//
کدخبر: ۹۶۸۴۰ //

تعطیلی "اسیدسیتریک" کرمانشاه چند ساله شد

تعطیلی "اسیدسیتریک" کرمانشاه چند ساله شد
به گزارش فرتاک نیوز،

نزدیک به هفت سال از تعطیلی تنها کارخانه تولیدکننده اسیدسیتریک کشور می‌گذرد. کارخانه‌ای که سال 86 در کرمانشاه فعالیت رسمی خود را آغاز کرد، اما فعالیت آن خیلی دوام نیاورد.

شرکت "کیمیاورزان مهر غرب" با سرمایه‌گذاری شرکت "شستا" از سال 86 در کرمانشاه راه‌اندازی شد و فعالیت خود را در زمینه تولید اسیدسیتریک آغاز کرد.

این واحد تولیدی که با ظرفیت 12 هزار تن اسیدسیتریک در سال در شهرک صنعتی فرامان شروع به کار کرد، خیلی سر پا نماند و بعد از مدت کوتاهی تعطیل شد.

قرار بود این واحد با اشتغالزایی برای 250 نفر، نه تنها اسیدسیرتیک کل کشور را تامین کند، بلکه صادرات به خارج از کشور هم داشته باشد و نیازهای خاورمیانه را نیز پوشش دهد. این واحد تنها تولید کننده اسیدسیتریک از نوع آبدار و بدون آب بود و کیفیت محصولات تولیدی آن نیز که با بهترین تکنولوژی روز تولید می‌شد هیچ رقیبی نداشت.

اسیدسیتریک کرمانشاه نیز مانند بسیاری از واحدهای تولیدی دیگر کشور گرفتار واردات بی رویه شد و ورود اسیدسیتریک چینی و بی‌کیفیت ارزان قیمت به بازار باعث شد محصولات این واحد فروش چندانی نداشته باشد و به تعطیلی کشیده شود.

حالا چند سال است که مسئولین پیگیر بازگشت این واحد به چرخه تولید هستند تا سرمایه گذاری 60 میلیارد تومانی اولیه آن دوباره احیا شود.

 مهمترین مشکل این واحد تامین سرمای در گردش بیش از 15 میلیارد تومانی است، زیرا کارهای تاسیساتی آن و به روز رسانی دستگاه‌ها و تجهیزات نیز انجام شده است.

البته برای راه‌اندازی مجدد این واحد باید فروش محصولات آن نیز حمایت و جلوی واردات مواد بی‌کیفیت خارجی گرفته شود.

معاون هماهنگی امور اقتصادی استان کرمانشاه راه‌اندازی مجدد کارخانه اسیدسیتریک را نیازمند تامین 15 تا 20 سرمایه در گردش برای این واحد دانست.

مهندس رضا رحیمی گفت: امیدواریم از منابع خوب و تسهیلاتی که برای کمک به تولید و اشتغال استان کرمانشاه در سال جاری در نظر گرفته شده بتوانیم سرمایه در گردش مورد نیاز این واحد را تامین کنیم و شاهد راه‌اندازی مجدد اسیدسیتریک باشیم.

وی افزود: کارهای اوورهال این واحد انجام شده و افزایش تعرفه واردات اسیدسیتریک نیز در حال پیگیری است تا محصولات تولیدی این واحد مشکلی برای فروش در بازار نداشته باشد و بتواند رقابت کند.

معاون هماهنگی امور اقتصادی استانداری کرمانشاه با بیان اینکه کارخانه اسیدسیتریک کرمانشاه توجیه اقتصادی دارد، تاکید کرد: تکنولوژی اسیدسیتریک کرمانشاه از بهترین تکنولوژی‌های روز دنیا است و محصولات تولیدی آن نیز بهترین کیفیت را دارد.

سرپرست معاونت امور صنایع سازمان صنعت، معدن و تجارت استان کرمانشاه نیز از پیگیری برای راه‌اندازی مجدد کارخانه اسیدسیتریک کرمانشاه خبر داد که مسئولین استان و خصوصا استاندار به جدیت به دنبال آن هستند.

احسان صلاحی  گفت: مهمترین عاملی که به کارخانه اسیدسیتریک کرمانشاه صدمه زد، واردات اسیدسیتریک بی‌کیفیت بود که برای راه‌اندازی مجدد این واحد باید تعرفه‌های بازدارنده برای واردات اسیدسیتریک به داخل کشور تعیین شود.

وی با بیان اینکه این واحد نیز باید بتواند قیمت محصولات تولیدی خود را رقابتی کند، افزود: اسیدسیتریک برای راه‌اندازی مجدد هم نیازمند سرمایه در گردش و هم سرمایه ثابت برای توسعه و تکمیل واحد است.

 

 

برای ورود به کانال تلگرام فرتاک نیوز کلیک کنید.
آیا این خبر مفید بود؟
کدخبر: ۹۶۸۴۰ //
ارسال نظر
 
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
اخبار از پلیکان
اخبار روز سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان