//
کدخبر: ۹۷۵۶۸ //

سازمان اوقاف در تامین و تولید تجهیزات پزشکی مشارکت می‌کند/ سهیم شدن موقوفات در سلامت مردم

پیرو تفاهم‌نامه میان وزارت بهداشت، درمان وآموزش پزشکی و سازمان اوقاف و امور خیریه، اداره کل تجهیزات پزشکی این وزارتخانه ضمن اعلام آمادگی همکاری، شرایط همکاری بین شرکت‌های سازنده تجهیزات پزشکی و موقوفات مرتبط با نیات درمانی را اعلانم کرد.

سازمان اوقاف در تامین و تولید تجهیزات پزشکی مشارکت می‌کند/ سهیم شدن موقوفات در سلامت مردم
به گزارش فرتاک نیوز،

 به نقل از سازمان اوقاف و امور خیریه به منظور گسترش سطح همکاری‌ها و احیاء موقوفات درمانی سازمان اوقاف تفاهم‌نامه‌ای را در سال ۹۳ با وزارت بهداشت با هدف همکاری متقابل در خصوص کمک به عمران، احیاء، مرمت، بازسازی و توسعه موقوفات درمانی کشور و اجرای طرح‌های درمانی و بهداشتی در موقوفات منعقد کرد.

این تفاهم نامه از آنجایی که مقام معظم رهبری در دیدار با مسئولان سازمان اوقاف و امور خیریه در سال ۱۳۹۰ تاکید فرمودند: «اکنون عرصه‌های متعددی برای وقف وجود دارد که از جمله‌ آنها پزشکی، علم و آموزش، تحقیقات و پژوهش، علوم جدید، محیط زیست و ترویج دین به شکلهای مدرن است»، مهم و در این راستا اقدامی موثر تلقی می‌شد.

پس از منویات مقام معظم رهبری در خصوص تبلیغ وترویج وقف متناسب با نیازهای روز جامعه، سیاستهای کلی سازمان اوقاف براساس ارتقای سهم وقف در حوزه علم و فناوری و شرکت‌های دانش‌بنیان و ارتقای بهره‌وری موقوفات شکل گرفت.

در این راستا اداره کل تجهیزات پزشکی وزارت بهداشت هم در تازه‌ترین اطلاعیه خود زمینه‌های همکاری بین شرکت‌های سازنده تجهیزات پزشکی و موقوفات مرتبط با نیات درمانی را ایجاد کرده است.

در فراخوان اداره کل تجهیزات پزشکی وزارت بهداشت آمده است:

در راستای سیاست‌های کلی علم و فناوری مبنی بر «ارتقاء سهم وقف و امور خیریه در حوزه علم و دین»، در نظر است با استفاده از ظرفیت ماده ۳ تفاهم‌نامه فی مابین وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی و سازمان اوقاف و امور خیریه و همچنین وجود برخی اراضی و املاک موقوفات دارای نیات مرتبط با حوزه بهداشت و درمان برای توسعه ظرفیت تولید تجهیزات ایرانی، استفاده شود.

بر این اساس شرکت‌های متقاضی و دارای شرایط ذیل می‌توانند با ارائه طرح توجیهی اقتصادی دقیق، نسبت به ارائه درخواست خود به اداره نظارت بر تولید و کنترل کیفی اداره‌کل تجهیزات پزشکی اقدام کنند تا پس از بررسی‌های کارشناسی و ارزیابی و اعتبار بخشی، قرارداد همکاری با موقوفات مرتبط تدوین گردد.

۱- عدم کفایت کالاهای تولید داخل

۲- میزان دسترسی کشور به مواد اولیه

۳- میزان ارزبری

۴- دانش فنی

۵- دارای صادرات و یا هدف گذاری صادراتی

بر این اساس در این مرحله، مطابق فرآیند اعلامی فوق، ثبت نام اولیه انجام خواهد شد و طی بررسی و جلسات کارشناسی حضوری، مراحل بعدی اطلاع رسانی خواهد شد

 

برای ورود به کانال تلگرام فرتاک نیوز کلیک کنید.
منبع: ايسنا
آیا این خبر مفید بود؟
کدخبر: ۹۷۵۶۸ //
ارسال نظر
 
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
اخبار از پلیکان
اخبار روز سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان