//
کدخبر: ۱۱۶۰۲۱ //

همایون شجریان برای برگزاری کنسرت خیابانی‌اش وارد مذاکره شد

همایون شجریان در جلسه‌ای مشترک با رییس سازمان زیباسازی شهرداری تهران، از دغدغه سه ساله خود برای برگزاری کنسرت خیابانی گفت و تاکید کرد چنین رویدادی در شرایط سخت اقتصادی و سیاسی امروز کشور می‌تواند به همدلی کمک کند.

همایون شجریان برای برگزاری کنسرت خیابانی‌اش وارد مذاکره شد
به گزارش فرتاک نیوز،

 همایون شجریان برای برگزاری کنسرت خیابانی، مذاکره و رایزنی‌ با نهادها و سازمان‌های مختلف را آغاز کرده است. در همین راستا این خواننده با برزین ضرغامی، رییس سازمان زیباسازی شهرداری تهران مذاکره کرد.

برزین ضرغامی، رییس سازمان زیباسازی شهرداری تهران، در این جلسه‌ ضمن اعلام حمایت و همکاری با برگزاری کنسرت خیابانی همایون شجریان، گفت: «زمانی که ایده برگزاری این کنسرت از سوی شما مطرح شد حوزه فرهنگی شهرداری تهران از جمله مرکز ارتباطات، معاونت فرهنگی و اجتماعی و سازمان زیباسازی به اتفاق به این نتیجه رسیدیم که برگزاری کنسرت خیابانی در این شرایط می‌تواند یک اتفاق مثبت باشد و شهرداری تهران به عنوان مجری اصلی می‌تواند نقش‌آفرینی کند. از سوی دیگر چون تاکنون چنین رویدادی برگزار نشده، این دغدغه جدی ماست که این کنسرت باید با هوشمندی کامل برنامه‌ریزی شود تا ایده، الگو و سرمشق کارهای بعدی باشد. »

او به نیاز مشارکت گسترده همه دستگاه‌ها و مردم در برگزاری این کنسرت اشاره کرد و گفت: «تنها بخشی از مقدمات این رویداد مربوط به شهرداری تهران می‌شود. بخش مهم و اصلی آن مربوط به شما در جایگاه هنرمند است و بخشی دیگر مربوط به سازمان‌ها و نهادهای دیگر و همین‌طور حضور مردم است. باید در جلسات دیگری که برگزار می‌کنیم سهم عناصر دیگر را بررسی کرد تا این حرکت مردم‌محور در عرصه موسیقی ادامه‌دار باشد. »

همایون شجریان هم با اشاره به دلیل درخواست خود برای برگزاری کنسرت خیابانی گفت: «سه سال پیش برای کسانی که تا به‌حال امکان دیدن کنسرت نداشته‌اند و اغلب در نقاط کم امکانات شهرها زندگی می‌کنند، درخواست اجرای کنسرت خیابانی دادم که به دلایلی برگزاری آن میسر نشد. دغدغه برگزاری این کنسرت تا به امروز با من ماند. امروز به دلیل دیگری که می‌دانید این دغدغه مطرح شد؛ البته به هر حال صورت مسأله، یعنی مشکلات اقتصادی، اجتماعی و سیاسی، سر جای خودش هست. این مسائل تا حل نشود نارضایتیِ جامعه پابرجاست، اما یک رویداد هنری می‌تواند به همدلی و انرژی‌مان کمک کند. »

این موسیقی‌دان ضمن مقایسه برگزاری کنسرت در سالن و فضای باز گفت: «سال‌هاست که در برگزاری کنسرت تجربه کسب کرده‌ام، چه زمانی که در رکاب پدر بودم و چه حالا که کنسرت‌های مستقل خود را در ایران یا خارج از کشور برگزار می‌کنم. به همین دلیل می‌دانم که شرایط کار و برگزاری چگونه است. بنابر این درک می‌کنم که مهم‌ترین اقدام در ساز و کار برگزاری کنسرت خیابانی با جمعیت گسترده برقراری امنیت، آسایش و راحتی عبور و مرور مردم باشد، که از دیدگاه اینجانب با یک همکاری چند جانبه و همدلانه کاملا قابل انجام است. »

در این جلسه، به مسائلی همچون زمان و مکان برگزاری کنسرت پرداخته و کارگروه‌هایی برای هماهنگی‌های لازم و دعوت از سایر نهادهای تصمیم‌ساز برای بررسی ابعاد این رویداد تشکیل شد.

همچنین مقرر شد که در صورت هماهنگی ارگان‌های مسئول و کسب مجوزها، مکان، زمان و ساعت اجرا اعلام شود.

پس از پیشنهاد همایون شجریان برای برگزاری کنسرت خیابانی، خانه موسیقی، شورای شهر، شهرداری تهران و دفتر موسیقی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی اعلام کردند برای تحقق این امر آماده همکاری هستند.

 

 

برای ورود به کانال تلگرام فرتاک نیوز کلیک کنید.
منبع: خبرآنلاین
آیا این خبر مفید بود؟
کدخبر: ۱۱۶۰۲۱ //
ارسال نظر
 
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
اخبار از پلیکان
اخبار روز سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان