//
کدخبر: ۱۰۲۹۸۸ //
غفاری:

بازنگری آثار و میراث شریعتی ضرورت تاریخی است

معاون فرهنگی، اجتماعی وزارت علوم گفت: بازنگری آثار و میراث علی شریعتی به عنوان یک ضرورت فرهنگی و تاریخی در پیشبرد مسائل مختلف جامعه حائز اهمیت است.

بازنگری آثار و میراث شریعتی ضرورت تاریخی است
به گزارش فرتاک نیوز،

 غلامرضاغفاری معاون فرهنگی، اجتماعی وزارت علوم در آیین گرامیداشت سالروز عروج شریعتی در حسینیه مزینان، زادگاه این جامعه شناس اظهار داشت: علی شریعتی، جامعه شناسی مردم مدار بود که با تحلیل درست مسائل به دنبال پالایش فکر و اندیشه جامعه بود.

وی افزود: شریعتی افتخار بزرگی برای ایران است و حق بزرگی بر جامعه ایرانی دارد. اهتمام به برگزاری مراسم پاسداشت شریعتی و گرامی داشتن یاد و خاطره او نشان از شناخت اندیشه وی در جامعه است.

وی با بیان اینکه شریعتی بخشی از تاریخ فرهنگ کشور است، گفت: واکاوی و بازنگری تاریخ معاصر کشور بدون توجه به ایدئولوژی این اندیشمند، سخت است.

معاون فرهنگی، اجتماعی وزارت علوم با اشاره به اینکه شریعتی جلوتر از زمانه خود گام برمی داشت، خاطرنشان کرد: او خود را به دانشگاه محدود نکرد و تنها یک استاد و یا معلم نبود. او خود را معلم جامعه و رسالت خود را فراتر از معلمی و استادی می دانست.

غفاری افزود: مهم ترین نقش دکتر شریعتی در زمانه خود، دعوت جوانان به تفکر و تامل مسائل مختلف بود که موفقیت های زیادی را در آن به دست آورد.

وی با اشاره به اینکه محتاج بازخوانی و نقد و بررسی آثار شریعتی هستیم، گفت: باید فراتر از ایام سالگرد، منش و تفکر شریعتی را میان جوانان گسترش دهیم.

 

آیا این خبر مفید بود؟
کدخبر: ۱۰۲۹۸۸ //
ارسال نظر
 
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
اخبار از پلیکان
اخبار روز سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان