//
کدخبر: ۷۷۹۴۸ //

جشنواره بین المللی خوارزمی برگزیدگان خود را شناخت

سی و یکمین دوره جشنواره بین المللی خوارزمی با اعطای لوح تقدیر به ۱۰ محقق ایرانی و ۵ پژوهشگر خارجی توسط ریاست جمهوری به کار خود پایان داد.

 جشنواره بین المللی خوارزمی برگزیدگان خود را شناخت
به گزارش فرتاک نیوز،

 در این مراسم که امروز (شنبه) با حضور دکتر حسن روحانی رییس جمهوری، دکتر منصورغلامی وزیر علوم، تحقیقات و فناوری و دکتر سورنا ستاری معاون علمی و فناوری ریاست جمهوری برگزار شد، از 'حسین زمرشیدی' به عنوان برگزیده ویژه در گروه معماری سنتی ایرانی باطرح نقش موثر در مدون سازی معماری سنتی ایران با رویکرد طراحی نقوش در هنرهای قدسی تقدیر شد.

 

همچنین دکتر 'بابک کریمی' رتبه اول پژوهش های بنیادی را در گروه تخصصی فناوری های شیمیایی با طرح ساخت کاتالیزورهای انتخابگربرپایه ترکیبات مزوحفره منظم و کاربرد آن ها در تبدیلات شیمیایی به دست آورد.

 

مهندس 'احیا یاوری' رتبه اول پژوهش های کاربردی در گروه برق با طرح سامانه موقعیت یاب زمین پایه، دکتر'غلامحسین طهماسبی' با طرح بومی سازی و بهبود عملکرد و رفتار کلنی های زنبورعسل با استفاده از ملکه های اصلاح شده ایرانی رتبه دوم پژوهش های کاربردی کسب کردند.

 

دکتر 'محمدرضا شفیعی' رتبه سوم پژوهش های کاربردی را در گروه تخصصی کشاورزی و منابع طبیعی با طرح معرفی ارقام جدید و برتر گل داوودی خوشه ای، باغچه ای و شاخه بریده به دست آورد.

 

همچنین دکتر 'لطف الله بیگی' رتبه اول طرح های توسعه ای را در گروه تخصصی برق و کامپیوتر با طرح سامانه انتقالی نوری ترابیتی کسب کرد.

 

مهندس 'مرتضی نظام آبادی' رتبه اول طرح های توسعه گروه تخصصی مکانیک را با طرح طراحی و ساخت توربین های گاز MAP2B و مهندس 'علیرضا ناصری حسینی' رتبه دوم طرح های توسعه همین گروه را با طرح بسته تزریق پساب واحدهای نمکزدایی کسب کردند.

 

دکتر 'سمیرا انصاری' رتبه سوم طرح‌های توسعه را از گروه تخصصی زیست فناوری با طرح توسعه فناوری و تولید شش داروی نوترکیب و مهندس 'محمد همتی' برگزیده موفق در تولید ملی با عنوان طرح تجاری سازی سیستم فیلتراسیون و کنترل مدار هیدرولیک مبتنی بر استانداردهای هوایی شدند.

 

همچنین دکتر 'اریک ویویه 'از فرانسه رتبه اول پژوهش های بنیادی در گروه تخصصی زیست فناوری و علوم پایه پزشکی با طرح تحریک ایمنی ذاتی علیه سرطان، دکتر 'جیانفانگ وانگ' رتبه اول پژوهش های بنیادی در گروه تخصصی فناوری نانو با طرح کریستالهای فلزی پلاسپا مایع کلوئیدی، دکتر 'ماجد شرگینی' از سوئیس رتبه دوم پژوهش های بنیادی در گروه تخصصی مواد متالورژی و انرژی های نو با طرح تجزیه و تحلیل مواد اولیه خورشیدی، دکتر 'کاترینا گاو' رتبه سوم پژوهش های بنیادی در گروه تخصصی زیست فناوری و علوم پایه با طرح تصویربرداری تک سلولی از سیگنالینگ سلول T، دکتر 'بورخارد بودل' از آلمان در گروه تخصصی زیست فناوری و علوم پایه پزشکی با طرح نقش لیسه ها و سینوباکتری در پوسته های خاک زیستی رتبه سوم طرح های توسعه ای را کسب کردند.

 

در این مراسم، دبیر علمی سی و یکمین جشنواره بین المللی خوارزمی این رویداد را رهیافت سنجیده ای برای شناسایی و معرفی دانشمندان و پژوهشگران و نوآوران دانست که سال ۱۳۶۶ آغاز شد و در طی سه دهه ۹۸۲ طرح برگزیده، بنیادی، کاربردی توسعه ای و اختراع و نوآوری برجسته را به جامعه علمی کشور معرفی کرده است. فرج الله مهنازاده گفت: ۲۷۸ پژوهشگر و دانشمند خارجی و ایرانی مقیم خارج را تاکنون در جمع برگزیدگان خود معرفی کرده ایم.

 

وی افزود: روند برگزاری سی و یکمین جشنواره بین‌المللی خوارزمی فروردین ۱۳۹۶ آغاز و فراخوان جشنواره به هزار دانشگاه و مرکز تحقیقاتی در داخل و خارج از کشور با چهار زبان فارسی انگلیسی، فرانسه و اسپانیایی ارائه شد.

 

معاون توسعه فناوری سازمان پژوهش های علمی و صنعتی ادامه داد: در این دوره از جشنواره ۳۷۷ طرح داخلی و ۱۳۳ طرح خارجی از ۴۹ کشور جهان به دبیرخانه ارسال شد که در نتیجه فعالیت چند ماهه ۱۸ گروه های داوری ۳۰ طرح به هیات داوران ارائه شد.

 

وی ادامه داد: در هیات داوران بعد از بررسی های متعدد ۱۰ طرح داخلی و پنج طرح خارج به عنوان برگزیده انتخاب شد.

 

مهنازاده اشاره کرد: جشنواره بین‌المللی خوارزمی در محورهای اصلی پژوهش های بنیادی، کاربردی، طرح‌های توسعه ای، اختراع و نوآوری و گروه های تخصصی مهندسی برق، مکانیک، مکاترونیک، فناوریهای شیمیایی، فناوری نانو، مواد، متالورژی، انرژی های نو، فناوری اطلاعات، صنایع و مدیریت، زیست فناوری و علوم پایه پزشکی کشاورزی و منابع طبیعی، محیط زیست علوم پایه، عمران، هوا فضا، معماری و شهرسازی، هنر، علوم پزشکی و نظایر آن در سطح ملی و بین المللی برگزار می شود.

 

جشنواره بین المللی خوارزمی قدیمی ترین جشنواره علمی و فنی ایران است که به همت سازمان پژوهش های علمی و صنعتی ایران برگزار می شود.

 

برای ورود به کانال تلگرام فرتاک نیوز کلیک کنید.
منبع: ایرنا
آیا این خبر مفید بود؟
کدخبر: ۷۷۹۴۸ //
ارسال نظر
 
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
اخبار از پلیکان
اخبار روز سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان