//
کدخبر: ۴۵۳۷۰۷ //

شوهر حق ندارد رمز گوشی همسرش را بداند!| چک کردن گوشی همسر، تصرف در اموال اوست!

سوال سرراست است. آیا زوج‌ها می‌توانند بدون اطلاع قبلی تلفن همراه همدیگر را چک کنند؟ دکتر علی جمعه، مفتی سابق مصر به این سوال پاسخ داد.

شوهر حق ندارد رمز گوشی همسرش را بداند!| چک کردن گوشی همسر، تصرف در اموال اوست!

خیلی‌ها در این زمینه بدون هیچ دلیل منطقی حق به جانب هستند و مطرح کردن همین سوال به ظاهر ساده را هم نمی‌پسندند. از نظر آن‌ها زندگی مشترک با رعایت حریم خصوصی همخوانی ندارد و زوج‌ها بی‌برو برگرد باید از جزییات زندگی و معاشرت‌های هم با دیگران با خبر باشند. اما آیا احکام شرعی این نظر را تایید می کنند؟

همان طور که ازدواج با کسی که به او علاقه‌مند هستید قرار است به زندگی شما رنگ و بویی از آرامش و عشق بدهد، رعایت حریم خصوصی و حفظ فردیت هم کماکان همین نقش را باید در زندگی مشترک ایفا کند.

نظر دکتر علی جمعه، مفتی سابق مصر در این باره قاطع و صریح است. او در توضیح این مسئله می‌گوید که شوهر حق ندارد رمز گوشی همسرش را بداند یا گوشی‌اش را چک کند و زن نیز حق انجام این کار را ندارد.

دکتر علی جمعه با اشاره به ضرورت رعایت حریم خصوصی و حفظ فردیت گفت که این رفتار مشکلات را از بین می‌برد.

وی افزود: اگر دلایل طلاق را جستجو کنیم، متوجه می‌شویم که دلیل دوم اینترنت و شبکه‌های اجتماعی است.

این مفتی سابق در برنامه تلویزیونی «نورالدین» در پاسخ به سوالی که اگر زنی بداند شوهرش به او خیانت می‌کند، آیا حق دارد از او جاسوسی کند، گفت: نه، او حق ندارد از شوهرش جاسوسی کند.

وی در ادامه گفت: بعضی از خانم‌ها می‌گویند شاخک دارم و اگر شوهرم با بوی عجیبی می‌آید، یعنی او به من خیانت می‌کند. این یک اشتباه است، ممکن است با یکی از دوستانش ملاقات کرده و او را در آغوش گرفته باشد! «همه اینها از کار شیطان است».

دکتر علی جمعه تاکید کرد که این کار جایز نیست و زوج‌ها را دعوت به تقوا و همدلی با یکدیگر کرده‌است.

دکتر علی جمعه افزود: بسیاری از مراجع چک کردن بدون اجازه گوشی همسر را نوعی تصرف به حساب می‌آورند. همین نکته باید این زنگ خطر را برای زوج‌ها به صدا دربیاورد، چرا که تصرف بدون رضایت در اسلام از گناهان آشکار است و باید در هر شکل از آن پرهیز کرد.

آیا این خبر مفید بود؟
کدخبر: ۴۵۳۷۰۷ //
ارسال نظر
 
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
اخبار از پلیکان
اخبار روز سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان