//
کدخبر: ۱۱۳۲۴۰ //

برگزاری نشست انجمن کتابخانه‌های عمومی شهرستان چرداول

برگزاری نشست انجمن کتابخانه‌های عمومی شهرستان چرداول

نشست انجمن کتابخانه‌های عمومی شهرستان چرداول با محوریت برگزاری جشنواره کتابخوانی رضوی، توسعه زیرساخت‌های کتابخوانی و اجرا برنامه‌های کتاب محور، به ریاست مراد یگانه، فرماندار این شهرستان برگزار شد.

photo_۲۰۱۸-۰۷-۲۴_۱۹-۲۹-۳۹

فرماندار چرداول گفت: کتابخانه های عمومی در دولت تدبیر و امید رشد قابل توجهی داشته اند و توسعه کتابخوانی مورد توجه بوده است.

وی افزود: در شهرستان چرداول هفت باب کتابخانه فعال وجود دارد که سه باب آن در سه سال گذشته راه‌اندازی شده است و علاوه بر این یک باب کتابخانه در روستایی چشمه ماهی بخش هلیلان با 40درصد پیشرفت فیزیکی و با 2300 میلیون ریال اعتبار در دست ساخت است.

فرماندار چرداول گفت: در هفته دولت سال جاری نیز نهمین کتابخانه عمومی شهرستان در روستای وارگه آسمان‌آباد  با اعتبار اولیه 120میلیون تومان کلنگ زنی می‌شود که این وضعیت بیانگر این واقعیت است که دولت در این شهرستان توجه ویژه‌ای به کتابخانه های عمومی داشته است.

یگانه ادامه داد: توجه به فرهنگ عمومی و رشد آگاهی‌های مردم با توسعه زیرساخت‌های کتابخوانی در اولویت بوده و انشالله این روند ادامه خواهد یافت.

وی افزود: در حال حاضر 4100 تن عضو کتابخانه‌های عمومی شهرستان هستند که این آمار قابل قبولی است.

فرماندار چرداول گفت: کتابخانه‌های عمومی پایگاهای توسعه فرهنگی هستند و نقش بسزایی در تحولات اجتماعی دارند و اکنون در ایام تابستان از پایگاه های فعال و موثر  اوقات فراغت هستند.

یگانه ادامه داد: نقش کتابخوانی و کتابخانه‌های عمومی در کاهش هزینه‌های عمومی و مدیریت شهری بی‌بدیل است و از برکت کتاب و کتابخوانی و دانایی تحول اجتماعی ایجاد می‌شود.

وی افزود: مسولین ادارات و سازمان‌ها باید به مقوله ترویج و تبلیغ کتابخوانی در بین کارکنان خود باید ورود پیدا کنند و  از آنها خواست در جشنواره کتابخوانی رضوی شرکت نموده و کمک کنند تا استقبال بیشتری از آن بشود.

مراد جلیلیان مدیرکل کتابخانه‌های عمومی استان ایلام در این نشست گفت: کتابخانه‌های عمومی در استان ایلام در دولت تدبیر و امید رشد قابل توجهی هم در کمیت و هم در کیفیت داشته‌اند توسعه ورشد کتابخانه‌های عمومی بر اساس سند چشم‌انداز  1404 بوده و ما از نظر کمی با افتتاح و راه‌اندازی 11 کتابخانه در استان در طول سه سال به این هدف نزدیک شده‌ایم و با افتتاح کتابخانه‌های در دست ساخت تا سال 1400 اهداف سند چشم انداز را محقق خواهیم کرد. با برنامه‌ریزی انجام گرفته در شهرستان چرداول نیز کتابخانه‌های فعال به 10 باب تا سال 1400 خواهند رسید.

وی افزود: هشتمین جشنواره کتابخوانی رضوی توسط نهاد کتابخانه‌های عمومی کشور در حال برگزاری است و نسبت به سال گذشته استقبال بیشتری قبل از آن شده است.

مدیرکل کتابخانه‌های عمومی استان ایلام گفت: برگزاری جشنواره کتابخوانی رضوی نقش بسزایی در شناخت سیره امام رضا(ع) و حضرت معصومه(ص) دارد با توجه به اینکه در روزهای پایانی این جشنواره هستیم از مسولین و آحاد مردم می‌خواهیم با مراجعه به کتابخانه‌های عمومی و مطالعه منابع ارزشمند این جشنواره معنوی- فرهنگی  به صورت فردی و یا خانوادگی در آن شرکت نموده و از برکات شناخت بیشتر این دو ستاره تابناک امامت  و ولایت بهره‌مند شوند .

 نوراله عباداللهی رئیس اداره کتابخانه‌های عمومی شهرستان چرداول نیز گزارشی از وضعیت کتابخانه‌های عمومی شهرستان و برنامه‌های فرهنگی این مراکز را در ایام اوقات فراغت تابستانی ارایه نمود.

وی افزود: کتابخانه‌ها به عنوان پایگاه اوقات فراغت دایمی خدمات و فعالیت‌های متنوع را به مراجعان می‌دهند.

رئیس اداره کتابخانه‌های عمومی شهرستان چرداول گفت: خوشبختانه با استقبال فراوانی بویژه از طرف کودکان و نوجوان و جوانان روبرو شده‌اند.

عباداللهی ادامه داد: 750 نفر در بخش مکتوب و 230 تن هم در بخش آنلاین در جشنواره کتابخوانی رضوی شرکت کرده‌اند.

وی افزود: با توجه به استقبال خوب مردم مهلت شرکت علاقه‌مندان در این جشنواره تا دهم مرداد ماه تمدید شده است پیش‌بینی می‌کنیم تا پایان این زمان در شهرستان چرداول بیش از 1300 تن در آن شرکت نمایند. گفتنی است که مراسم اختتامیه جشنواره در دهه اول شهریور ماه برگزار می‌شود و از برگزیدگان جشنواره با اهدای تندیس و لوح تقدیر و جوایزی نفیس تقدیر می‌گردد.

خبرنگار: ایرج فریادیان

 

 

آیا این خبر مفید بود؟
کدخبر: ۱۱۳۲۴۰ //
ارسال نظر
 
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
اخبار از پلیکان
اخبار روز سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان