//
کدخبر: ۱۱۲۳۲۴ //

معاون ‌دانشگاه فرهنگیان‌: ۲۴ هزار دانشجو معلم جذب دانشگاه فرهنگیان می‌شوند/تغییر نام دانشگاه به تربیت معلم

معاون پژوهش و فناوری دانشگاه فرهنگیان گفت: میزبان جذب دانشجو معلم از کنکور سراسری امسال نسبت به سال گذشته ۳ برابر شده و امسال ۲۴ هزار دانشجو معلم جذب دانشگاه فرهنگیان می‌شوند.

 معاون ‌دانشگاه فرهنگیان‌: ۲۴ هزار دانشجو معلم جذب دانشگاه فرهنگیان می‌شوند/تغییر نام دانشگاه به تربیت معلم
به گزارش فرتاک نیوز،

نشست خبری مشترک معاون پژوهش و فناوری دانشگاه فرهنگیان کشور، سرپرست دانشگاه فرهنگیان استان اردبیل و مدیرکل آموزش و پرورش استان اردبیل ظهر امروز در سالن جلسات دانشگاه فرهنگیان اردبیل با حضور خبرنگاران و اصحاب رسانه استان برگزار شد.

در این جلسه معاون پژوهش و فناوری دانشگاه فرهنگیان کشور از افزایش 3 برابر جذب دانشجو از کنکوری سراسری برای دانشگاه فرهنگیان و نیز برگزاری آیین گرامیداشت یک صد سالگی دانشگاه فرهنگیان در اسفندماه خبر داد.

تغییر نام دانشگاه فرهنگیان در انتظار تأییدیه شورای عالی انقلاب فرهنگی

معاون پژوهش و فناوری دانشگاه فرهنگیان در این جلسه با اشاره به اینکه مقام معظم رهبری به اهمیت دانشگاه فرهنگیان در سخنرانی‌های خود اشاره کردند، اظهار داشت: دانشگاه فرهنگی مسئولیت تأمین نیروی مورد نیاز آموزش و پرورش در سطح کشور را بر عهده دارد و حمایت از این دانشگاه باید به گونه‌ای باشد که بتوانیم تمامی نیاز انسانی آموزش و پرورش را تأمین کنیم.

علی باقر طاهری‌نیا گفت: امسال با کمبود بیش از 100 هزار معل م در سطح کشور مواجه هستیم که طبق نیازسنجی های صورت گرفته، سال 1400 ، بیش از 600 هزار نفر معلم در سطح کشور کمبود خواهیم داشت و برای پر کردن این خلأ، باید ظرفیت جذب دانشجو را افزایش دهیم.

وی افزود: امسال جذب دانشجو معلم از کنکور سراسری نسبت به سال گذشته 3 برابر شده و حدود 24 هزار نفر از کنکور سراسری جذب دانشگاه فرهنگیان می‌شوند که بسیاری از این دانشجو معلمان نیز جزء رتبه‌های برتر کنکور هستند.

معاون پژوهش و فناوری دانشگاه فرهنگیان تصریح کرد: 500 دانشگاه دارای رتبه یک رقمی و دو رقمی کنکور سراسری در دانشگاه فرهنگیان تحصیل می‌کنند و اسفندماه امسال نیز جشن صد سالگی فعالیت دانشگاه فرهنگیان که در طول سالهای گذشته با عناوین مختلفی فعالیت کرده است، برگزار می‌شود.

طاهری نیا بیان کرد: طرح تغییر نام دانشگاه فرهنگیان به دانشگاه تربیت معلم نیز ارائه شده و این موضوع در انتظار تأیید شورای عالی انقلاب فرهنگی است.

وی گفت: علاوه بر جذب دانشجو معلم از کنکور سراسری، برای رفع نیاز معلم در سطح کشور، امسال 17 هزار نفر نیز از طریق آزمون سراسری جذب آموزش و پرورش می‌شوند که این افراد نیز باید یکسال در دانشگاه فرهنگیان تحصیل کنند.

آموزش و پرورش علاقه‌مند به تأمین معلم از دانشگاه فرهنگیان است

مدیرکل آموزش و پرورش استان اردبیل نیز در ادامه این جلسه اظهار داشت: سالانه جمع کثیری از افراد شاغل در آموزش و پرورش بازنشست می‌شوند که برای تأمین این خلأ،‌ نیازمند تربیت مداوم نیروی انسانی در دانشگاه فرهنگیان هستیم.

احمد ناصری با اشاره به اینکه برای تأمین نیروهای مورد نیاز آموزش و پرورش باید تدابیر لازم اندیشیده شود، گفت: هر سال حدود 900 نفر از خدمت در آموزش و پرورش بازنشست شده و حدود 150 نفر نیز با توجه به قانون بازنشستگی پیش از موعد، از خدمت خارج می‌شوند که برای تأمین جای خالی این نیروها،‌ نیاز به نیرو داریم.

وی افزود: آموزش و پرورش استان اردبیل 1.70 درصد جمعیت آموزش و پرورش کشور را تشکیل می‌دهد که در حال حاضر 232 هزار نفر دانش آموز با 18 هزار و 500 کادر اجرایی،‌ جمعیت آموزش و پرورش استان اردبیل را تشکیل می‌دهند.

مدیرکل آموزش و پرورش استان اردبیل تصریح کرد: برای اینکه خلأهای لازم را پر کنیم، بکارگیری سرباز معلم و نیز اضافه‌کاری معلمان در دستور کار قرار دارد که نقش دانشگاه فرهنگیان در تأمین این نیروهای بسیار حائز اهمیت است.

ناصری بیان کرد: آموزش و پرورش علاقه‌مند به جذب نیروهای مورد نیاز خود از طریق دانشگاه فرهنگیان بوده چرا که دانشجویان این دانشگاه، به صورت علمی با حرفه معلمی آشنا می‌شوند.

افزایش 3 برابری ظرفیت جذب دانشجو

سرپرست دانشگاه فرهنگیان استان اردبیل نیز در این جلسه گفت: با نظر مثبت مقام معظم رهبری و حمایت‌های صورت گرفته، دانشگاه فرهنگیان برنامه‌ها و فعالیت‌های جدیدی در راستای ارتقای جذب دانشجو انجام داده است.

رضا عبدی افزود: امسال ظرفیت جذب دانشجو در دانشگاه‌های فرهنگیان کشور به 3 برابر افزایش خواهد یافت و دانشگاه‌های فرهنگیان سراسر کشور می‌توانند به جذب دانشجو معلمان، بیشتر از سال قبل اقدام کنند.

وی با اشاره به اینکه امسال 24 هزار دانشجو معلم در سطح کشور جذب خواهد شد، تصریح کرد: در روزهای آینده انتخاب رشته کنکور سراسری آغاز می‌شود و دانشجویان می‌توانند با انتخاب رشته‌های دانشگاه فرهنگیان برای تحصیل در این دانشگاه اقدام کنند.

 

برای ورود به کانال تلگرام فرتاک نیوز کلیک کنید.
منبع: تسنیم
آیا این خبر مفید بود؟
کدخبر: ۱۱۲۳۲۴ //
ارسال نظر
 
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
اخبار از پلیکان
اخبار روز سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان