعد از آن در روستای هجیج ساکن شد.

او افزود: سید عبیدالله قریب۵۰۰روایت پیامبر را حفظ بود و هفت مرید داشت که اینان را در باب علم و شناخت دین تربیت کردند.

رئیس اداره اوقاف و امور خیریه شهرستان پاوه گفت: در سال ۲۰۰هجری دار فانی را وداع گفت  و۱۳۰۰سال در بین اهل سنت مایه افتخار است.

ماموستا رمضانی ادامه داد: این بقعه قبل از انقلاب محل تجمع نداشت و با پیگیری ماموستا ملا قادر قادری و اداره اوقاف شهرستان پاوه و جمعی از مردم و مسئولین در نیمه دوم سال۹۵بازسازی شدو درخرداد سال  ۹۷ این وضعیت تکمیل شد.

او ادامه داد: یک میلیارد تومان نیز از محل اعتبارات هزینه شد و اکنون نیز کمی و کاستی‌هایی دارد که امیدواریم به همت خیرین سیستم سرمایشی و گرمایشی این بقعه را تجهیز کنیم.

رئیس اداره اوقاف و امور خیریه شهرستان پاوه گفت: طرح نشاط معنوی را با موضوع‌های متنوع قرآنی و اخلاقی در این بقعه و در شهرستان پاوه برای دانش‌آموزان اجرا کردیم که مورد توجه زوار قرار گرفت.

رمضانی در ادامه گفت: روستای هجیج افراد فرهنگی و فرهیخته‌ای در آن زندگی می‌کنند و حتی یک معتاد، قلیانی و سیگاری در این منطقه مشاهد نمی‌کنید.

خبرنگار: طیبه دولت آبادی

 

 

برای ورود به کانال تلگرام فرتاک نیوز کلیک کنید.
آیا این خبر مفید بود؟
کدخبر: ۱۱۸۸۰۵ //
ارسال نظر
 
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
اخبار از پلیکان
اخبار روز سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان