//
کدخبر: ۷۹۵۷۷ //
فتوحی:

دروس عمومی باید بازنگری و به دانشگاه‌ها ابلاغ شود

رئیس دانشگاه شریف گفت: برای رسیدن به علم متعهد دروس عمومی باید بازنگری و توسط شورای عالی انقلاب فرهنگی به دانشگاه‌ها ابلاغ شوند.

دروس عمومی باید بازنگری و به دانشگاه‌ها ابلاغ شود
به گزارش فرتاک نیوز،

 مهدی فتوحی رئیس دانشگاه شریف در همایش علم متعهد که در دانشگاه شریف برگزار شد گفت: استفاده از علم و فناوری در حل مسائل و مشکلات کشور از وظایف ذاتی دانشگاه است که دانشگاه شریف در این مسیر گام برداشته هم چنین نظر و تاکیدر هبر انقلاب بر برپایی کرسی های آزاد اندیشی برای بحث و تبادل نظر اساتید و دانشجویان در دانشگاه تحقق یافته اما هنوز نتوانستیم به یک مفهوم اغنایی علم متعهد در جامعه برسیم وقت آن رسیده با معیارهای مشخص و قابل سنجش  این مفهوم را در کشور ترویج کنیم.

 

وی افزود: امروز بیش از هر زمان دیگری به تعهد اخلاقی افراد و اساتید دانشجویان در کشور نیاز داریم اساتید و دانشجویان باید خودشان به اصول پای بند باشند تا بتوانند جامعه را هدایت کنند.

 

رئیس دانشگاه شریف گفت: در هیچ دوره ای جامعه و دولت از دانشگاه ها انتظار پاسخگویی نداشته اند اما در حال حاضر این انتظار از دانشگاه ها بسیار بالاست که یکی از جنبه های پاسخگویی تعهد دغدغه مند نمودن دانشگاهیان است از وزارت علوم و شورای عالی انقلاب فرهنگی انتظار می رود که خطوط کلان را برای این موضوع مشخص کنند که دانشگاه ها آزادی بیشتری در زمینه رشد علمی داشته باشند علم همچون چراغ مسیر راهنمای انسان است که اگر به دست اهلان بیفتد به روشنایی و اگر به دست نااهلان بیفتد به انحراف و تاریکی می رود.

 

فتوحی خاطر نشان کرد: در دو سال گذشته برنامه های راهبردی دانشگاه شریف تدوین شده که در زمینه های آموزش و پژوهش، ترویج اخلاق و فرهنگ اسلامی ایرانی با برنامه ریزی و اقدامی منسجم برای تحقق آن گام برداشته ایم. هم چنین 4 برنامه میان رشته ای رشته های مهندسی، علوم پایه، رشته های تاریخ، سیاست گذاری و فلسفه در دانشگاه شریف تصویب شده و در حوزه پژوهش نیز رتبه نخست را کسب کرده اند هم چنین به لحاظ قراردادهای صنعتی جزو دانشگاه های برتر کشور شناخته شده اند.

 

وی ادامه داد: فعالیت پارک علم و فناوری، مرکز رشد در کنار پژوهشکده ها نمونه ای از حرکت های دانشگاه شریف برای علم نافع است هم چنین همایش تمدن علوم مهندسی در فرهنگ و تمدن اسلامی نیز در همین راستا آذر ماه سال آینده به صورت بین المللی در دانشگاه شریف برگزار می شود.

 

وی اضافه کرد: دانشگاه ها برای تحقق این اهداف و رسیدن به علم متعهد نیاز به حمایت سیاست گذاران دارند که معیارهای جذب و ارتقا و تبدیل وضعیت اعضای هیئت علمی و هم چنین در جذب منابع مالی اختیارات بیشتری باید به دانشگاه ها داده شود.

 

رئیس دانشگاه شریف یادآور شد: یکی از مواردی که می تواند در تعهد دانشجویان به دین و کشور موثر باشد آشنایی با دین و فرهنگ کشور است که در این خصوص ترکیب و نحوه تدریس دروس عمومی باید مورد بازنگری قرار گیرد و به دانشگاه ها توسط شورای عالی انقلاب فرهنگی ابلاغ شود هم چنین در این خصوص باید آزادی عملی بیشتری به دانشگاه ها داده شود.

 

برای ورود به کانال تلگرام فرتاک نیوز کلیک کنید.
منبع: خبرگزاری دانشجو
آیا این خبر مفید بود؟
کدخبر: ۷۹۵۷۷ //
ارسال نظر
 
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
اخبار از پلیکان
اخبار روز سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان