//
کدخبر: ۷۹۵۲۸ //

نگاه دولت به حجاب فرهنگی است

وزیر کشور گفت: نگاه دولت به حجاب ، نگاهی مجرمانه نیست. نگاه دولت به این موضوع فرهنگی است و معتقدیم مردم باید در موضوع حجاب محور قرار گیرند.

 نگاه دولت به حجاب فرهنگی است
به گزارش فرتاک نیوز،

عبدالرضا رحمانی فضلی روز یکشنبه در نودو هشتمین جلسه شورای اجتماعی کشور با اشاره به دیدار چند روز گذشته خود با جامعه مدرسین حوزه علمیه در قم افزود: در این جلسه بحث های خوبی در زمینه موضوعات سیاسی و اجتماعی صورت گرفت و علما با حساسیت و علاقه مندی به موضوعات کشور توجه می کنند و این دغدغه ها را کاملا مشفقانه می دانیم.

 

وی با بیان اینکه در این جلسه بحث مفصلی درباره حجاب داشتیم، تصریح کرد: دولت و وزارت کشور در زمینه حجاب متولی و مسئول هستند و دغدغه دولت نیز موضوع حجاب است زیرا باید جامعه اسلامی باشد.

 

رییس شورای امنیت کشور خاطر نشان کرد: باید با پیش بینی و اقدامات لازم و تحلیل های درست با توجه به تغییرات سریع در جامعه به دلیل تغییرات نسلی و گسترش فضای مجازی، داشته باشیم. البته ورود دولت به هر موضوعی به معنای ختم آن مشکل نیست.

 

وی با تاکید بر اینکه نگاه دولت به موضوع حجاب، نگاهی جرمی نیست بلکه نگاهی فرهنگی است که باید همه دستگاه های متولی در این زمینه تلاش کنند، اظهار داشت: در آستانه بهار و تغییرات زمین و شروع گرما هستیم که موضوع پوشش نیز در در روزهای آینده مطرح می شود، ولی باید درباره حجاب در جامعه مطالعاتی دقیق، گزارش های تحلیلی و مبنایی اجرایی علت شناسانه صورت گیرد تا بتوانیم اقدامات عملی قابل اجرا داشته باشیم.

 

رحمانی فضلی تصریح کرد: نباید موضوع حجاب فقط به گشت ارشاد، نیروی انتظامی و دادستانی ختم شود زیرا پس از پیروزی انقلاب اسلامی با شدت و حدتی که به کار بردیم، نتیجه مورد نظر را بدست نیاوردیم پس باید مردم محور بوده و در این اقدام مشارکت داشته باشند.

 

وی افزود: دو سال قبل آقای خاموشی آماری دادند که 93 درصد مردم متدین و معتقد به حجاب هستند، حال باید چه کنیم این 93 درصد در مذاهب عینی هم تجلی پیدا کنند، یعنی باید برنامه داشته باشیم که در مکان های عمومی، خصوصی و فضاهای آزاد چگونه باشد با موضوع حجاب برخورد کنیم.

 

وزیر کشور از شورای اجتماعی خواست که در جلسه آینده که دو هفته دیگر برگزار می شود، نظرات اعضا را جمع آوری کند و افزود: طرح نظرات می تواند به نتایج عملی منتهی شود و باید از امور دینی سیاست و حفاظت داشته باشیم.

 

در این جلسه علاوه بر وزیر کشور، شهیندخت مولاوردی دستیار رییس جمهوری در امور شهروندی، عباس جعفری دولت آبادی دادستان تهران و تقی رستم وندی رییس شورای اجتماعی کشور حضور داشتند.

 

در این جلسه درباره آیین نامه شورای اجتماعی کشور بحث شد.

 

برای ورود به کانال تلگرام فرتاک نیوز کلیک کنید.
منبع: ایرنا
آیا این خبر مفید بود؟
کدخبر: ۷۹۵۲۸ //
ارسال نظر
 
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
اخبار از پلیکان
اخبار روز سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان