//
کدخبر: ۴۵۲۳۵۰ //

۱۲ فروردین روز جمهوری اسلامی؛ روزی به نام همبستگی ملت ایران

۱۲ فروردین ۱۳۵۸ یادآور روزی ماندگار برای ایران و ایرانیان برای برگزاری همه‌پرسی تاریخی است، روزی که با نام روز همبستگی، روز اتحاد و روز باهم بودن برای آری گفتن به جمهوری اسلامی برای همیشه در یادها و خاطره‌ها باقی خواهد ماند زیرا آری ملت به جمهوری اسلامی با ۹۸ درصد آرا در این روز، ثبت جهانی شد.

۱۲ فروردین روز جمهوری اسلامی؛ روزی به نام همبستگی ملت ایران
به گزارش فرتاک نیوز،

زمانی که نتیجه همه‌پرسی در نظام مقدس جمهوری اسلامی با ۹۸.۲ درصد اعلام شد، چشم همه جهانیان به این همه‌پرسی چنان مبهوت ماند که هیچکس باور نمی‌کرد که در این دوره مردم نشان دادند که پشتیبان این حکومت و انقلاب اسلامی بودند و نَه محکمی در آن سال به دشمنان نظام و انقلاب تحویل دادند.

۱۲ فروردین روز افتخار بزرگ نظام مقدس جمهوری اسلامی با معماری معمار کبیر انقلاب حضرت امام خمینی (ره) است زیرا پس از پیروزی انقلاب اسلامی در روز ۲۲ بهمن سال ۱۳۵۷ مردم در فاصله بسیار کوتاهی به جمهوری اسلامی رأی محکمی دادند که همه را حیرت‌زده کردند و از آن سال تاکنون مردم در همه صحنه‌های نظام و انقلاب حضور داشته و دارند.

در آن سال به معنای واقعی میزان رأی ملت بود و مردم با افتخار به این همه‌پرسی آری گفتند و روزی پرافتخار و تاریخ‌ساز را برای همیشه به ماندگار گذاشتند. امروز هم هر روز که انتخابات، راهپیمایی و یا هر عرصه اجتماعی و سیاسی در کشور را با حضور پرشور خود به نمایش می‌گذارند.

نظام مقدس جمهوری اسلامی بر پایه جمهوریت و مردم‌سالاری از آن زمان تاکنون شکل گرفته و پایه‌های آن بر موازین اسلام و اسلامیت و ایران به رسمیت شناخته شده است. بنابراین نام نظام جمهوری اسلامی ایران در اصل اول و سوم قانون اساسی نیز برای همیشه به ثبت رسیده است.

حال ۱۲ فروردین به نام روزی تاریخ‌ساز و فراموش‌نشدنی در اذهان عمومی و تاریخ ایران و جهان شکل گرفته است و این روز با رأی اکثریت قاطع مردم، نظام سیاسی کشور به نظام جمهوری اسلامی و حکومت مردم تغییر یافت. مردم در آن سال با حضور میلیونی خود نشان دادند که خواهان تغییر حکومت بودند.

اکنون ملت بزرگ ایران اسلامی پس از ۴۵ سال از پیروزی شکوهمند انقلاب اسلامی با تجدید پیمان با آرمان‌های امام خمینی (ره) و رهبر معظم انقلاب همچنان بر حفظ دستاوردها و ارزش‌های والای این انقلاب تاکید دارند و روز جمهوری اسلامی را یکی از ماندگارترین روزهای تاریخ می‌دانند.

ایران به واسطه پشتوانه مردمی، کشوری مقتدر در جهان

روز ۱۲ فروردین که به عنوان نقطه عطفی در تاریخ ایران و جهان به ثبت رسیده است. روزی بود که پس از پیروزی انقلاب در ۲۲ بهمن ۱۳۵۷ برای نخستین بار همه‌پرسی برگزار شد و با رأی بالای مردم برای همیشه این روز به ثبت رسید و در تاریخ ایران و جهان ماندگار ماند تا امروز ایران اسلامی به واسطه پشتوانه عظیم مردمی، کشوری مقتدر و با استقامت در جهان باشد.

تاسیس ساختار جدید حکومتی برای اداره جامعه و تحقق شعارها و آرمان‌های بزرگ ملت ایران در کمتر از چند ماه با حضور حماسی و انقلابی مردم در این همه‌پرسی به اثبات رسید و مردم به تغییر شکل حکومت آری گفتند.امروز پس از گذشت دهه‌ها همچنان مردم پای این نظام و انقلاب ایستاده‌اند.

اکنون همه به این موضوع اذعان دارند که رأی قاطع مردم به نظام جمهوری اسلامی ایران در واقع تحقق عینی مردم‌سالاری دینی بوده است. این همه‌پرسی خواسته مردم انقلابی ایران و تجلی شعار استقلال، آزادی و جمهوری اسلامی بود تا در نهایت نظامی مردمی براساس آموزه‌های دینی و اسلامی شکل گیرد.

مردم در روز ۱۲ فروردین سال ۱۳۵۸ به انقلاب اسلامی و استقلال همیشگی کشور ایران رأی میلیونی دادند تا این اقتدار برای همیشه در تاریخ رقم خورد و این روز مقدس بتواند ساختار سیاسی و اجتماعی حکومت ایران را بر مبنای آرای اکثریت مردم و به نام نظام مقدس جمهوری اسلامی تغییر کند.

شعار اصلی جمهوری اسلامی ایران بر پایه استقلال،‌ آزادی و جمهوری اسلامی در آن سال شکل گرفت و امروز هم همچنان مردم ایران در جای جای این کشور پهناور این شعار را فریاد می‌زنند و می‌دانند که ایران مقتدر به پشتوانه عظیم مردمی به این اقتدار رسیده است و برای همیشه در تاریخ نام ایران اسلامی زنده مانده و می‌ماند.

همه می‌دانند که ولایتمداری، وحدت، اتحاد، انسجام و بصیرت مردمی انقلابی، ایران را به این رده از استواری و استقامت در میان دیگر کشورهای دنیا رسانده است بنابراین وظیفه همه ما نگهداری،‌ حراست و پاسداری از این دستاوردها و ارزش‌های والای انقلاب اسلامی است زیرا این گونه ارزش‌ها آسان به دست نیامده تا بخواهیم به راحتی آن را از دست بدهیم.

اهمیت روز ۱۲ فروردین باید برای نسل جدید بازگو شود

اهمیت روز ۱۲ فروردین به عنوان تاریخ‌سازترین روز در نظام مقدس جمهوری اسلامی ضمن اینکه باید از سوی همه به عنوان یک دستاورد مورد حراست و پاسداری قرار گیرد باید برای نسل‌های جوان و امروز جامعه نیز ارزش‌های آن را بازگو کرد تا بدانند که چگونه مردم در آن سال این نظام مقدس را باافتخار انتخاب کردند و امروز همچنان ثابت‌قدم و استوار باقی مانده تا درخت تنومند آن هر روز پُربارتر و مستحکم‌تر شود.

روزی فراموش‌نشدنی و ماندگار ۱۲ فروردین به دلیل اقدامات ارزشمند و تاریخی بزرگمردان این نظام هر روز بر دستاوردهای عظیم آن افزوده می‌شود اما در این میان وظیفه همه تاریخ‌سازان و تاریخ‌نگاران این انقلاب آن است که همه ارزش‌های تاریخی این انقلاب اسلامی را برای جوانان نسل امروز و آینده بیان کنند تا این انتقال همچنان نسل به نسل در میان نوجوانان و جوانان جامعه گسترش یابد.

۱۲ فروردین پس از آن ثبت تاریخی در همه‌پرسی ملت بزرگ ایران، اکنون در تقویم ایران به نام روز جمهوری اسلامی به ثبت رسیده است.

برای ورود به کانال تلگرام فرتاک نیوز کلیک کنید.
آیا این خبر مفید بود؟
کدخبر: ۴۵۲۳۵۰ //
ارسال نظر
 
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
اخبار از پلیکان
اخبار روز سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان