//
کدخبر: ۴۰۴۴۸۶ //

چطور بفهمم یه مرد هوس‌باز و تنوع‌طلبه یا عشقش واقعیه؟

نشانه‌های مرد هوس‌باز، تنوع‌طلب و فریبکار چیست؟

چطور بفهمم یه مرد هوس‌باز و تنوع‌طلبه یا عشقش واقعیه؟
به گزارش فرتاک نیوز،

«چطور بفهمم یه مرد هوس‌باز و تنوع‌طلبه یا عشقش واقعیه؟»، «چرا بعضی از مردان تنوع‌طلب، هوس‌باز و فریبکار هستن؟ آیا هوس‌باز بودن، یه نوع بیماری و اختلال روانی محسوب میشه؟»، «چرا همش جذب افراد هوس‌باز، زن‌باز و تنوع‌طلب میشم؟»، «چطور متوجه بشم رابطه‌مون از روی هوسه یا عشق؟» و «چیکار کنم که دیگه مردهای هوس‌باز و خراب جذب من نشن؟» این سوالات شاید در ذهن شما نیز باشند. در این مقاله قصد داریم به همه این سوالات پاسخ دهیم.

دلایل هوس‌باز بودن برخی از مردان

هوس‌باز و تنوع‌طلب بودن مردان، می‌تواند دلایل و علل مختلفی داشته باشد:

الگوبرداری از والدین

اگر آن مرد در خانواده‌ای بزرگ شده باشد که پدر به مادر خیانت می‌کرد و حتی آشکارا با خانم‌های دیگر ارتباط برقرار می‌کرد، کودک از پدر یاد می‌گیرد که تنوع‌طلبی، هوس‌باز بودن و حتی خیانت، امری پسندیده و معمول است. کودک در جوانی و بزرگسالی نیز ممکن است همان رفتارهای پدر را تکرار کند و آن گونه بزرگ شود.

فعال بودن برخی از طرحواره‌ها

فعال بودن برخی از طرحواره‌ها، مخصوصا طرحواره استحقاق یا بزرگ‌منشی، باعث می‌شود شخص خودش را بیش از حد مستحق عشق و محبت بداند و با افراد مختلف وارد رابطه عاطفی شود.

زیاد بودن میل جنسی یا ناتوانی در کنترل آن

برخی از افراد هم به دلیل داشتن اختلالات جنسی، میل جنسی بسیار زیادی دارند و نمی‌توانند آن را کنترل کنند. ناتوانی در کنترل میل جنسی، می‌تواند ریشه در دوران کودکی و نوجوانی باشد. شاید در اکثر خانواده‌ها، آگاهی لازم از مدیریت و کنترل صحیح میل جنسی، به پسران و دختران داده نمی‌شود. به همین دلیل این افراد وقتی بزرگ می‌شوند، نمی‌دانند که چطور باید خودشان را کنترل و مدیریت کنند. همین موضوع می‌تواند باعث شود که شخص برای تخلیه روانی و جنسی خود، وارد روابط متعدد بی‌سرانجام شود که آسیب‌های فراوانی به همراه دارد.

اختلال شخصیت خودشیفتگی

افراد خودشیفته خودشان را شایسته می‌دانند که با افراد مختلف وارد رابطه شوند، به همین دلیل هوس‌باز و تنوع‌طلب بودن در افراد خودشیفته نیز دیده می‌شود.

درمان تنوع طلبی

تنوع‌طلبی و هوس‌باز بودن، می‌تواند نوعی اختلال روانی و جنسی محسوب شود. برای درمان و جلوگیری از آسیب دیدن شخص از لحاظ روحی و روانی و حتی جنسی، بهتر است شخص به روانشناس بالینی مراجعه کند تا ابتدا دلیل و ریشه تنوع‌طلبی او مشخص شود، و سپس روند درمانی لازم را برای درمان طی کند.

نشانه‌های مرد هوس‌باز، زن‌باز و تنوع‌طلب

نشانه‌های بارز و آشکاری وجود دارد که می‌توانید تشخیص دهید که طرف مقابل‌تان هوس‌باز است یا خیر. در ادامه به این نشانه‌ها و علامت‌ها می‌پردازیم.

اکثر مواقع می‌خواهد در خانه‌اش وقت بگذرانید و یکدیگر را ملاقات کنید

اگر طرف مقابل از شما می‌خواهد که به خانه‌اش بروید و با او به تنهایی وقت بگذرانید، یکی از نشانه‌های هوس‌باز بودن اوست. تا زمانی که رابطه جدی و رسمی نشده است، حتی اگر بسیار زیاد به او اعتماد دارید، قبول نکنید که به تنهایی به خانه‌اش بروید. این افراد، به ندرت بیرون از منزل قرار ملاقات ترتیب می‌دهند و اکثر مواقع شما را به خانه‌اش دعوت می‌کنند.

همیشه دیر جواب می‌دهد حتی اگر بدانید که کار ضروری و مهمی برای انجام ندارد

اگر همیشه باید ساعت‌ها یا حتی روزها صبر کنید تا او جواب پیام‌تان را بدهد، با اینکه آنلاین است و سر کار نیست، نشانه این است که عشق او واقعی نیست و فقط زمانی به یاد شما می‌افتد و جواب‌تان را می‌دهد، که وقتش آزاد باشد و احساس تنهایی کند. البته لزوما این موضوع نشان‌دهنده هوس‌باز بودن نیست. ممکن است به دلیل کاهش یا عدم علاقه به شما، سعی کند ارتباط‌تان را کاهش داده و کم کم آن را قطع کند.

رابطه‌تان را با سرعت زیاد پیش می‌برد

افراد هوس‌باز و تنوع‌طلب، از اوایل رابطه با سرعت پیش می‌روند. به عنوان مثال در روزهای اول آشنایی‌تان با اینکه هنوز یکدیگر را به خوبی نمی‌شناسید، به شما ابراز علاقه شدید می‌کند و حتی ممکن است از شما رابطه جنسی بخواهد یا شما را دعوت کند که به تنهایی به خانه‌اش بروید و آنجا یکدیگر را ملاقات کنید.

رابطه‌تان را جدی و رسمی نمی‌کند

اگر شریک عاطفی‌تان جزء این دسته از افراد باشد، رابطه‌تان را رسمی و جدی نمی‌کند و حتی شما را به خانواده‌اش معرفی نمی‌کند. اگر از او بپرسید که:«رابطه‌مون به کجا میره؟» یا «کی میای خواستگاری؟» احتمالا جواب‌های گنگی از او خواهید شنید و یا می‌گوید:«فعلا با هم هستیم تا ببینم چی میشه»

با خانم‌های دیگر هم در ارتباط است

یکی از نشانه‌های مردان هوس‌باز و تنوع‌طلب این است که او با همکاران یا هم‌کلاسی‌هایش که خانم هستند، رابطه صمیمی و گرمی را برقرار می‌کند یا خانم‌های غریبه را در فضای مجازی دنبال می‌کند. در کل اگر شما متوجه می‌شوید که او با خانم‌های دیگر نیز در ارتباط است و رابطه دوستانه‌ای (خارج از کار و تحصیل) با آنها برقرار می‌کند، نشانه خوبی نیست.

میخواهد زمان‌تان را کنترل کند

ساعت قرار ملاقات را او به شما می‌گوید و اصلا به نظر شما توجهی ندارد، اگر کاری داشته باشید و او نیاز داشته باشد با شما صحبت کند، با شما تماس می‌گیرد و در نظر نمی‌گیرد که شما درگیر کار مهمی هستید و درکل، فقط به زمان خودش توجه دارد و هر موقع که بخواهد، با شما ارتباط برقرار می‌کند.

به نظر می‌رسد که در رابطه‌تان، فقط نیازها و خواسته‌های او برآورده می‌شوند

اگر احساس می‌کنید که در رابطه‌تان، فقط به نیازها و خواسته‌های او توجه می‌شود اما شما از حق و حقوق و خواسته‌هایتان می‌گذرید، نشانه خوبی نیست.

اغلب گفتگو و مکالمه‌هایتان به رابطه جنسی منتهی می‌شود

مردان هوس‌باز اغلب گفتگوهایشان را حول رابطه جنسی و معاشقه نگه می‌دارند. این افراد با شریک عاطفی‌شان، درباره موضوعات مختلف صحبت نمی‌کنند و حوصله‌شان سر می‌رود. این افراد، از هر صحبتی به نفع خود و لذت‌شان استفاده می‌کنند.

برخی از افراد این اشتباه را انجام می‌دهند که تلاش می‌کنند طرف مقابل را اصلاح کنند و تغییر دهند. این نکته را همیشه به یاد داشته باشید که تا زمانی که خود فرد، اشتباهش را قبول نکند و هیچ تلاشی برای تغییر کردن نکند، شما به تنهایی نمی‌توانید او را تغییر دهید، چون شخصیت او سال‌هاست که شکل گرفته است و تغییر دادن آن، نیاز به مدت زمان بیشتری است البته به شرطی که خود فرد هم همکاری کند. اگر تصمیم به جدایی گرفتید یا جدا شدید، می‌توانید در دوره زندگی پیروزمندانه پس از جدایی شرکت کنید. این دوره به شما کمک می‌کند که بعد از جدایی، بتوانید با غم جدایی و دلتنگی کنار بیایید و زندگی جدیدی را برای خود بسازید.

چرا جذب افراد هوس‌باز و اشتباه می‌شوم؟

دلایل مختلفی وجود دارد که ممکن است شما جذب افراد اشتباه و تنوع‌طلب شوید که در ادامه مقاله به این موضوع اشاره می‌کنیم:

  • این افراد ممکن است ظاهر جذاب و فریبنده داشته باشند و شما را فریب بدهند تا شما جذاب آنها شوید.
  • ترس از تنهایی و ترس از جدایی دارید. دلیل شدید شدن این دو ترس این است که شخص، جدایی و تنهایی را یک فاجعه می‌داند و گمان می‌کند که با تنها ماندن یا جدا شدن از آن شخص، زندگی‌اش تمام می‌شود و می‌میرد.
  • زود وابسته می‌شوید و چشم‌هایتان را روی ویژگی‌های منفی طرف مقابل می‌بندید. بنابراین نشانه‌ها و زنگ خطرهایی که آشکارا به شما اعلام می‌کنند که مردی که عاشقش شدید تنوع‌طلب و هوس‌باز است را نادیده می‌گیرید و رابطه را ادامه می‌دهید.
  • اعتماد به نفس ضعیفی دارید، به همین دلیل جذب افراد قلدر، سوءاستفاده‌گر و هوس‌باز می‌شوید.

موارد فوق، باعث می‌شوند شما مدام در چرخه روابط اشتباه بمانید و نتوانید انتخاب درستی را انجام دهید.

همیشه دیر جواب دادن پیام‌ها، پیش بردن رابطه با سرعت زیاد، ارتباط داشتن با خانم‌های دیگر در دنیای واقعی یا در فضای مجازی، منتهی شدن اکثر مکالمات به رابطه جنسی و جدی و رسمی نکردن رابطه، از نشانه‌های مرد تنوع‌طلب و هوس‌باز هستند.

با مرد هوس‌باز در رابطه بودم، چه کار کنم؟

اگر شوهرتان یا شخصی که با او در ارتباط هستید، نشانه‌هایی که در این مقاله توضیح دادیم را دارد، توصیه می‌کنیم برای جبران آسیب‌های روحی و روانی که به دلیل ارتباط با آن فرد به شما وارد شده یا به شما خیانت شده، از مشاوران همیار عشق کمک بگیرید.

سخن پایانی

هر کسی (چه خانم و چه آقا) تا حدودی تنوع‌طلبی را در ذات و وجودش دارد، اما تنوع‌طلبی زمانی مشکل‌ساز می‌شود و باید درمان شود، که شخص تمایل داشته باشد با افراد مختلف وارد رابطه شود و نتواند متعهد شود. هوس‌بازی دلایل مختلفی دارد: الگوبرداری از پدر یا مادر، زیاد بودن میل جنسی و عدم توانایی در کنترل آن، اختلال شخصیت خودشیفتگی و یا فعال بودن برخی از طرحواره‌ها. زمانی که وارد رابطه عاطفی می‌شوید، نشانه‌های آشکار و واضحی وجود دارد که نشان می‌دهد با مرد هوس‌باز و زن‌باز در رابطه هستید. نشانه‌های تنوع‌طلب بودن طرف مقابل عبارت است از: او از شما درخواست می‌کند که در خانه‌اش یکدیگر را ملاقات کنید، اکثر گفتگوهایتان حول رابطه جنسی است و به این موضوعات ختم می‌شود، رابطه را با سرعت زیاد پیش می‌برد، احساس می‌کنید در رابطه فقط نیازها و خواسته‌های اوست که برآورده می‌شود، اکثرا این شما هستید که به او پیام می‌دهید و او اغلب به پیام‌هایتان بسیار دیر جواب می‌دهد. اگر این نشانه‌ها را در رابطه‌تان می‌بینید و قصد جدا شدن دارید یا جدا شدید، می‌توانید در دوره زندگی پیروزمندانه پس از جدایی شرکت کنید تا بتوانید بعد از جدایی، زندگی باشکوه و پیروزمندانه‌ای برای خود بسازید. مدام جذب شدن به افراد هوس‌باز و اشتباه، دلایل مختلفی می‌تواند داشته باشد: در درون‌تان کمبود محبت و خلاء دارید و سعی می‌کنید این کمبودها را در روابط عاطفی جبران کنید، برخی از طرحواره‌هایتان فعال است و باعث می‌شود جذب افراد اشتباه شوید، ترس از تنها ماندن دارید و بدون شناخت کافی وارد رابطه با افراد اشتباه می‌شوید، ترس از جدایی دارید و زمانی که متوجه می‌شوید در رابطه اشتباه هستید نیز نمی‌توانید از او دل بکنید.

 

 

برای ورود به کانال تلگرام فرتاک نیوز کلیک کنید.
آیا این خبر مفید بود؟
کدخبر: ۴۰۴۴۸۶ //
ارسال نظر
 
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
اخبار از پلیکان
اخبار روز سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان