//
کدخبر: ۴۰۴۲۸۷ //
خیانت زناشویی|خیانت

نامزدم به دوستم علاقه مند شده / نمیدونم باید چطوری رفتار کنم/ خیلی کلافه هستم!

چطور باید این موضوع را بدون آسیب رسیدن به رابطه‌مان حل کنیم؟ این مقاله در همین رابطه توضیحاتی را در اختیار شما قرار می‌دهد.

نامزدم به دوستم علاقه مند شده / نمیدونم باید چطوری رفتار کنم/ خیلی کلافه هستم!
به گزارش فرتاک نیوز،

در بعضی از رابطه‌ها می‌بینیم یکی از طرفین، عواطف مثبتی را نسبت به دوست شریک عاطفی‌اش پیدا می‌کند. بعضی از افراد، از این عواطف می‌ترسند و سریع آن را در خودشان انکار می‌کنند، بعضی‌ها به طور مخفیانه این احساس را در خودشان نگه می‌دارند و بعضی دیگر نیز رابطه خود را به خاطر این عواطف بر هم می‌زنند. اما این احساس چرا به وجود می‌آید و در برابر آن چه واکنشی باید از خودمان نشان دهیم؟ چطور باید این موضوع را بدون آسیب رسیدن به رابطه‌مان حل کنیم؟ این مقاله در همین رابطه توضیحاتی را در اختیار شما قرار می‌دهد.

چرا افراد به دوست شریک عاطفی‌شان علاقه‌مند می‌شوند؟

بلاتکلیف بودن رابطه

بعضی از افراد، وقتی در یک رابطه بلاتکلیف هستند که در آن جایگاه خودشان و شریک عاطفی‌شان مشخص و روشن نیست، احساس تعلق و تعهد به رابطه را در خود احساس نمی‌کنند. شریک عاطفی‌شان را به عنوان گزینه انتخاب شده و نهایی نمی‌دانند و ممکن است درهای دل‌شان را به روی افراد دیگر نیز باز بگذارند.

ایده‌آل نبودن شریک عاطفی

بعضی از افراد با ایده آل‌هایشان وارد رابطه نمی‌شوند، قبل از شروع رابطه این موضوع را نمی‌سنجند که آیا طرف مقابل‌شان همان کسی است که می‌خواهند؟ آیا می‌تواند خواسته‌هایشان برآورده کند؟ این افراد فقط برایشان مهم است با یک نفر رابطه داشته باشند و به چطور و چگونه بودن رابطه فکر نمی‌کنند. بنابراین وقتی در رابطه هستند،  اگر کسی را ببینند که ایده‌آل‌های آنها را دارد ممکن است جذب او شوند حتی اگر این فرد دوست شریک عاطفی‌شان باشد.

وجود مشکلات در رابطه

در اکثر روابط اختلاف نظر و چالش وجود دارد ولی نحوه حل این مشکلات برای داشتن یک رابطه سالم بسیار مهم است. بعضی از افراد برای فرار از فشار مشکلات رابطه به جای حل اصولی و منطقی آن روی به روش‌های ناکارآمدی مثل رفتارهای هیجانی، مواد مخدر و مشروبات الکلی و یا روابط ناسالم خارج از رابطه می‌آورند. این روابط ناسالم می‌تواند شامل حال دوست شریک عاطفی‌شان نیز بشود.

ترس از صمیمیت

برخی از افراد به علت وجود طرحواره‌های ناکارآمدی مثل طرحواره رهاشدگی یا طرحواره محرومیت هیجانی قادر به برقراری رابطه سالم نیستند. عده‌ای از این افراد به روابط سطحی بیشتر از روابط صمیمی و متعهدانه علاقه‌مند هستند زیرا از صمیمیت می‌ترسند. بنابراین ممکن است ناخودآگاه دست به رفتارهایی بزنند که از صمیمیت در رابطه جلوگیری کند. یکی از این رفتارهای ناخودآگاه می‌تواند علاقه‌مند شدن به دیگران یا دوست شریک عاطفی‌شان باشد.

بی‌تعهدی

تعهد، از ضروریات رابطه سالم است. برخی از افراد به دلایل مختلف از جمله نرسیدن به بلوغ عاطفی لازم در روابط، نمی‌توانند اصول رابطه سالم را به جا آورند. بنابراین ممکن است با دیدن هر فردی که برایشان جذاب است فکر و خیال‌های عاطفی و احساسی به سرشان بزند.

خیانت

کمبود محبت

انسان نیاز اساسی به محبت دیدن دارد. اگر این نیاز در کودکی برآورده نشود، در بزرگسالی فرد احساس کمبود محبت خواهد داشت و به محض محبت دیدن از هر فردی ممکن است به آن فرد علاقه‌مند شود. اگر این افراد از سمت دوست شریک عاطفی‌شان محبت و توجه ببینند (حتی اگر این دوست هیچ نیت بدی نداشته باشد) ممکن است به این فرد علاقه‌مند شوند تا احساس نیازشان به توجه را ارضاء کنند.

اگر به دوست شریک عاطفی‌ام علاقه پیدا کردم چه کنم؟

حتما با توجه به دلایلی که در بالا آوردیم ریشه این موضوع را در خودتان پیدا کنید. باید بدانید چه چیزی باعث شده است با وجودی که در یک رابطه هستید، فرد دیگری نظرتان را جلب کند. برای این کار می‌توانید از یک مشاور کمک بگیرید تا با بررسی جزئیات ویزگی‌های شخصیتی شما این موضوع را دقیق‌تر بررسی کند. اما قبل از آن، چند راهکار ساده دیگر به شما معرفی می‌کنیم:

برای دیدن دوست شریک عاطفی‌تان برنامه‌ریزی نکنید

از آنجایی که این فرد، دوست شریک عاطفی شماست، احتمالا به راحتی می‌توانید ملاقات‌های مشترکی در مهمانی‌ها یا قرارهای دوستانه، همراه با شریک عاطفی‌تان و ایشان داشته باشید. برای این ملاقات‌ها برنامه‌ریزی نکنید. ممکن است اتفاقی یا به دور از تصمیم شما، این ملاقات‌ها اتفاق بیفتد، که اشکالی هم ندارد. اما خودتان آن را برنامه‌ریزی نکنید، زیرا هرچه دیدارهای شما بیشتر باشد، افکار شما می‌تواند بیشتر درگیر این موضوع شود. پس از ملاقات‌های غیر ضروری با او خودداری کنید.

پیام‌های او را روی تلفن شریک عاطفی‌تان چک نکنید

از آنجایی که این فرد توجه شما را جلب کرده است، ممکن بخواهید پیام‌های او را روی گوشی شریک عاطفی‌تان بخوانید یا او را دورادور چک کنید. این کار افکار شما را بیشتر متوجه این شخص خواهد کرد و لزومی ندارد خود را در چنین موقعیتی بگذارید.

خیانت

به تمام کارهای او عکس العمل نشان ندهید

اگر او را در شبکه‌های اجتماعی فالو می‌کنید، لازم نیست به تمام پست‌ها و فعالیت‌هایش واکنش نشان دهید. یا لازم نیست وقتی در جمع هستید دائم مراقب او باشید و به تمام کارهایش عکس العمل نشان دهید. چرا که او به احتمال زیاد از علاقه شما به خودش بی‌خبر است و ممکن است چنین عکس العمل‌هایی در شما باعث شود او احساس نزدیکی بیشتری به شما پیدا کند و صمیمیت‌تان بیشتر شود که با توجه به شرایط عاطفی شما، به نفع‌تان نیست.

ضرورتی ندارد او از علاقه شما با خبر باشد

با خودتان صادق باشید، چرا می‌خواهید او از ماجرای علاقه شما به خودش باخبر شود؟ آیا می‌تواند کمکی به شما بکند که او را فراموش کنید؟ آیا رابطه او و شریک عاطفی‌تان تحت تاثیر قرار نمی‌گیرد؟ آیا شریک عاطفی‌تان می‌تواند با این موقعیت کنار بیاید؟ هرطور که حساب کنید، لزومی ندارد این فرد را با خبر کنید. اگر به کمک نیاز داشتید از مشاور کمک بگیرید و در اینباره لزومی ندارد با خود این شخص یا افرادی که ایشان و شریک عاطفی‌تان را می‌شناسند، درد و دل کنید.

از مشاور کمک بگیرید

همان طور که در ابتدای مقاله گفتیم، اینکه شما به دوست شریک عاطفی‌تان علاقه‌مند شوید، حتما دلیلی دارد. این دلیل باید ریشه‌یابی شود تا بتوانید آن را در خودتان برطرف کنید. بنابراین حتما در این خصوص از یک مشاور کمک بگیرید تا با بررسی جزئیات شخصیت شما، چارچوب درستی از این ماجرا برای شما فراهم کند که راحت‌تر تصمیم بگیرید.

سخن پایانی

برخی از افراد به دلایل تله‌های ذهنی‌شان و یا به دلیل کنترل نکردن احساسات‌شان، عاشق و علاقه‌مند دوست شریک عاطفی‌شان می‌شوند. برای اینکه بتوانید این علاقه و احساس را مدیریت کنید، با این فرد به هیچ روشی در ارتباط نباشید، قرار ملاقات‌های حضوری و یا غیرحضوری با او برنامه‌ریزی نکنید، پیام‌هایش را در موبایل شریک عاطفی‌تان چک نکنید و در آخر برای بررسی و ریشه‌یابی این موضوع و دریافت راهکارهای تخصصی، از مشاور کمک بگیرید.

 

برای ورود به کانال تلگرام فرتاک نیوز کلیک کنید.
آیا این خبر مفید بود؟
کدخبر: ۴۰۴۲۸۷ //
ارسال نظر
 
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
اخبار از پلیکان
اخبار روز سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان