//
کدخبر: ۴۰۱۷۴۲ //
رابطه جنسی| مشکلات جنسی| دانستنی‌های جنسی

بایدها ونبایدهای اولین رابطه جنسی|ورود مجردها ممنوع!

خیلی از افراد به علت تجربیات بد رابطه جنسی‌شان حتی نمی‌توانند اورگاسم یا اوج لذت جنسی را تجربه کنند. بنابراین مهم است که بدانید بهترین شروع چه ویژگی‌هایی دارد.

بایدها ونبایدهای اولین رابطه جنسی|ورود مجردها ممنوع!
به گزارش فرتاک نیوز،

رابطه جنسی یکی از ابعاد مهم رابطه عاطفی است که اهمیتش قابل انکار نیست. درباره فلسفه وجود رابطه جنسی و لزوم آن در رابطه بارها مطلب نوشتیم و در این مقاله می‌خواهیم به باید و نبایدهای رابطه جنسی در اولین ارتباط اشاره کنیم. زیرا اولین رابطه جنسی بسیار اهمیت دارد و می‌تواند به کیفیت دنیای جنسی شما در آینده کمک کند یا برعکس اگر نکات و اصول مهمی را در آن رعایت نکنید مانند یک خاطره بد همیشه با شما همراه باشد و اجازه ندهد از رابطه جنسی خود لذت ببرید. خیلی از افراد به علت تجربیات بد رابطه جنسی‌شان حتی نمی‌توانند اورگاسم یا اوج لذت جنسی را تجربه کنند. بنابراین مهم است که بدانید بهترین شروع چه ویژگی‌هایی دارد.

مقدمه اولین

نکات عمومی برای اولین رابطه جنسی

مقاله را به سه بخش تقسیم می‌کنیم، بخش اول مربوط به نکات عمومی است که برای خانم و آقا مفید است و باید درباره آن بدانند، بخش دوم و سوم را جداگانه به نکات مهمی که برای خانم یا آقا مفید است اختصاص دادیم زیرا تفاوت‌های در هر جنسیت در اولین رابطه جنسی وجود دارد که نمی‌توان نادیده گرفت. اما این نکات چیزهایی هستند:

قدر این لحظه را بدانید و با هرکسی شریکش نشوید!

برخی از اولین‌ها هرگز از خاطر ما پاک نمی‌شود! اولین روز مدرسه! اولین روز خانه جدید! اولین روز کار! اولین روزی که ماشین دار شدید و … . یکسری موارد در زندگی شما وجود دارد که بعدها تبدیل به خاطرات ارزشمندی می‌شوند که یادآوری‌اش برای شما آرامش بخش است. به برخی از آن‌ها افتخار می‌کنید، برای برخی دلتنگی می‌کنید و برخی از آن‌ها لبخند ذوقی روی لبتان می‌آورد که قوی تر از هر مسکن و آرامش بخشی عمل می‌کند. اولین رابطه جنسی نیز یکی از همین موارد است که می‌تواند همین قدر زیبا در خاطراتتان ثبت شود پس آن را به راحتی با هرکسی شریک نشوید. آیا این فرد همان کسی است که اگر ۳۰ یا ۴۰ سال دیگر به او فکر کنید لبخند روی لبتان می‌آید یا تنها یک رهگذر ساده است که در یک مهمانی شبانه خواسته است چند ساعتی با شما باشد؟

مطمئن شوید از لحاظ روحی آماده هستید

روحی

برای برقراری رابطه جنسی نه تنها فقط برای اولین بار بلکه همیشه نیاز به آمادگی روحی و روانی دارید. هیچ فردی وجود ندارد که هر لحظه و در هر شرایطی برای برقراری رابطه جنسی از نظر روانی و روحی آمادگی داشته باشد. به خصوص که مواردی مانند استرس، اضطراب، وسواس، افسردگی و … روی کیفیت رابطه جنسی شما اثر مستقیم منفی می‌گذارد، بنابراین اگر به صورت مقطعی درگیری خاصی مانند امتحان یا مشکلات شغلی دارید اجازه دهید آن‌ها را برطرف کنید و بعد برای رابطه جنسی‌تان اقدام کنید یا اگر اختلال خاصی دارید که در بالا به آن اشاره کردیم حتما برای درمانش اقدام کنید تا بتوانید بیشترین لذت را از رابطه جنسی‌تان ببرید و این رابطه یک تجربه شیرین برای شما و شریک عاطفی‌تان باشد. متاسفانه برخی افراد در اوج ناامیدی، شکست عشقی، مشکلات مالی و … با یکدیگر وارد رابطه می‌شوند و برای فرار از حال بدنشان روی به رابطه جنسی می‌آورند این موضوع به خصوص اگر برای اولین بار باشد که رابطه جنسی برقرار می‌کنید یک تصمیم هیجانی است و بعدها ممکن است از انجام آن پشیمان شوید. رابطه جنسی دارو و درمان نیست! از آن برای داشتن حال خوب استفاده نکنید، بلکه اجازه دهید با حال خوب یک تجربه عالی داشته باشید.

نباید به شما و او تحمیل شود

رابطه جنسی در هیچ شرایطی نباید به یکی از طرفین یا هر دو تحمیل شود. اگر به هر دلیلی شریک عاطفی‌تان قصد داشت رابطه جنسی را به شما تحمیل کند بدانید که در معرض انواع و اقسام آسیب‌های روحی و روانی که در آینده ممکن است بخورید قرار گرفته‌اید. نباید از رابطه جنسی به عنوان شرط ماندن در رابطه یا باج دهی عاطفی استفاده شود! بنابراین تا زمانی که به این کار مطمئن نشدید و مطمئن نشدید که خودتان رابطه جنسی را می‌خواهید به آن تن ندهید. همچنین نباید رابطه جنسی را به شریک عاطفی‌تان تحمیل کنید.

از سلامت جسمی خودتان و شریک عاطفی‌تان مطمئن شوید

بهداشت جنسی

حتما قبل از برقراری رابطه جنسی از سلامت جنسی و جسمی خود مطمئن شوید. اگر خانم هستید حتما آزمایش‌های مربوطه را با مراجعه به دکتر زنان انجام دهید. اگر آقا هستید نیز می‌توانید با مراجعه به پزشک عمومی از او درخواست کنید آزمایش‌های لازم و چکاپ کلی برایتان تجویز کند. از آنجایی که رابطه جنسی می‌تواند در انتقال بیماری‌هایی مانند ایدز و هپاتیت یا بیماری‌های مقاربتی نقش داشته باشد. بنابراین وظیفه دارید سلامت خود را در درجه اول برای خودتان و سپس شریک عاطفی‌تان چک کنید. همچنین باید این اطمینان را به شریک عاطفی‌تان داشته باشید که او نیز به چنین مواردی اهمیت می‌دهد و سلامت شما برایش مهم است. متاسفانه یکی از رفتارهای جنسی پر خطر این است که شما به این موارد اهمیت ندهید. پیشنهاد می‌کنیم اگر چنین اطمینانی به او ندارید حتما از وسایل مراقبتی مانند کاندوم استفاده کنید.

توقعات عجیب و غریب نداشته باشید

معمولا افراد قبل از رابطه جنسی تصوراتی از رابطه جنسی دارند که همیشه با واقعیت همخوانی ندارد. به خصوص اگر این تصورات را با دیدن فیلم‌های پورنوگرافی به دست آورده باشند که حالت بازاری و تبلیغاتی دارد. رابطه جنسی معمولی در بهترین حالت هم احتمالا شبیه به فیلم‌های پورنوگرافی که کارگردانی شده‌اند نیستند. بنابراین با تصورات عجیب و غریب اولین رابطه جنسی‌تان را برقرار نکنید. حتی افرادی که سال‌ها رابطه جنسی داشته‌اند ممکن است گاهی رابطه خوشایندی نداشته باشند، مثلا از نظر روحی مساعد نباشند، از نظر هورمونی بهم ریخته باشند، اضزراب داشته باشند یا … . شما ممکن است به عنوان یک آقا در رابطه جنسی اولیه اضطراب داشته باشید و این موضوع روی نعوظ شما اثر منفی بگذارد یا حتی انزال زودرس داشته باشید که طبیعی استو همچنین به عنوان یک خانم ممکن است رابطه جنسی‌تان در روز اول همراه با درد باشد یا آنقدر که تصور می‌کردید لذت بخش نباشد که این هم کاملا طبیعی است و نباید توی ذوقتان بخورد.

نکاتی برای اولین رابطه جنسی دختران

رابطه جنسی ابزار نیست؟

متاسفانه خیلی از خانم‌هایی که درگیر تله محرومیت هیجانی، طرد- رهایی یا عزت نفس پایین و وابستگی و چشبندگی ناسالم هستند از رابطه جنسی برای باج دهی عاطفی استفاده می‌کنند تا شریک عاطفی‌شان را نگه دارند، این افراد به دلیل وجود طرح‌واره‌های ناسازگار معمولا هم جذب افرادی می‌شوند که چنین باجی را از آن‌ها طلب کنند. یادتان باشد رابطه جنسی ابزار نیست، اگر کسی شما را به راهی ببرد که شرط ماندش برقراری رابطه جنسی با شما باشد قطعا در رابطه عاطفی امنی نیستید بنابراین در معرض خطرهای روحی و روانی مختلفی قرار می‌گیرید. رابطه جنسی غریزه‌ای طبیعی برای آرامش و لذت شماست و هرگز غیر از این از آن استفاده نکنید.

مساله بکارت

بکارت

موضوع بکارت در هر فرهنگی با سنت‌های مختلف یا دین و آیین مختلف برای هر فردی متفاوت است. این موضوع را در جامعه خود درک کنید و درگیر شعارهایی مانند “امل هستی”، ” بکارت قدیمی شده”، “مکه ارزش تو به بکارتته؟” و … نشوید. حتی اگر تمام این شعارها درست باشد بازهم نمی‌توانید کل سنت و فرهنگ را یک تنه تغییر دهید، بهای تن دادن به چنین تفکری گاهی برای دختری در جامعه ما سنگین تمام می‌شود. پس تکلیفتان را با این موضوع برای خودتان روشن کنید، حد و مرزی که برای خودتان دارید شخصی است و لزومی ندارد شبیه به کس دیگری باشد. این حق مسلم شماست که شبیه به افکار و عقایدتان رفتار کنید.

آزمایشات پزشکی

بهتر است قبل از برقراری اولین رابطه جنسی حتما به پزشک متخصص زنان مراجعه کنید تا یک چک آپ کلی از شما بگیرد، با نوع بکارتتان آشنا شوید و موارد لازم در مورد آن را برایتان شرح دهید زیرا خانم‌ها در این مورد با یکدیگر متفاوت هستند، برخی خانم‌ها ممکن است به توصیه پزشکشان لازم باشد از پوزیشن خاصی استفاده کنند یا ژل روان کننده مصرف کنند. از طرفی ممکن است عفونت یا کیست داشته باشید که علائم مشخصی نداشته باشد و تنها با معاینه قابل تشخیص باشد. بنابراین حتما قبل از اولین رابطه جنسی به متخصص زنان مراجع کنید.

اطمینان به طرف مقابل

به دلیل شرایط مختلف ژنتیکی، تکاملی، زیستی، اجتماعی و  … معمولا خانم‌ها ممکن است از رابطه جنسی چه به لحاظ عاطفی و روحی چه به لحاظ جسمی آسیب بیشتری ببینند. بنابراین در انتخاب شریک عاطفی‌تان دقت کنید. مطالعات نشان داده‌اند وابستگی عاطفی خانم‌ها در رابطه جنسی بیشتر از آقایان است و این موضوع الزام احتیاط شما را بیشتر می‌کند که با کسی وارد رابطه شوید که می‌دانید مسئولیت رابطه با شما را می‌پذیرد و تنها پیوند بینتان ارتباط جنسی نیست!

نکاتی برای اولین رابطه جنسی پسران

هیچ خانمی مسئول کنجکاوی جنسی شما نیست

به عنوان یک آقا باید این نکته را مد نظر قرار دهید که هرگز به خاطر کنجکاوی جنسی یا برقراری رابطه جنسی با خانمی وارد رابطه نشوید. رابطه جنسی یک فرآیند کاملا دو طرفه است و هر دو نفر باید نسبت به آن صادق باشند. یک خانم حق دارد درخواست شما را برای رابطه جنسی بپذیرد یا رد کند و حق انتخاب کاملا با اوست و شما نباید با وعده ازدواج، عشق و علاقه و … او را وادار یا وسوسه به این کار کنید.

شما مسئول خانمی هستید که با او رابطه جنسی برقرار می‌کنید

مسئول

اگر یک خانم به شما دل بسته است، رابطه عاطفی با یکدیگر دارید و در حین این رابطه عاطفی و به اعتبار همین رابطه عاطفی پذیرفته است که با شما رابطه جنسی داشته باشد مسئول احساسات او هستید. تا زمانی که از تصمیم‌تان برای ادمه رابطه با یک خانم مطمئن نشدید از نظر اخلاقی نباید او را به سمت رابطه جنسی ببرید. برخی از افراد معتقدند برای اینکه بتوانند تفاهم جنسی خود را محک بزنند باید وارد رابطه جنسی شوند اما چنین تصوری صحیح نیست. شما می‌توانید با گفتگو و انجام تست‌های مشاوره پیش از ازدواج نیز تا حدود بسیار زیادی به این موضوع پی ببرید.

از نظر قانونی مسئول پرده بکارت هستید

به این موضوع دقت داشته باشید که قانون برای خانم‌هایی که برای بار اول رابطه جنسی برقرار می‌کنند قوانینی را نسبت به پرده بکارت تعیین کرده است که در برخی از آن‌ها مرد به صورت مستقیم مسئول شناخته می‌شود. در اینباره حتما اطلاعات لازم را کسب کنید.

 

برای ورود به کانال تلگرام فرتاک نیوز کلیک کنید.
آیا این خبر مفید بود؟
کدخبر: ۴۰۱۷۴۲ //
ارسال نظر
 
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
اخبار از پلیکان
اخبار روز سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان