//
کدخبر: ۴۰۹۶۶۷ //

نشانه‌های منفی دختران و پسران| این نشانه‌ها رو هر دختر و پسری داشت از او دوری کن!

دختران و پسرانی که باید از آن‌ها دوری کرد دارای این نشانه ها هستند.

نشانه‌های منفی دختران و پسران| این نشانه‌ها رو هر دختر و پسری داشت از او دوری کن!
به گزارش فرتاک نیوز،

شاید تصور کنید برقراری رابطه نیاز به مهارت خاصی ندارد و کافی است شما از فردی را بپسندید و پا پیش بگذارید و صد البته با کمی دلبری دل او را به دست آورید! از نظر علمی چنین تصوری کاملا ساده انگارانه است و حتی اگر خوشبینانه بتوانید با همچین تصوری با فردی وارد رابطه شوید نگه داشتن آن رابطه چالش بعدی شماست! علم به شما می‌آموزد چطور به صورت صحیح انتخاب کنید و چطور مهارت حفظ رابطه‌تان را ارتقا دهید. یکی از مهم‌ترین عواملی که باید در انتخاب افراد در نظر بگیرید این است که بتوانید افراد سمی و نامناسب رابطه را تشخیص دهید. البته شناسایی افراد سمی به همین راحتی نیست و گاهی نیاز به ریشه‌یابی جدی و تخصصی دارد اما در این مقاله برخی از ویژگی‌های شخصیتی مهم که مناسب برقراری رابطه عاطفی نیستند را به شما معرفی می‌کنیم.

بیشتر بخوانید:

زندگی خاموش چیست؟تست و نشانه‌های طلاق عاطفی
زن و شوهر!

بایدها و نبایدهای رابطه 6

دخترانی که باید از آن‌ها دوری کنید

دخترانی که ارزش شما رو به جیبتان می‌دانند

یکی از مهم‌ترین دخترانی که مناسب رابطه عاطفی نیستند دخترانی هستند که ارزش مردها و همسر آینده‌شان را به وضعیت مالی آنها می‌دانند. وضعیت مالی و داشتن رفاه نسبی برای زندگی از ضروریات است، نمی‌توانیم به صورت شعار زده اعلام کنیم پول هیچ گونه ارزشی ندارد و می‌توانید بدون پول، زندگی بدون چالشی داشته باشید چنین چیزی به دور از واقعیت است اما اگر تمام معیارهای یک دختر به مسائل مالی ختم شود فرد مناسبی برای زندگی مشترک نخواهد بود چرا که رفاه تنها می‌تواند نیازهای اولیه و اساسی یک زندگی را تامین کند اما افراد در زندگی به مسائل مهم‌‎تری مانند نیاز به امنیت عاطفی، احترام، هدفمندی، پیشرفت، صمیمیت و … نیاز دارند و فردی که چیزی جز مسائل مالی برایش اهمیت نداشته باشد به سختی می‌تواند در سایر مسائل حرفی برای گفتن داشته باشد. از آن گذشته دوام رابطه شما به دوام مال و اموالتان بستگی خواهد داشت! ذکر این نکته نیز ضروری است که میزان ایده‌آل داشتن رفاه مالی در افراد مختلف متفاوت است. اگر خانمی چیزی بیشتر از شرایط مالی شما مد نظرش باشد نمی‌توانیم سریع به او برچسب مال دوست را بزنیم! شاید برای او و زندگی گذشته‌اش میزان ایده‌آل‌های مالی‌اش متفاوت از شرایط زندگی شما باشد، این شمایید که باید فردی را انتخاب کنید که از نظر مالی دیدگاه مشترکی با شما داشته باشد.

دخترانی که ارزش خودشان را به بدنشان می‌دانند

این که زیبایی یکی از موارد مهم در جذابیت افراد است قابل انکار نیست اما همانطور که گفتیم یکی از موارد جذابیت است نه تمام آن! زیبایی بخش کوچک اما مهمی است و نمی‌توان آن را به صورت کامل حذف کرد و لازم به یادآوری هم نیست که زیبایی نسبی است و از نظر هرکس ممکن است متفاوت باشد، آنچه مهم است این است که اگر فردی تنها معیار جذابیت خودش را در زیبایی‌اش بداند به همان اندازه کوچک که گفتیم برای شما در آینده جذاب خواهد بود نه بیشتر. تحقیقات نشان داده‌اند زیبایی شریک عاطفی در طول زمان به تدریج برای فرد کمرنگ می‌شود و موارد دیگر جذابیت مانند ویژگی‌های مثبت شخصیتی، خلق و خو، توانایی حل مساله، داشتن هوش معقول، توانایی مدیریت هیجانی، داشتن مهارت‌های ارتباطی و … دوام رابطه را از نظر جذاب بودن شریک عاطفی تضمین می‌کند بنابراین دختری که تنها معیار جذابیت را ظاهرش می‌داند و روی سایر نقاط شخصیتی‌اش کار نمی‌کند و خود را ارتقا نمی‌دهد در بلند مدت شما را با چالش‌های مختلفی روبرو خواهد کرد که زیبایی‌اش قادر به حل آن نیست!

دخترانی که بدون شما نمی‌توانند نفس بکشند!

شاید در نگاه اول دختری که نتواند بدون شما نفس بکشد برایتان جذاب باشد! خب طبیعی است! چه کسی هست که دوست نداشته باشد فردی تا این اندازه دوستش داشته باشد؟ اما مشکل اینجاست که از نظر علم این مدل دوست داشتن نه تنها مزیت‌های دریافت محبت را برای شما تامین نمی‌کند بلکه حجم بالای وابستگی چنین شخصی به شما، شما را با انواع و اقسام چالش‌های عاطفی روبرو خواهد کرد. معمولا این افراد دارای تله‌های مختلف روانشناسی مانند تله محرومیت هیجانی، طرد-رهایی و بی اعتمادی هستند و شما باید تمام انرژی عاطفی خود را صرف این کنید که به او ثابت کنید دوستش دارید، رهایش نمی‌کنید و مورد اعتماد هستید! صحبت‌های رضا را در این زمینه بخوانید: ” المیرا خیلی دختر خوبیه من هیچ ایرادی درش نمی بینم ولی هیچ جوره باور نمی‌کنه من دوسش دارم و همه زندگیمه، کافیه ۱ ساعت دیر گوشی رو جواب بدم، نگاه می کنم میبینم ۱۰۰ تا میس کال انداخته رو گوشیم، این حرکات و رفتارها شاید برای دوران دوستی جذاب باشه ولی برای یه آقای متاهل با کلی مشغله کاری و فکری بار ِ اضافه است، بارها باهاش صحبت کردم که از مشاور کمک بگیره و وابستگیش رو کم کنه اما میگه تو میخوای منو سرگرم کنی و به کارات برسی اگه دوسم داشتی همه کارهات رو ول میکردی جواب منو در حد یه سلام میدادی!”.

بیشتر بخوانید:

تست شخصیت‌|بگو چی دیدی تا بگم در شرایط استرس‌زا چه واکنشی نشون میدی؟

دخترانی که نگاه از بالا به پایین به جهان دارند

نگاه از بلالا به پایین به دیگران داشتن دختر و پسر ندارد و برای همه یک ویژگی منفی و غیر اجتماعی است اما این موضوع برای دخترانی که دارای این ویژگی هستند می‌تواند از آن‌ها زن‌ها بسازد که اجازه مردانگی را به شریک عاطفی‌شان نمی‌دهند. به لحاظ تکاملی یک مرد نیاز دارد بتواند احساس مردانگی‌اش را در رابطه عاطفی درون خود حس کند وگرنه عزت نفسش را از دست خواهد داد. منظور از ما مردانگی کنترل گری و قدرت طلبی نیست، به هیچ عنوان! ما در عصر حجر زندگی نمی‌کنیم که قدرت شکار و زور و بازوی مردان تشویق شود، در دنیای امروز ما معنای مردانگی تغییر کرده است اما آنچه مهم است این است که هنوز مردان تمایل دارند قهرمان شریک عاطفی‌شان باشند. قهرمان به لحاظ هوش، قدرت تحلیل، قدرت تصمیم گیری، قدرت ابراز عاطفی و … . زنانی که نگاه از بالا به پایین دارند این اجازه را به شریک عاطفی‌شان نمی‌دهند و همواره در حال تحقیر او هستند و حسرت قهرمانی را در دلش می‌گذارند!

دخترانی که نمی‌توانند بدون شما آینده داشته باشند

هنوز هم در دنیای امروز که زنان پا به پای مردان در حال تلاش هستند و به مدارج بالای اجتماعی، اقتصادی و رفاهی رسیده‌اند دخترانی هستند که منتظرند مردی با اسب سفید به سراغشان برود و آرزوهای آن‌ها را جامه عمل بپوشاند! دختری که هیچ برنامه شخصی برای خودش نداشته باشد، هیچ مهارتی را نیاموخته باشد، دنبال پیشرفت فردی نباشد و تنها دلیل زندگی‌اش این باشد که همسر شما شود و شما امکانات زندگی را برایش فراهم کنید یک مصرف کننده صرف خواهد بود! ذکر این نکته کاملا ضروری است که مصرف کننده نبودن در زندگی اصلا به معنای داشتن شغل و درآمد نیست! یک زن می‌تواند شاغل باشد اما همچنان اهدافش به شما کاملا وابسته باشد یا اصلا هیچ هدف خاصی نداشته باشد و برعکس یک زن می‌تواند خانه دار باشد و درآمدی نداشته باشد اما سرشار از شکوفایی، انگیزه، برنامه و هدف باشد. آنچه مهم است این است که شما با دختری باشد که ارزش خودش را می‌شناسد، نقاط ضعف و قوتش را می‌شناسد، می‌تواند برای آینده‌اش برنامه ریزی کند و در کنار شماست و قادر است برای رسیدن به اهداف زندگی و پیشرفتتان کمکتان کند.

دختران حسود

حسادت در رابطه هر رابطه عاطفی کم و زیاد وجود دارد و تا حدی طبیعی است، تا حدی که نشان دهنده علاقه و تعهد دو طرف به یکدیگر باشد اما تبدیل به کنترل‌گری نشود. اینکه دختری دلش بخواهد تنها به او متعهد باشید، زیبایی‌اش را ببینید، بتواند توجه‌تان را جلب کند و … طبیعی است اما دختری که نتواند تحمل کند شما مادر یا خواهرتان را دوست داشته باشید یا سایر خانم‌ها به عنوان همکار یا خویشاوند صحبت کنید نیازمند کمک است! دختران حسود عزت نفس پایینی دارند و اگر توجه معقول، به جا و منطقی شما را به دیگران ببینند این طور برداشت می‌کنند که در حال طرد کردن آن‌ها هستید و این یعنی گرفتاری جدی در رابطه! رابطه‌ای که طرف مقابل، چه دختر چه پسر، نتواند باور کند دوستش دارید و به شما اعتماد نکند رابطه سالمی نیست و دختران حسود شما را وارد چنین بازی خواهند کرد.

پسرانی که باید از آن‌ها دوری کنید

پسرانی که چیزی جز سکس در ذهنشان نیست

رابطه جنسی مهم است. در واقع یکی از ابعاد بسیار مهم در رابطه عاطفی سکس است اما به شرطی که اص.لی، به موقع و با میل کامل هر دو طرف باشد در غیر اینصورت تنها یک ابزار برای ارضای نیاز جنسی است و هیچ کمک عاطفی به رابطه شما نخواهد کرد حتی ممکن است به سلامت روان شما آسیب برساند. از طرف دیگر رابطه فقط رابطه جنسی نیست، شما به تعهد و صمیمیت نیز نیاز دارید و پسری که تنها فکر و ذکرش رابطه جنسی است و به هیچ چیز دیگری درباره شما فکر نمی‌کند شما و رابطه‌تان را در صمیمیت و تعهد لنگ می‌گذارد! نه با او احساس صمیمیت واقعی خواهید کرد و نه به او اعتماد کافی خواهید داشت! پسری که برای ماندن با شما شرط و شروط جنسی می‌گذارد و بهانه‌اش این است که: “ من مرد هستم و به رابطه جنسی نیاز دارم، اگر تو با من رابطه جنسی نداشته باشی مجبورم با دیگران رابطه داشته باشم “! تنها شما را ابزاری برای ارضای غریزه جنسی‌اش می‌داند. رابطه جنسی یک فرآیند کاملا دو طرفه است و شما هم به عنوان یک زن به رابطه جنسی نیاز دارید و این تنها یک تمایل مردانه نیست! اما باید در شرایطی وارد رابطه جنسی شوید که مطمئن شوید در حال باج دهی عاطفی نیستید و این یک تصمیم سالم و دو طرفه است!

پسران بی‌برنامه و باری به هر جهت

پسران بی‌برنامه، بی‌هدف و به قول معروف علاف که هیچ نگاهی به آینده ندارند، تلاش نمی‌کنند، کاملا وابسته به خانواده هستند، دغدغه‌ اصلی‌شان رفیق بازی، پارتی، مشروبات الکلی و مواد مخدر و … است در همین حد می‌تواند در کنار شما باشد نه بیشتر! همانطور که توضیح دادیم زن‌ها امروزه پا به پای مردان در حال کار، تلاش و کسب درآمد هستند اما در فرهنگ ما هنوز تشکیل دهنده اصلی زندگی که باید قدم‌های جدی برای آن بردارد مردان هستند. شاید خانم‌ها از این حرف استقبال نکنند اما این یک واقعیت است و جامعه ما هنوز به آن سطحی که رفاه زندگی تماما بین زن و مرد مشترک باشد نرسیده است! قانون رسمی کشور نیز فراهم کردن مقدمات یک زندگی مشترک و رفاه آن را به عهده مرد گذاشته است، این موارد را که کنار هم قرار دهیم متوجه می‌شویم یک پسر بی‌برنامه و بی‌هدف قادر به تشکیل زندگی مشترک نیست و حتی اکر به کمک شما و خانواده‌تان بتواند یک زندگی تشکیل دهد تا زمانی که به خودش نیامده مصرف کننده شماست! آیا حاضرید با چنین فردی باشید؟ این انتخاب شماست!

پسرانی که هر دقیقه یک ساز می‌زنند‌

پسرانی که خلق و خوی متغیر دارند رابطه هم متغیر نگاه می‌دارند! یک روز با شما خوب هستند، یک روز قربان صدقه شما می‌روند و کلی هدف و برنامه می‌ریزند و روز بعد از شما دوری می‌کنند! یک روز شاد و پر انرژی هستند و فردا حوصله شما را ندارند! حتی برخی پسرها رابطه را با شما تمام می‌کنند و می‌روند و بعد از مدتی مجدد بازمی‌گردند! چنین فردی رابطه شما را بلاتکلیف می‌گذارند. شما تکلیفتان با این فرد و رابطه با او مشخص نیست! رابطه بلاتکلیف یکی از سمی‌ترین روابطی است که هر شخصی ممکن است گرفتارش شود. اجازه دهید این شخص ابتدا تکلیفش با خودش مشخص شود بعد برای رابطه تصمیم بگیرد وارد بازی شخصی که خودش نمی‌داند از دنیا چه می‌خواهد نشوید.

پسرانی که دوست ندارند پول‌هایشان را خرج کنند

خساست ویژگی خوبی نیست و فرقی ندارد فرد خسیس خانم باشد یا آقا، در هر صورت خساست به خصوص در رابطه آزار دهنده است. به خصوص اینکه شما به عنوان یک خانم یا آقا به تنهایی در حال هزینه کردن برای رابطه باشید چه هزینه مالی چه هزینه عاطفی! اما همانطور که در قسمت‌های مختلف مقاله اشاره کردیم برخی ویژگی‌ها با وجود تغییرات سبک زندگی زن و مرد هنوز از لحاظ تکاملی پابرجا هستند. همچنین تاکید کردیم با وجودی که زن و مرد امروزه با یکدیگر و به اندازه هم کار می‌کنند و زندگی را پیش می‌برند اما هنوز به لحاظ قانونی و عرفی مرد تامین کننده اصلی زندگی است. شاید تصور کنید اگر خودتان درآمد داشته باشید اشکالی ندارد با مردی که خسیس است ازدواج کنید، اولا که خساست فقط مالی نیست، فرد خسیس دارای ویژگی‌های خلقی مخصوصی است که او را تبدیل به فرد خسیس کرده است، خصوصیاتی مانند وسواس فکری مزمن، کنترل‌گری، اضطراب و … در واقع خساست معلول دسته مهمی از ویژگی‌های منفی است که روی تمام ابعاد شخصیتی او اثر می‌گذارد نه فقط مسائل مالی، دوما فرد خسیس فقط روی اموال خودش متمرکز نیست و می‌تواند اموال شما را نیز در این زمینه کنترل کند. صحبت‌های شیوا از مراجعین ما را بخوانید تا بیشتر متوجه این موضوع شوید:” من خودم درآمد خوبی دارم، وقتی مجرد بودم به خانواده‌ام کمک می‌کردم، اصلا من تمام انگیزه درآمد داشتنم این بود که بتونم کمک کنم به خانواده‌ام، برای خودم خرج می‌کردم، مسافرت می‌رفتم و … وقتی با شاهین آشنا شدم فهمیدم خسیسه ولی راستش من انقدر از نظر مالی خودم تامین بودم که موضوع مهمی برام نبود، اما یکی دو ماه که از ازدواجمون گذشت دیدم میخواد کنترل همه چیز رو دستش بگیره، برای هر خرج کوچیک باید کلی بهش توضیح میدادم و کل رابطه به چالش و تنش رسید”.

پسرانی که بی حوصله و کسل کننده هستند

ما وارد رابطه می‌شویم که امنیت عاطفی داشته باشیم، شاد باشیم، از کنار هم بودن لذت ببریم، پیشرفت کنیم، روزهای خوبی داشته باشیم و خاطرات خوب بسازیم، ما وارد رابطه نمی‌شویم که مدام غر بشنویم، تلاش کنیم طرف مقابل را سر ذوق بیاوریم، از خود گذشتگی کنیم تا او حالش خوب باشد و … البته گاهی به صورت مقطعی شریک عاطفی ما درگیر مشکلات می‌شود و این وظیفه قطعی و مسلم ماست که کنارش باشیم، از خودگذشتگی کنیم و کمک کنیم از این بحران عبور کند اما اگر بی حوصلگی، خمودگی، بد اخمی و کسل کنندگی ویژگی همیشگی و بارز او باشد وظیفه خود اوست که روی خودش کار کند تا در مهارت‌های ارتباطی سطح خود را ارتقا دهد و بتواند فرد مناسبی برای رابطه شود. شما نباید بار نقاط ضعف دیگران را به دوش بکشید.

پسران کنترل‌گر و سلطه‌جو

کنترل گری و سلطه جویی ویژگی است که متاسفانه ممکن است در نگاه اول در یک مرد جذاب به نظر برسد. این جملات معمولا برای دختران از سمت یک مرد جذاب است:” رسیدی به من زنگ بزن”، “دوست ندارم بدون اجازه من جایی بری”، ” میشه دیگه عکس‌های باشگاه پسرخاله‌ات رو لایک نکنی”، “بدون صبح بخیر از من هیچ کار دیگه‌ای نکن”، “این رنگ لباس رو نپوش دوس ندارم” و … شاید این جملات در نگاه اول برای یک دختر نشان دهنده توجه و اهمیت شریک عاطفی‌اش به او باشد اما برای یک روانشناس این جملات رنگ و بوی کنترل گری می‌دهد!

 

برای ورود به کانال تلگرام فرتاک نیوز کلیک کنید.
آیا این خبر مفید بود؟
کدخبر: ۴۰۹۶۶۷ //
ارسال نظر
 
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
اخبار از پلیکان
اخبار روز سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان