//
کدخبر: ۴۵۳۷۰۳ //

نوستالژی احساس شیرین و تلخ/ تجدید خاطرات با دیدن این تصاویر

یاد آوری خاطرات گذشته و دیدن محصولات نوستالوژی همیشه ما را سر ذوق می آورد.

نوستالژی احساس شیرین و تلخ/ تجدید خاطرات با دیدن این تصاویر
به گزارش فرتاک نیوز،

مفهوم و معنا عبارت نوستالوژی چیزی فراتر و گسترده تر از تجدید خاطرات است.نوستالژی یک احساس است. احساس یک گرما و شور و حرارت است که در لحظه یاد آوری خاطرات گذشته به ما دست می دهد. طوری که دیدن محصولات نوستالوژی همیشه ما را سر ذوق می آورد.

اریکا هپر استاد دانشکده روانشناسی سوری انگلستان اینچنین می گوید ” نوستالژی احساسی شیرین و تلخ است که بیشترش همراه با شادی و آرامش است اما توام با غم از دست دادن اوقات خوش گذشته !

حال که امروزه خانه‌های با صفای قدیم و حیاط های زیبا که در دور تا دورش انواع درخت های میوه کاشت میشد و همینطور حوض های آبی در وسط حیاط که ماهی های قرمز در درون آن احساس خوب زندگی را به ساکنانش هدیه میداد، جایگزین آپارتمان ها و زندگی مصنوعی شده یادآوری خاطرات این خانه ها ما را بسیار سر وجد می آورد و حس خوب زندگی را در ما زنده می کند. همان احساسی که شاید سالهاست در درون نسل امروز مرده است و به فراموشی سپرده شده است.

 حال که با از بین رفتن این خانه ها و گسترش آپارتمان نشینی ها این صفا و صمیمیت از بین زندگی های ما رخت بر بسته ما در فروشگاه محصولات نوستالوژی تصمیم داریم تا با فراهم آوردن مجموعه ای از محصولات نوستالوژی مثل شاه نشین ها و کرسی و لحاف های کرسی رنگارنگ به منازل شما گرمای زندگی نوستالوژی را ببخشیم.

در ادامه چندتا محصول نوستالوژی رو میخوام تو این مقاله قرار بدم تا با هم کمی مرور خاطرات گذشته کنیم.

محصولات نوستالژی

برای توصیف یک خانه نوستالوژی دلم میخواد یک اتاق رو که با محصولات نوستالوژی دیزاین شده رو براتون ترسیم کنم.

یکی از زیباترین چیزهایی که ما را به یاد گذشته  سبک دکوراسیون و زندگی گذشته میندازه  سرویس های شاه نشین است. سرویس هایی که متشکل از یک تشک دو متری و یک جفت پشتی لوله ای و یک جفت پشتی مربعی و یک جفت پشتی مثلثی است. به این سرویس ها اعیان نشین هم می­گفتند که در دور تا دور اتاق ها و سالن های پذیرایی به جای مبلمان های امروزی چیده میشد.

تصور کنید یک در یک هوای سرد زمستانی یک اتاق با پنجره چوبی که به رنگ آبی نقاشی شده و پرده های توری زیبا با طرح های عروس روی آن که این اتاق را با فرش های قرمز پر کرده اند.گوشه این اتاق رخت خواب هایی که منظم روی هم چیده شده و با پارچه ای از جنس ترمه رو کش شده است.

در طرف دیگر تلویزیون سیاه سفید با جلد قرمز که یکی از خاص ترین محصولات نوستالوژی است بر روی میز چوبی و یا شیشه ای قرار داده شده زیبایی خاصی رو به این اتاق داده است.

سرویس های شاه نشین که دور تا دور این اتاق چیده شده و یک کرسی بزرگ در وسط این اتاق قرار دارد. لحاف کرسی هم رنگ این شاه نشین روی کرسی قرار دارد. زیر کرسی بنا به رسم قدیم منقلی از ذقال قرار دادند و با گرم کردن پاها از سرمای زمستان خودشان را محفوظ نگه می­دارند.

روی میز کرسی انواع تنقلات و مغزیجات و سماور نفتی با چای دم کشیده ما را به یک دور همی دل انگیز در کنار عزیزانمان دعوت می کند.

تاثیر زندگی نوستالوژی بر سلامتی

زندگی نوستالوژی در واقع به معنی اینه که به سبک گذشتگان و سبک زندگی پدرانمان زندگی کنیم. بسیاری از بیماری‌ها مثل ناباروری تنبلی تخمدان واریکوسل و خیلی از بیماری‌ها مثل بیماری‌های قندی کلیوی و غیره همه نشات گرفته از سبک ناسالم زندگی و زندگی مدرن امروزیه که اگه تلاش کنیم سبک زندگیمون رو درست کنیم و به عبارتی نوستالژی زندگی کنیم می‌تونیم بر بسیاری از این بیماری‌ها فائق بشیم.

طبق تحقیقاتی که خانم دکتر تاجیک درباره تاثیر اصلاح سبک زندگی و زندگی نوستالژی بر مسئله ناباروری و تنبلی تخمدان انجام داد نشون داد که بسیاری از بیماران به دلیل سبک ناسالم زندگیشون دچار بیماری تنبلی تخمدان و ناباروری شدند. خانم دکتر تاجیک در کتاب دیدید منم مامان شدم که در نشر دبستانک منتشر شد طی آزمایشاتی که بر روی هزاران بیمار انجام داد به این نتیجه رسید اگر سبک زندگی خود را سالم کنیم می توانیم ناباروری را درمان کنیم برای مثال اگر ساعت خواب خود را اگر تنظیم کنیم و بسیاری از بد مغذی‌ها مثل شیرینی‌ها چربی‌های ناسالم روغن‌های ناسالم را از سبد غذایی خود حذف کنیم و به جای آن تغذیه سالم را در پیش بگیریم و همینطور به جای نشستن بر روی سرامیک‌های سرد از نشیمن گاه‌ها و یا شاه نشین‌ها استفاده کنیم می‌توانیم تا حد زیادی در درمان ناباروری موفق باشیم.خانم دکتر تاجیک یک شعار داره که میگه اگر میخواید باردار بشید باید به سبک انسان های اولیه نوستالژی زندگی کنید. روش اصلاح سبک زندگی و زندگی نوستالوژی خود یک مبحثی جداگانه و مفصل است که این مقاله به آن نمی‌پردازیم و شما را دعوت می‌کنیم که تمام نکات اصلاح و سبک زندگی و تاثیر آن بر درمان ناباروری را در کتاب منتشر شده از خانم دکتر تاجیک در نشر دبستانک را مطالعه کنید و یا به پیج اینستاگرامی ایشان سر بزنید.

چطور یاد و خاطره این زندگی نوستالوژی را در خانه های امروزی زنده نگه داریم.

حال که خیلی از محصولات نوستالژی گذشته جایگزین محصولات مدرن امروزی شده است هنوز هم میتوان با تهیه کردن تعدادی از این وسایل نوستالوژی سبک چیدمان منزل را به سبک قدیم دراورد. حتی فراهم آوردن برخی از این لوازم مثل کرسی برای سلامتی بسبار مفید است.

هر چقدر در کتری های برقی و یا گاز لوله کشی برای عصرانه خود چای دم کنیم هیچ کدامشان عطر و بوی چای دم کشیده رو سماور های نفتی گذشته را نمی دهد.

هرچقدر با بهترین امکانات زندگی امروزی زندگی کنیم اما هرگز لذت تماشای برنامه کودکهای دوران کودکی در یک تلویزیون سیاه سفید در زمانی که تکنولوژی تازه به خانه هایمان در حال ورود بود را درک نخواهیم کرد.

پس با خریداری کردن تعدادی از محصولات نوستالژی مثل کرسی، شاه نشین، تلویزیون قدیمی، گرامافون و … شما می توانید با نگاه کردن به آن حس و حال زندگی پدرانمان را در گذشته ای نه چندان دور در وجودتان زنده نگاه دارید.

شما میتوانید با جست و جو در برخی سایت های دیگر مثل سایت خانه معمار با ایده های جذابی آشنا بشید که با کمک اون بتونید دکوراسیون امروزی خودتون رو با دکوراسیون سنتی ترکیب کنید.

 

برای ورود به کانال تلگرام فرتاک نیوز کلیک کنید.
آیا این خبر مفید بود؟
کدخبر: ۴۵۳۷۰۳ //
ارسال نظر
 
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
اخبار از پلیکان
اخبار روز سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان